**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under april 2012

Av Lind@ - 17 april 2012 18:28



Borde kanske börja extraknäcka som installatör !?!


Har precis grejat igång bredbandet, som installerades igår. Lite pyssel med sladdar och koder, men rätt kul faktisk (säger jag antagligen för att det bara strulat liiite (med brandväggen)  och jag nu kan surfa trådlöst  


 

Av Lind@ - 17 april 2012 18:23


Igårkväll blev det en löparrunda hemifrån och ner runt Osudden, genom Apladalen och hem igen .. ca 8km.


Efter 3 veckor med INGEN träning (haft barnen 2 veckor och varit sjuk hela påsken och lite före och efter..) så var jag ändå NÖJD med min insats !!


Sprang (eller, tja sprang är väl kanske att ta i, för det gick jävligt sakta, men gick det gjorde jag inte   ) dessutom uppför ALLA backar på hemvägen - sen var jag TRÖTT TRÖTT TRÖTT !!!


Men nöjd och med en positiv löprunda i bagaget & dessutom med dom nya "tunga" skorna på fötterna   


Av Lind@ - 15 april 2012 16:13



Känner redan skillnaden - när barnen är hos mig vill jag göra (mestadels) grejer som dom uppskattar! Alla "måsten" som finns får jag försöka skjuta på till min ensamma vecka..


Till veckan är det mycket planer och grejer som ska fixas !! så det lär bli fullt upp ..   


Här kommer ett litet kollage från dagen:


 


 


 


Nu har Alice somnat till en stund (hon har inte varit pigg sen i onsdags och var hos mormor både tors&fred.. pga hostan från h-vetet !!) .. Så då smet jag till mig lite "egentid" med en kopp kaffe framför datorn !!   


Av Lind@ - 11 april 2012 17:32



Har gått i ett hela påskhelgen !!! Flytta är ju alltid mer jobb än man kan komma ihåg ... och alla kartonger som ska packas upp... och allt som ska hitta nya platser ..


Har haft fantastisk hjälp av brorsan, mamma och pappa som hjälpt mig jättemycket - jag har verkligen världens bästa föräldrar och bror - som dom ställer upp när jag rör till mitt liv ...


En lugn påsk för övrigt då jag dessutom, mitt i allt flyttstök, varit krasslig! Förkyld, feber & allmänt hängig ..


Här kommer iallafall lite sneak peak bilder på vårt nya hem  


Är grymt nöjd med barnens tavlor från PetrifiedInPink + canvastavlorna på barnen i hallen  


              

Av Lind@ - 5 april 2012 20:29


Ja ni som kikar in här börjar väl undra  


Men det har varit FULLT UPP kan man säga...

I måndag var brorsan och jag på IKEA och köpte massor !! som redan är i lght nu.

Flytten går imorgon, men vi fick lastbilen tidigare idag (som jag lånat av Bomans Express) så jag och brorsan körde ett lass med möbler i em(som jag orkade bära - eller nja, upp på lastbilen iallafall..). Sen kom mamma och pappa och hjälpte oss att tömma den på grejer .. Vi körde en vända till och fick med ALLA flyttkartonger som var färdiga .. & det var många det !! Men så himla gött det känns att ha kommit så långt 1 dag före planerad flytt  


Så imorron blir det dom tyngsta möblerna och lådor jag packat ikväll ... nu har jag slut på lådor så nu blir det inte mera packat ... & skönt är det för jag är så in i helskotta trötte (har sovit halvtaskigt hela veckan .. när jag nu är själv och FÅR sova, då vaknar jag ändå..)


Får se hur det blir med bloggandet närmsta tiden - vet inte riktigt när bredbandet kommer igång .. Men jag får väl va fräck och skriva ett inlägg eller två från jobbet   


Har dragit på mig en "tysk" förkylning oxå (en kollega till mig sa att han hade det i veckan (dom hade varit på mässa i Tyskland) och det lät så jävla kul & det var visst en riktigt eländig variant, så jag snor den från honom!!)   


Nu ska jag häva mig i bäddsoffan och bara VIIIILA inför morgondagen .. Kl 10 börjar vi !! 

Av Lind@ - 1 april 2012 21:29


Efter gårdagens sammandrabbningar härhemma var jag helt slut på kvällen och somnade typ halv 9 på kvällen, ungefär samtidigt som barnen.... det behövde jag! Hann inte ens dricka ur 1 glas vin - halva stod kvar på fönsterbrädan imorse ..


 



Idag blev vi bjudna till Skillingaryd på lite lek och mat och det var såååå trevligt och jag behövde verkligen det efter all turbulens härhemma - så TACK FINA JESSICA  för att vi fick komma idag   


Barnen skötte sig jättebra och inte ett enda bråk dom emellan när vi var där  - det var så länge sen så jag börjar gråta bara jag tänker på det ....


Anna, Andreas och Wille var oxå där så vi var 10 pers runt middagsbordet  

Vi fick en supergod fläskfilégryta och glass med chokladsås till efterrätt, så det var inga som behövde vara hungriga efter det inte    


 

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards