**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 1 mars 2011

Ullared

Av Lind@ - 1 mars 2011 20:44


I söndags var farmor barnvakt så jag och Fidde for till Ullared. Var ju inte så länge sen vi var där, men då var ju barnen med och det vet ju alla med småbarn hur det är !!!

Nu kunde vi ta det i vår egen takt. Men tiden rusar ju iväg när man är där och vi hade tid att passa hemma på sen-eftermiddan för Olivia har simskola.

Lite smått och gott hittade vi. Bland annat vår/sommarjackor till tjejerna. Var i valet och kvalet om jag skulle köpa likadana, men det blev det. Jag tycker det är sött att matcha när man kan. Det är väl inte länge till det funkar   


  


Dom kör nog lite smyghöjning på rätt mycket grejer. Jag tycker inte det är sådär superbilligt längre .. tex tjejernas jackor 199kr/styck. Hittade liknande på Villervalla i lördags för 249kr ... Jaja, det blev ju en hundring billigare, men jag liksom förväntar mig att det ska vara superpriser på det mesta!


Lite nya handdukar fick oxå hänga med hem och vilken kvalité! Tjocka och jättegoa och luddar inte det minsta - det blir det nog en omgång till vid nästa besök. Nu när man jobbar kan man ju kosta på sig att åka dit lite oftare :)


Skulle köpt Bambu strumpor oxå, men typiskt så fanns det bara stora storlekar denna gången :(

Trosor i bambu blev det dock & dom var supersköna!


Jag måste ju berätta om mitt baddräktsköp oxå! Hade tagit en från stället och i första provrundan fick den inte plats. Sen i andra rundan hade den kommit längst ner i vagnen och kom inte med in. Såg den typ när vi skulle käka och ja just det, den måste jag ju prova .. Sen glömdes det bort och helt plötsligt så har Fidde lagt upp den på bandet och hon har slagit in den ... Så den fick hänga med hem oprovad! Helt galet, men den passade !! Ljuger ju om jag säger att den var snygg på - det såg för bedrövligt ut, men den passade och det var egentligen huvudsaken. Jag gillar inte att ha strandbikini när jag badar i simhall med barnen! Hellre en baddräkt som täcker lite mer   


Vad föredrar du i badhuset - strandbikini eller baddräkt ??

 
 
Anna o Wille

Anna o Wille

1 mars 2011 21:08

Åh jag måste också åka till Ullared snart...får bli en runda innan Wille fyller år. Super fina jackor ni hittade till tjejjerna... Ha det gott! Kram

http://hagelvik.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

1 mars 2011 21:28

Tja...för att det ska vara riktigt bra får det väl bli sopsäck.
Kram

 
Ingen bild

Gunilla

2 mars 2011 15:22

Jag var oxå i Ullared i söndags. Men det är så stort nu så det är inte lätt att hitta varandra. Vi testade den nya restaurangen. Var helt ok. Det var så lugnt och skönt i varuhuset, lite skillnad mot i höstas och julas. :-)
Jag har ett bikinilinne (kallas för tankini) och bikinitrosa med kjol när jag badar inomhus. Blir som en tvådelad baddräkt och är inte lika tajt som en baddräkt, döljer lite mer. Har även en bikini i samma tyg så jag kan matcha alla fyra delarna.
Há det bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards