**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 2 januari 2011

Pulkabacken & kylskåpsrensning !!

Av Lind@ - 2 januari 2011 16:37


Startade förmiddagen idag med att ta med barnen bort till "lilla pulkabacken". Det var rätt isigt där om jag säger så efter töandet och det gick med en rasande fart nerför backen !!


  


Sen idag har vi äntligen tagit tag i vårt kylsåp som varit riktigt äckligt det sista! Alltså, jag begriper inte hur det kan bli så äckligt ....

Men nu är det tip top igen !! och allt gammalt är slängt. Fidde fick ta en runda till återvinningen nu med en massa "bråte".


Under tiden vi grejade med kylskåpet gick Alice lös i ena lådan på badrummet och jag skrattade gott när hon helt plötsligt såg ut såhär:


  


Igår hann jag med att storstäda badrumsskåpet i vårt badrum, vilket oxå var väldigt välbehövligt. Skafferiet är oxå nåt som behöver gås igenom. Kan tänkta mig att det finns rätt mycket gammalt som står och skräpar där .... När man är klar är det ju så skönt, men steget dit är svårt att ta ...


Här kommer förresten en bild på vår nyårsvarmrätt. Det var helt gudomligt gott för övrigt :)


  


Vi hade frasiga cocktailrutor som förrätt och sen hemgjord chokladpudding till dessert. Sämre kan man ha det   


En bild på Olivia när hon och Fidde var ute och smällde av lite raketer kommer här:


  




 
 
Ingen bild

Maria Andersson

3 januari 2011 09:09

Hahaha! Snygga öronproppar! Vet inte vad som händer med vårat kylskåp men från ena dagen till den andra är det helt igen grott.
Ha en bra dag.

 
Jessica A

Jessica A

3 januari 2011 20:09

Vilket underbart väder ni såg ut att ha i pulkabacken, synd bara att man måste gå upp efter varje åk - jobbigt!!

Stort grattis oxå till årets första 2-åring!!!!

Kram

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards