**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under december 2011

Av Lind@ - 26 december 2011 10:40


Var med mina päron på bio igårkväll - dom skulle se den nya Stig Helmer Story & då hängde jag på ....


Men ärligt - det var HELT KASS !!! alltså, det var nog bland det sämsta jag sett - EVER !!!


Så släng inte pengar på den !!!!

Av Lind@ - 26 december 2011 10:37


Blev en löprunda igår förmiddag - tog den "vanliga" rundan ner runt stan. Hade Fiddes IPhone igår så jag kunde få lite snittider, låg på ca 6,15 i snitt/km... så jag springer inte med nån racerfart precis.


Skönt att röra på sig iallafall  


Idag får det nog bli en långprommis i eftermiddag - är ju riktigt soligt ute nu !! 

Av Lind@ - 26 december 2011 10:26
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Lind@ - 24 december 2011 09:15


En liten julhälsning från oss kommer här !!


Tomten hade visst varit på besök här inatt för det låg paket utanför barnens dörrar   

(Olivia har sovit inne hos oss inatt för hon var livrädd att hon skulle vakna inatt och kanske träffa på tomten om hon gick upp... ) Han hade ätit av gröten oxå som vi ställt på altanen  


           



Vi har lite tvättmaskinskrångel här idag oxå -perfekt timing !!! Den pep och visade felkod igår och vi tömde på vatten och rensade ett rör två ggr .... med det var tydligen inte tillräckligt. Just nu håller Fidde på med lite noggrannare undersökning kan man säga och tvättstugan är upp-och-nervänd ... får hoppas den kommer igång igen.. Häromdagen lät den vääääldigt konstigt och Olivia och jag blev livrädda så skramlade det i den. Igår satt det dessutom 3 rätt stora skruvar i filtret som vi rengjorde ... Så gissa vem vi skyller krånglet på ?!   


Nu får vi nog börja tänka på dagens utstyrsel och planera så vi blir klara till 12-tiden !!


GOD JUL önskar jag dig som hinner kika in här idag !!



Av Lind@ - 23 december 2011 15:19


Blev överraskad i em när det helt plötsligt stod ett rätt stort rött paket inne hos oss på "Supply" ...


Hade inte sett att nån kommit in med nåt paket .....


Så jag var ju tvungen att fråga vems det var ... och fick till svar att det var till mig !!


Jaha - det var ju bara att öppna & se vad "mina goa gubbar" hade fixat !!


 


Allt utom chokladen fick jag av mitt gäng (chokladen fick jag av en annan i produktionen så fint inslagen i julpapper) ..


Nu blir det mer bakverk till dom, men vinet - det tänker jag dricka upp själv !!   


Behöver jag säga att jag trivs på mitt jobb ?? Det är nästan att jag får lite ångest när jag tänker på att rätt många inte ens har 10år kvar till pensionen !!


Heja Hörle !!



Av Lind@ - 23 december 2011 15:16


Olivia bestämde själv att hon skulle ha sina kattleggings på skolavslutningen igår så det var ju bara att försöka få ihop nån vettig kombination till det !!      Flätor skulle hon ha oxå så jag fick ihop två små, sen var hon nöjd den lilla damen ..


     

Av Lind@ - 22 december 2011 18:29

Häromdagen hittade vi ett presentkort på Lilla Krogen som gick ut igår !!! ooops!


Men dom var snälla och vi fick använda det idag så strax lyxar vi till det med Black and White !!


Och jag som dessutom ätit julbord på jobbet idag .... får nog absolut bli en sån där 40 min powerwalk om en stund  


Lite jobb imorron och sen blir det 3 dagar ledigt - för att sen bli jobb igen i mellandagarna, om än lite lugnare än vanligt .. Kanske blir nån halvdag föräldraledigt?


Hör lite plingande i bakgrunden från ett gammalt änglaspel som nog egentligen är mina föräldrars men som hamnat hos oss... Rätt mysigt faktiskt med lite plingeling  





Av Lind@ - 20 december 2011 19:28


Kommer inom dom närmsta dagarna att låsa bloggen

ett tag så du som känner mig och vill fortsätta läsa vad vi har för oss:

 


Skicka ett mail till linda_hallden@hotmail.com så får du lösenord.

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards