**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under september 2010

Av Lind@ - 2 september 2010 20:12


Idag har det varit aningens mer än igår - hua!


Har varit med en av produktionsledarna och fått MASSOR av info om produkten vi säljer, som i mina ögon och säkert alla andra nybörjares, bara ser ut som en vanlig järntråd (!) ...

Det är en hel vetenskap och hur den åker i syrabad, behandlas, rullas upp på diverse "mojänger", riktas & kapas  & glödgas mm mm mm ...


Lokalerna som vi har är enorma - jag trodde att jag sett det mesta - men oj oj oj vad fel jag hade - det är verkligen som en labyrint.


Har fått suttit med på Teknikmöte och Ordning&Reda-möte hela eftermiddagen och mycket är ju rena rama grekiskan för att inte tala om alla maskiner som jag inte har en aning om vilka dom är och alla beteckningar och ord dom använder ...


Nja - att vara nybörjare är inget vidare faktiskt ;)


Men imorron är det fredag och jag ska sitta med inköpschefen, underhållstekniska chefen, controllern mm. Då är det nya tag :)

Av Lind@ - 2 september 2010 20:08


Alice har ju som sagt varit sjuk sen förra onsdan och Fidde har varit hemma med henne igår och idag.

Idag hade vi tid hos öronläkaren (igen) & mycket riktigt så var det öroninflammation IGEN!

Nu låg det mycket vätska bakom och tryckte - inte konstigt att hon vaknar ofta ofta om nätterna och är kinkig på dagarna ...


Ny penicillinkur med EryMax blev det .....


Det är så typiskt bara nu när jag börjar nya jobbet och Fidde har häcken full på sitt ... Inskolningen på dagis brinner nog inne hela denna veckan skulle jag tro och hur vi gör på måndag har jag ingen aning om ännu, man vill ju bara svära rakt ut!

Av Lind@ - 1 september 2010 19:11


Idag var det alltså jobbstart för mig på mitt nya jobb !!!!


Lite pirrigt är det ju alltid när allt är nytt men det kändes förvånansvärt bra för att vara första dagen.

Det var såklart mycket information och jag kommer ha 2,5 veckas introduktion.


Riktigt imponerad av att dom satt ihop värsta introduktionen för mig och jag kommer få sitta med massor av kollegor nu den första tiden.

Ett skrivbord hade jag, en dator som funkade - bara det var ju bra.


på skrivbordet hade dom dessutom ställt en bukett med blommor där dom hälsade mig välkommen - mycket trevligt :)


Jag har som sagt inte gjort så mycket mer än lyssnat idag och städat av mitt skrivbord. Rätt skitigt var tangentbord och skrivbord så jag drog ju igång ett litet städprojekt i eftermiddags oxå :)


Ännu så länge sitter jag på en provisorisk plats för det håller på att byggas ett nytt kontor ute i produktionen där jag och fyra karlar (!!) ska sitta.

Där kommer det bli superfräscht, nya möbler & jag tror att jag kan få tycka till en del om val av inredningsdetaljer ;)


En bra dag för mig & tänk, jag har fått äta ifred & gå på toa ifred ;)

LYX



Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards