**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under februari 2012

Av Lind@ - 22 februari 2012 20:51


Äsch, jag slår ihop hela inlägget  


Blev 1 timmes promenad (halkigt värre) igår ..


Sen 1 timmes härligt svidande BodyToning idag. Vi gjorde en riktig "magdödarövning", där den ena ligger på golvet och så står en person vid ens huvud och ska putta ner benen - ojojojoj vad den tar !! 

Sen avslutade vi med benövningen som får "bullarna" på rumpan att bränna som eld - när det är som jobbigast är det bara att tänka BEACH 2012 - MOAHAHAHA  


Blandade ihop en deg imorse som fått jäsa när jag varit på jobbet. Nytt recept som jag inte gjort innan, nyttiga grejer med linfrön, solroskärnor, rågmjöl (det var det nyttiga  ) och sen lite vanligt mjöl, russin, salt osv.. Blev helt OK.


    

Av Lind@ - 20 februari 2012 20:24


Hann inte få av oss ytterkläderna innan första kompisen ringde på dörren  


Hux flux hade vi 4 barn som busade och lekte "häst". Dom små=Alice och Nova fick sitta på Olivia och Tildas axlar och sen sprang dom runt som galningar !! Jaja så länge dom är sams så !!  


    


Fick bli pastagratäng till kvällsmat och det passade våra "extra" middagsgäster oxå. Deras kompisar är så goa och skötsamma så att ha några extra är bara kul   

Det känns riktigt hårt nu när det närmar sig flytt, att barnen inte kommer kunna spontanleka med kompisarna här, snyft! Men vi får hoppas det finns lite andra barn på våra resp nya adresser ... & man får väl bestämma lite mera och köra dom, så det ordnar sig nog. Tänker inte så mycket på mig själv i detta, men just barnen, ojojoj vad det värker i hjärtat    

Får försöka peppa mig själv att mitt eget välbefinnande måste vara det som styr livet, barn anpassar sig, även om jag känner mig som en riktig bov som drar upp barnen från gatan här.


Usch, hela köket ser ut som FAN rent ut sagt, bäst att göra en insats (Fidde är och tränar..). Jaha, så rök jag på både matlagning och disken - IGEN ..   


Hur gör ni ?? en lagar mat och och den andra diskar ?? Dela med er av era varianter, please   

Av Lind@ - 19 februari 2012 21:05


Då jag fortfarande inte känner mig helt 100 kry så blev det inget löppass idag.


Blev 50 minuter i 8min tempo med lite lutning på bandet istället. Kändes lagom med träning när kroppen går på halvfart ..


Sved idag igen att jag missade veckans roligaste pass - aerobicen ..    På söndag SKA jag GÅ - BASTA!!

Av Lind@ - 19 februari 2012 08:59


Igårkväll klagade Alice över att det kliade på händerna, hon såg svullen ut och dom var varma och röda ...


Idag är det likadant, om inte värre... + att hon kliar på fötterna och på knät har hon kliat sig så det är som stora vita upphöjda blåsor!! Vad är nu detta? Allergisk reaktion av nåt slag tänker ju jag ...


Hon åt ju lördagsgodis igår, kanske åt hon nåt som hon inte tål?


Vi har gett henne Tavegyl (allergimedicin) som vi hade sen hon hade vattenkoppor. Får väl avvakta några timmar annars blir det samtal till vårdcentralen sen.. eller rådfråga vår granne som är sjuksköterska.


Inga planer idag förutom att vi måste packa lite ....


Vad har du för söndagsplaner ??


Uppdatering:


Gav ju Alice Tavegyl och det verkade hjälpa :)  Hon har inte klagat över att det kliar i em och händerna var inte alls så svullna - skönt! Vi har kommit på idag att hon åt M&M med jordnötter igår, kanske är hon allergisk mot nötter? Får se upp där ..

Av Lind@ - 18 februari 2012 18:06


Fick lite sovmorron idag med (märker ni att jag faktiskt får skriva det emellanåt nuförtiden  ). Såklart vaknade ju Alice vid 5-6 snåret och SKREK och skulle ha välling, så då var jag uppe och gjorde det, sen lite stök och bök innan hon somnade om .... och vi sov till strax innan kl 8, då Olivia kom in och kröp ner jämte mig och undrade NÄR VI SKA GÅ UPP EGENTLIGEN...  


Blev frukost och sen åkte jag, Alice och Olivia till simhallen, Olivia går ju på simskola & det börjar halv 10. Alice brukar ju få stanna hemma men idag fick hon hänga med för Fidde vill åka och träna.

Det är väl bara att vänja sig lite nu vid att ha med båda barnen när det är nån aktivitet, för inom två månader så kommer det ju vara verkligheten för oss...


Själv blev det en 45 min promenad vid lunch. Ingen sväng till gymmet idag för kroppen känns inte riktigt kry .. allmänt hängig och trööööött..  

Käkade lunch och sen fick jag faktiskt Alice till att lägga sig på soffan ihop med mig och vi somnade till 1 timme - så underbart det var att få en eftermiddagstupplur när kroppen behövde det     


Har haft Fiddes ena syster med familj här på fika i em och strax kommer mina föräldrar hit med pizza och sen blir det väl Melodifestivalen, erkänner att jag faktiskt gillar den tillställningen, fast det håller på några helger för mycket, eller vad tycker du?? 



Av Lind@ - 17 februari 2012 18:42


Har inlett helgen med ett fantastiskt rödvin, bland det bästa jag druckit faktiskt  


 


Ugnsstekt potatis, kyckling,kall äpple-curry-röra/sås & lite fetaost och oliver har slunkit ner ..


Ungarna stimmar järnet så det ska bli skönt när lugnet lägger sig om en stund - men då slocknar väl jag oxå, beroende på hur många glas vin till som slunkit ner  



Av Lind@ - 15 februari 2012 21:56



Ja  - till TJEJMILEN !!! Det blir jag, Anna,  Jessica & Plutt (Jessicas lillasyster som eg heter Linda) som ska "tävla" den 1 Sept.


Första riktiga målet ever för mig är detta, jag som aldrig knappt tävlat i nånting ... (ja förutom lite hästhoppning, men det är ju så länge sen så det räknas väl inte..)


Åh, vad jag ser fram emot detta + att det ju blir lite av en tjejhelg oxå, det kan man aldrig få för många av, eller hur?


Nu får vi sporra varandra järnet och försöka va i toppform till hösten   

Av Lind@ - 15 februari 2012 21:36


Som jag kände mig igår så trodde jag aldrig att jag skulle kunna träna idag .. men jag har inte känt av gårdagens hängighet alls idag... Märkligt hur jag kunde vara så off igår, men skönt idag att va pigg igen   


Så ikväll blev det en sväng bort till gymmet.


Blev drygt 1 timmes träning på löpbandet.


Körde 1km powerwalk (7,30 tempo) och 1km löpning (5,27+5,15tempo+2km "spurt" på slutet i 5,10 tempo) i intervaller pga av igår, vill inte pressa mig för hårt om det är nån infektion i kroppen...


Har ju blivit snaskat på både det ena och det andra idag när jag varit hemma + att vi bakade ju muffins Alice och jag och det har ju slunkit ner ett par stycken  


MEN, det är ju faktiskt en del av varför jag tränar, för att kunna äta (lite) av allt och fortfarande kunna köpa jeans på barnavdelningen (strl 170)    Nä, såklart gillar jag ju det oxå, bli trött, svettig och få träningsvärk -de ä GÖTT de!!


VARFÖR TRÄNAR DU ?? (Om du gör det vill säga?) För att du känner att du "måste" (av olika anledningar) eller för att du verkligen gillar det? (Nu hoppas jag på många svar!!! Inte bara från er typ 5 som brukar kommentera & du som vill KAN & FÅR va ANONYM, bra va?) (Hade ju 108 besökare igår så nån måste väl kunna dela med sig lite  

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards