**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Lind@ - 12 februari 2011 11:26


För ett par veckor sen skickade jag efter en hårtoning från england. Jag skickar ju efter litegranna från feelunique.com och är riktigt nöjd med deras priser + att det är fraktfritt och kommer direkt hem i brevlådan.


Jag skickade som sagt efter en hårtoning från Wella, tog färgen light brown & idag var det alltså dax att fräscha upp mitt halvgråa (!) burr.


Flaskan var redan färdigblandad och bara att hälla i håret.Alltså kan man spara det som blev kvar. Det skulle verka i 20 minuter som vanligt. Däremot var det ingen inpackning med, men jag har inpackning från Joico så jag tog den efteråt.


Resultatet blev som med den toningen jag brukar köpa här hos frisören, bara det att det blev billigare och jag kunde spara det som blev kvar. Räcker iallafall till färgning av botten en gång till.


  

Ca 100kr hos www.feelunique.com


Av Lind@ - 12 februari 2011 09:44


Alice har ju varit dålig sen förra lördan, feber & hostan från h-vetet!


Olivia blev sjuk i torsdags kväll, superhög feber. Hon har småhostat lite hela veckan och nu är det oxå hostan från h-vetet som drabbat henne!


Ringde vårdcentralen igår och fick komma med båda. Efter att dom lyssnat på andningen, kollat hals och öron blev det lite provtagning. Olivia skötte stick i fingret bra och även halsprovet. Sen var det Alice tur, sticket i fingret gick bra men halsprovet - gud vilken pärs! Det slutade med att hon vrålade i högan sky och  låg ner i mitt knä medans jag höll henne stenhårt ..


Halsprovet på Olivia visade att hon har halsfluss så hon fick Kåvepenin i 10dar. Alice visade inget så antagligen virus. Nu håller vi tummarna för att vi andra, inkl Alice, klarar oss från halsfluss.


Vi fick starkare hostmedicin utskriven oxå, Lepheton (stavning?). Den hjälper betydligt bättre :)


Jag hade assistans av mormor igår, som både körde oss till sjukan och tog hand om den som inte var inne på provtagning. Jag säger det igen, det är tur att hon finns goa mormor   


  


  





Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards