**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Lind@ - 9 januari 2012 20:21


Sista tiden har det varit halvdålig ordning med vardagsmaten ... Idag ryckte vi upp oss och planerade iallafall denna veckans matsedel!


Måndag: Hamburgare med rostade rotftukter och morotstzatsiki (rivna morötter, turkisk yoghurt, vitlök, citronsaft mm (mums!)

Tisdag: Fläskotletter (som får puttra ca 1 timme) med potatis och brun sås (ungarna brukar älska det!)

Onsdag: Falukorv och stuvade makaroner

Torsdag: Lax med ris och kall sås (ny sås med bla hjortronsylt, creme fraiche, vitlök&majjo.. låter spännande)

Fredag: Kyckling med tomatsås & pasta


Vilket är ditt bästa vardagsmatstips ?? Dela gärna med dig !!! (Hos oss är det nog köttfärssås tror jag ...)

Av Lind@ - 9 januari 2012 18:55



Igår em tog jag och barnen en tur "söderöver" för att hälsa på Mia med familj ...


Träffade Mias pappa oxå som jag nog inte träffat på säkert 7 år eller nåt ??! 


Sen kom även goa "Manne" dit med sina flickor och det var jättekul att få träffa henne och barnen oxå.

Väldigt längesen jag träffade henne. Hon är så snäll och skänker massa fina kläder till Olivia, som hennes tjejer växt ur & jag är så enormt tacksam för det :)  Kan inte tacka nog ...


Här kommer ett litet kollage från eftermiddagen !!


 

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards