**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Helgsummering

Av Lind@ - 27 november 2011 15:47


En helg med lite upp och lite ner kan man säga ... måste väl få vara så emellanåt.


Igår var vi väl sista huset som fick upp stjärnor mm ... alla andra är ute i god tid och hinner och har ork att göra fint hemma - utom vi känns det som.


Jaja, det blev städat till sist och stakar och stjärnor på plats oxå.


Gjorde äppelpaj med hemmagjord vaniljsås från Leilas "A Piece Of Cake" igår em. Faktiskt första gången ever som jag gör egen vaniljsås. Men ärligt vet jag inte om jag tycker den var såååå mycket godare, med tanke på att det var rätt många moment   


Olivia och Fidde var en sväng i ishallen igår eftermiddag och han säger att hon åker superbra! Precis lika bra som hon åker på sina inlines - kanske skridskoskola hade varit nåt? jaja, vi får se om intresset håller i sig? Det är ju inte precis mycket tid för allämnhetens åkning nere i ishallen.. Kanske skulle till att köpa mig ett par skrillor? undrar just hur svajigt det kan bli ?? var många år sen jag åkte.

Kommer att tänka på när vi lånade skridskor i USA och åkte på en uppspolad bana inne i DC, Stina och jag och nån mer tror jag det var. Stina som spelat bandy och åker som värsta proffset skulle ju lära mig att åka och typ saxa med benen över varann ... Gick jättebra i början ändå tills jag gjorde praktvurpan allan! Slog mig så in i h....ete! Låg där som en idiot när en kille som jobbade där kom fram och frågade hur det gick .... HAHAHA vad jag skämdes !!! Inget mer saxande efter det !!    Måste nog snart plocka fram mina USA-kort, jisses vilka minnen (&vänskapsband) det året förde med sig ...


Var i Ullared i fredags em/kväll oxå. Nu är barnens &  kusinernas julklappar klara - ÅH vilken lättnad! Rätt mycket folk men helt okey ändå. Bara man är inställd på kaos så känns det inte så hemskt  


Fidde är med barnen hos sin mamma en sväng. Jag har fått lite "egentid" i tvättstugan & vid dismaskinen  


Skämt åsido, jag har faktiskt latat mig med en bok i soffan och fällt en och annan tår till den ... Är lite extra känslig denna helgen verkar det som ...   


Blev en 30 minuters-löp-runda i förmiddags! I regn och megablåst! Idag var det inte lika lätt som tidigare i veckan...


Julskyltningen hoppar vi detta året - vädret är ju helt sjukt dåligt juh! Och sen ska jag med Olivia på simskolan, näst sista gången idag!


Imorron är det tidig uppstigning igen och en ny jobbvecka & säkert nya utmaningar att ta itu med. Tur att jag trivs så bra på jobbet. Jag har fantastiska kollegor & det är mycket skratt för det mesta - förra veckan förlängde jag nog livet med några år, minst   









 
 
Ingen bild

Maria Andersson

27 november 2011 18:47

Jag säger bara fy fy fy vilket väder! Ha en bra jobba vecka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards