**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 15 februari 2012

Av Lind@ - 15 februari 2012 21:56



Ja  - till TJEJMILEN !!! Det blir jag, Anna,  Jessica & Plutt (Jessicas lillasyster som eg heter Linda) som ska "tävla" den 1 Sept.


Första riktiga målet ever för mig är detta, jag som aldrig knappt tävlat i nånting ... (ja förutom lite hästhoppning, men det är ju så länge sen så det räknas väl inte..)


Åh, vad jag ser fram emot detta + att det ju blir lite av en tjejhelg oxå, det kan man aldrig få för många av, eller hur?


Nu får vi sporra varandra järnet och försöka va i toppform till hösten   

Av Lind@ - 15 februari 2012 21:36


Som jag kände mig igår så trodde jag aldrig att jag skulle kunna träna idag .. men jag har inte känt av gårdagens hängighet alls idag... Märkligt hur jag kunde vara så off igår, men skönt idag att va pigg igen   


Så ikväll blev det en sväng bort till gymmet.


Blev drygt 1 timmes träning på löpbandet.


Körde 1km powerwalk (7,30 tempo) och 1km löpning (5,27+5,15tempo+2km "spurt" på slutet i 5,10 tempo) i intervaller pga av igår, vill inte pressa mig för hårt om det är nån infektion i kroppen...


Har ju blivit snaskat på både det ena och det andra idag när jag varit hemma + att vi bakade ju muffins Alice och jag och det har ju slunkit ner ett par stycken  


MEN, det är ju faktiskt en del av varför jag tränar, för att kunna äta (lite) av allt och fortfarande kunna köpa jeans på barnavdelningen (strl 170)    Nä, såklart gillar jag ju det oxå, bli trött, svettig och få träningsvärk -de ä GÖTT de!!


VARFÖR TRÄNAR DU ?? (Om du gör det vill säga?) För att du känner att du "måste" (av olika anledningar) eller för att du verkligen gillar det? (Nu hoppas jag på många svar!!! Inte bara från er typ 5 som brukar kommentera & du som vill KAN & FÅR va ANONYM, bra va?) (Hade ju 108 besökare igår så nån måste väl kunna dela med sig lite  

Av Lind@ - 15 februari 2012 12:43



Alice och jag har testat web-kameran - snygga vi är va ???  


   

Av Lind@ - 15 februari 2012 12:05


En rätt bra natt inatt - Alice vaknade inte förräns vid 5-tiden och grät ... så då hämtade jag henne och sen stökade hon ett tag där på morronkvisten, Fidde gjorde välling till henne när han gick upp och sen - hör på detta - hon somnade om !! & jag var inte sen att haka på    Så sen sov vi till halv 8 - LYCKA !!

(sjukt vad man som småbarnsförälder bara lääääängtar och drömmer om att få SOVA, iallafall gör jag det .. rätt ofta!)


Hon har feber idag och gnällig är bara förnamnet ... men vi har iallafall bakat chokladmuffins (som vi pratade om igårkväll hon och jag och det kom hon minsann ihåg idag). Så vi har kladdat en stund och hon satte i sig bra många skedar med smet - jaja, bättre än inget känner jag...


Har rört ihop en omgång till med GI-knäcke oxå som gräddas nu - går ju åt som smör i solsken - särskilt på jobbet    


 

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards