**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Lind@ - 11 juli 2011 20:55


Idag började min första "riktiga" semester på bra länge !! & 4 veckor ska vi vara lediga - hela familjen!


Startade dan med sovmorron till kl 8 - wow! Barnen var iofs uppe länge igår, så det var väl därför det blev sån sovmorron. Både jag och Fidde var mycket glada för detta :)


Sen blev det en runda till "tippen" för Olivia och mig och sen en sväng förbi färgaffären. Köpte matt svart sprayfärg som jag har målat om våran laja bokfärgade TripTrapStol med. Fick köpa till en burk till under dan då det gick åt mer än jag räknade med. Men om det blir bra så kommer det vara värt dom ca 130 kronorna det kostade.


Vid lunch var vi barnvakt åt Alex och Nova för mamma Jessica skulle iväg en sväng, det är bra med att bo så nära så man kan hjälpa varann om det behövs. Dom lekte så bra så och våra barn skötte sig betydligt bättre vid matbordet idag när vi hade middagsgäster. Det kanske var glassen som dom blev lovade efter maten oxå förstås ;)


Alice har inte sovit idag så det var en trött dam som kom i säng vid kvart i sju! Undrar just om det blir sovmorron imon? ...


Blev en 45 min powerwalk ikväll - så gött !! Ska minsann försöka röra på mig varje dag på sem, jag mår så mycket bättre då!


Imorgon blir det väl att Fidde fortsätter med det sista med våra plattor. Vi har nämligen blivit tvugna att plocka upp massor med plattor och höja dom! Detta för att kommunen nu efter 4år aviserar att dom kommer och asfalterar ett lager till och då ligger våra plattor för lågt!

I lördags plockade jag upp massor med plattor och Fidde oxå för den delen. Sen idag har han lagt på mer singel och fixat och donat. Imorron blir det väl mest finlir, men sen tror jag det blir superbra! Han är duktig min sambo!


Vi väntar på finbesök imorgon eftermiddag! Min kära gamla aupair-kompis Stina med familj kommer till oss några dar och hälsar på!

Ska bli så himla skoj, vi har inte setts sen påsk förra året. Så det är mycket att ta igen. Ska bli kul att se hur barnen trivs med varann ;)

Sist var Olivia och Oskar lite i luven på varann, hahaha!


Nu ska jag fortsätta läsa min bok "Hypnotisören" - den är grymt spännande !!


Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards