**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under februari 2011

Av Lind@ - 12 februari 2011 09:44


Alice har ju varit dålig sen förra lördan, feber & hostan från h-vetet!


Olivia blev sjuk i torsdags kväll, superhög feber. Hon har småhostat lite hela veckan och nu är det oxå hostan från h-vetet som drabbat henne!


Ringde vårdcentralen igår och fick komma med båda. Efter att dom lyssnat på andningen, kollat hals och öron blev det lite provtagning. Olivia skötte stick i fingret bra och även halsprovet. Sen var det Alice tur, sticket i fingret gick bra men halsprovet - gud vilken pärs! Det slutade med att hon vrålade i högan sky och  låg ner i mitt knä medans jag höll henne stenhårt ..


Halsprovet på Olivia visade att hon har halsfluss så hon fick Kåvepenin i 10dar. Alice visade inget så antagligen virus. Nu håller vi tummarna för att vi andra, inkl Alice, klarar oss från halsfluss.


Vi fick starkare hostmedicin utskriven oxå, Lepheton (stavning?). Den hjälper betydligt bättre :)


Jag hade assistans av mormor igår, som både körde oss till sjukan och tog hand om den som inte var inne på provtagning. Jag säger det igen, det är tur att hon finns goa mormor   


  


  





Av Lind@ - 6 februari 2011 13:30


Idag testade jag ännu en ny maträtt härhemma.


I ett av dom senaste numren av Matmagasinet var det med en rätt som hette "Swedish invasion".


Man skulle koka ris och lägga i en form, sen lägga kokta ägghalvor ovanpå och över det en saffranssås. Jag och Fidde gillade det skarpt, Olivia som är skeptisk till allt man sätter fram sa direkt, det gillar inte jag. Men hon fick iallafall smaka och säger helt allvarlig - "Alltså, jag håller verkligen på att kräkas" ... så hon åt nada, Alice åt rätt hyffsat.


Jag som gillar att testa massa nya grejer känner mig såååå begränsad just nu. Fast jag fortsätter ju prova ändå   

Att ungarna inte äter får jag väl helt enkelt acceptera, men jag liksom vägrar hamna där att jag bara står och gör sånt som jag vet att dom gillar. Det klart, det blir ju pannkakor säkert 1 gång i veckan, men nä, jag kör på med nya rätter. Det kanske kommer nåt som dom gillar snart ??? hehehehe


Hur gör NI hemma ? Får barnen styra eller gör ni som jag, testar nytt och hoppas att det ska dyka upp nån ny favorit ??

Av Lind@ - 6 februari 2011 13:25


I förmiddags snörade jag på mig löparskorna för en "premiär-tur" !!


Eftersom jag inte införskaffat några broddar så har det inte blivit en enda löprunda i vinter.


Det var grymt skönt att komma iväg. Jag håller ju inget högt tempo, men bara att känna att det funkar att springa ca 5km utan att svimma tycker jag är helt okey.   


Har ju varit på några step-up-pass nu dom senaste veckorna oxå & det är riktigt kul att ha börjat med det igen. Det var några år sen sist ... Träningsvärken i vaderna är en sköööön känsla   

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards