**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under december 2011

Av Lind@ - 15 december 2011 18:30


Igår blev det "runt stan" - rundan på kvällen .... efter att vi varit på Lussefirande på Olivias skola.


Var tvungen att känna in mig ett par kilometer innan jag bestämde mig för att dra ner på stan.


Kändes bra igår och jag SPRANG uppför hela Viadukten tom. Var ute 49 minuter igår så lite sämre tid än sist jag sprang den rundan, men nöjd som tusan ändå.


Måste in på jogg.se och mäta rundan sen - jag har stora förhoppningar om längden på rundan som ni märker   

Av Lind@ - 13 december 2011 19:15


I em har vi varit på Luciafirande på Alice förskola!


Skitrisigt väder med REGN! brrrrrr vad jag frös trots att jag hade mössa och mina fårskinnskängor..


Barnen stod under tak så dom var iallafall torra & såklart tyckte vi ju att våran Alice var finast av alla !!

Sjöng med och dansade gjorde hon och gjorde rörelser - jätteduktig !!


Se här så go hon är den lilla rultan  


     


   


Efter uppträdandet så gick vi in på hennes avdelning och där bjöds det på Glögg, Lussebullar och Papparkakor ..

Av Lind@ - 11 december 2011 20:16


I em har vi varit på High Chaparall med mamma, pappa och brorsan & käkat julbord.


Jättegod mat faktiskt och vi var nöjda hela gänget !!


 


Våra ungar var som vanligt stimmiga som tusan - var minsann inte en enda som for runt i soffan som våra gjorde   

Av Lind@ - 11 december 2011 20:04


Igårkväll var det ju som sagt glöggfest hos grannarna Jessica, Micke, Alex & Nova.

Vi var 5 familjer som var med och det var tjo och tjim. Barnen hade superkul !!


MYCKET TREVLIG tillställning !!!


 


Tog det rätt lugnt så jag har varit pigg idag, blev tom en kort löprunda vid lunchtid idag !


TACK goa Jessica och Micke för igår !!   

Av Lind@ - 10 december 2011 15:34


Idag har årets julbak med goa vännen Sofia gått av stapeln här på Trädgatan!


Efter barnens ankomst har vi dragit ner lite på ambitionerna, men vi träffas varje år och får till lite godsaker  


Idag höll vi "bara" på i 4 timmar och här kommer lite bildkollage från dagen:


 


 


Vi har såklart provsmakat allt (flera ggr  ) & kan intyga att det är goa grejer !! Till Lakritsknäcken använde vi riktig lakritsstång fån Apoteket istället för Turkisk Peppar - blev supergott !!


Nu ska jag ta en taktikvila inför glöggfesten ikväll   



Av Lind@ - 9 december 2011 23:20


Ikväll har jag haft mina gamla kollegor här på lite tjejmiddag - det är alltid så himla trevligt !! Vilket gott gäng vi var !!


Eftersom det är glöggsäsong så blev det glögg när dom kom, både lite starkare variant och lättglögg till chaufförerna ..


Sen blev det en fläskfilégryta - sk Fälldinsgryta med bla curry och kardemumma & lagerblad i. Jättelänge sen jag gjorde den! Smidigt och går liksom inte misslyckas med   Till det ris & sallad och nybakt Foccacia såklart (alla som varit hos oss nångång har nog blivit bjudna på just Foccacia, så gott tycker jag själv!).


Sen till dessert blev det Chokladtårta med Baileys (från Buffé). Inte så mycket Baileys-smak som jag kanske trodde, men väldigt chokladig (trots att jag "bara" tog 300gram mörk choklad), till det vispgrädde.


Här kommer lite kort från kvällen - det är väl ingen som är sådär stormförtjust när jag får fram kameran, men jag lyckades plåta lite iallafall  


 

Hida med sin Ines (lillhönan var som en liten docka!!)


 

LilleMor, Anneli och Tintin


   

Camilla, Anita, Hida och Ines


    

Jag och Camilla


 

Lillemoran och Anneli


 

Anneli, Tintin (Ann-Christine) och jag


Sen en bild på Alice och hennes kompis Nova (som vi ska på glöggfest till imorronkväll !!) Dom leker Häst med Fidde   


 

Av Lind@ - 8 december 2011 21:51


Ojoj - har hunnit med massor idag!


Åkte och handlade direkt efter jobbet idag (Fidde tog både lämning imorse och hämtning idag - LYX!!!) så sen var jag rustad inför helgen  


Har hunnit med att göra en gryta tills imorgon kväll & baka en dessert, oxå tills imorgon kväll då gamla jobbarkompisarna kommer hit!


Sen var det bara att röja upp i köket som såg ut som KRIGET efter att jag varit i farten och Fidde samtidigt fixat kvällsmaten ...


Efter "saneringsarbetet" var det dammsugning av hela huset som stod på programmet och efter det toastädning ...


Hör och häpna! Hade faktiskt lite energi kvar efter detta, som för mig är MYCKET på en vardag - så det blev en löprunda, typ kanske bara 30 minuter eller nåt, på lite halkigt underlag & sen lite rumpövning och situps på det !!


Och efter duschen kan jag meddela, blir det inte ett skit mer gjort idag!    


Hur har DU spenderat din torsdagkväll ??

Av Lind@ - 7 december 2011 18:04


Igårkväll var jag bjuden till Jessica  på Glöggmys! Andra året i rad och det var vi från Matlagningsgänget + några av Jessicas kollegor.


Som vanligt hade Jessica fixat massa god plockmat och allt var SÅÅÅÅ GOTT !! Jättekul att träffas och prata bort några timmar ... Även om det är mycket i December så uppskattar iallafall jag när det finns eldsjälar som orkar dra ihop sina vänner - mitt i veckan är perfekt!


Här kommer lite bilder från kvällen:


 

Kycklingsallad, köttbullar, minipizzor ... MUMS !!


   

Supergoda snittar!


 

Ett gäng tjejer !!


 

Judit ville helst inte vara med på bild - men jag lyckades lura henne tills slut .. Ja, jag vet man ska inte lura små barn, men ibland går det liksom inte låta bli   


 

Kvällens värdinna !!

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards