**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under juni 2012

Av Lind@ - 27 juni 2012 18:29


Skulle egentligen varit grillafton hos Jessica och Ralle igårkväll, men det blev inställt pga regn ...


Jag och Mats tog dock en sväng förbi dom och käkade lite och tjötade bort några timmar - blev en riktigt riktigt trevig tisdagskväll !! & ett par glas vin slank oxå ner   


 

Fick till ett par finfina bilder på Judit och Vide - måste säga att jag är riktigt nöjd med dom fotona   


Vide var såååååå charmig så att han är värsta gnällungen fick vi inte se ... men JAG tror iallafall på Jessica när hon berättar hur har lipar och  har sig ... Men oss charmade han fullständigt - vilken gobit han är!!

Av Lind@ - 27 juni 2012 18:21



Måste ju rapportera om brorsans Rallybravader för ett par helger sen oxå ...


Han är ju gryyyyym min bror - det där med rally är hans melodi - & det är faktiskt himla kul att han som inte har värsta utrustningen kör bättre än många med 4-hjulsdrivna bilar ...


Vi stod på ett bra ställe och här kom han i full fart !!


  


Mobilkvalité .....


 

Två supporters     

Av Lind@ - 27 juni 2012 18:03


Midsommarhelgen spenderades i Halmstad med tjejerna och mina föräldrar. Brorsan var oxå där och hade med 2 kompisar, så det var livat värre.


 

På väg till dansen i regn ...


Dock blev Alice sjuk dan innan midsommarafton och smittade dessutom mig på självaste dagen d... så när kvällen kom var jag risigare än risigast - & det var inte vinet, näääädå - ett glas blev det på hela kvällen och sen intog jag sängen strax efter kl 22 ..... Roligare midsommar har jag haft om jag säger så ... Midsommardagen gick i lugnets tecken den oxå, jag "gick" på 1 Ipren &  2 Alvedon-kuren hela dan så jag kände mig ändå i skapligt skick   


Vi fick finbesök på midsommardagen av Mats och hans pojkar, så vi tog en sväng ner till stranden så barnen fick leka i sanden & göra slott... Olivia badade halvt med kläderna på i nordanvindarna, så att inte hon blev sjuk efter det är ju ett under ...   


 

Midsommardagen ..



 

Fina närbilder på mina fina goa tjejer ....

Barn · Fest
Av Lind@ - 27 juni 2012 17:58


Tiden ruuuuusar iväg! har inte ens hunnit med att rapportera om förra veckans sommarfest på förskolan ...


Vi hade med egen fikakorg, eller som jag Varmkorv i 2 olika termosar +i min tupperwarekanna av plast  (!!).

Snacka om att det var krånligt att fiska upp korvar ur en smal termos - en mattermos står nu på inköpslistan !!   


När barnen skulle sjunga fegade Alice ur och skulle inte vara med därframme - så hon satt på filten med oss andra   


 


Sorry för usel bildkvalité - mobilkameran är sådär ...



Barn · Fest
Av Lind@ - 14 juni 2012 21:18


Efter dom senaste veckornas många tjejträffar så är brallorna av nån konstig anledning betydligt tajtare än vanligt  


Med endast varannan veckasträning så har jag nu lite träningsabstinens (&lite viktnoja..).


Veckan hittills har dock varit riktigt riktigt bra träningsmässigt:


  • Måndag=8 km löpning
  • Tisdag=1 timmes powerwalk
  • Onsdag=11 (!!!!) km löpning & därmed REKORD  
  • Torsdag=1 timmes powerwalk

Imorron får det nog bli en "vilodag" för att sen bli träning på lördag igen   


Redan fredag imorron - denna veckan har bara försvunnit iväg ... tänk att det är midsommar nästa helg ... håller verkligen tummar och tår för FINT väder på Väst/Bästkusten då !!


Var på Olivias skolavslutning i em i Arken. Så fiiiiiin hon var min lilla älskade tös. Hon hade velat ha flätor, men pappa löste inte det trots googlande på morgonkvisten. Det är inte lätt att ha tjejer ... men han lär sig nog snart, han har ju 2 att träna på     


Kryper till kojs tidigt idag - ska bli så himla skönt. En ny lånebok väntar på sängbordet oxå ...









Av Lind@ - 7 juni 2012 22:06


Ikväll har det varit avslutning på säsongens Matklubbsträffar ..


Vi har varit ute hos Anna och ätit och druckit och ätit fööööör mycket av allt !!!


 


Men gott var det    Vi har med oss maten själva och sen delar vi upp tillbehör som bröd (var min lott och jag bakade Focaccia häromdagen), sallad, dessert, godis mm .. Superbra med lite knytis  


Jag hade med mig kycklingfilé och hemmagjord potatissallad (recept lägger jag ut så fort jag hinner med). Ungarna ville inte ha det såklart ... så dom fick korv av Anna och sen en del chips och godis, trots att det inte var lördag !! (hua vilken hemsk mamma jag är... hoppas pappa är sträng nästa vecka  )


 

Alice var så stolt att hon vågade peta på Stina - haha !! 


Olivia somnade först av barnen, Alice höll sig vaken tills vi kom hem vid ca halv 10 .. och Wille somnade nog i den vevan oxå ..


 



Till hösten drar vi igång i September - hos Anne & vi lottar tema från gång till gång .. idag skrev vi bara en massa lappar :)


Sen blev det bestämt att det blir en storstad vi åker till när vi jubilerar nästa år (kanske resan blir år 11, inte riktigt spikat ännu ..)


Ser fram emot höstens träffar redan nu iallafall - är ett gäng härliga tjejer som förgyller var 6-e vecka   





Av Lind@ - 7 juni 2012 22:00


Förmiddagen spenderades hos Sofia, Andeas, Emmy och Lilly .... var så himla länge sen vi sågs så det var kul det äntligen blev av  


   


Barnen växer ju så det knakar och Emmy som snart fyller 3 år är nästan lika lång som Olivia (som blir 7 !! om några månader)   


Eftermiddan spenderade vi hos mormor. Vi firade hennes födelsedag som är imorgon. Olivia hade plockat en bukett blommor hos Sofia (hon  kom på idén helt själv, verkligen imponerande för hon är inte direkt den omtänksamma typen  ). Sen fick mormor en scarves och 3st nya duschcremer.


   


Av Lind@ - 3 juni 2012 20:32


Igår firade vi att Mia numera kan titulera sig färdigutbildad socionom, efter 3,5 års slit med plugg, tentor och massa jobbig engelsk litteratur...


Blev en superlyckad kväll som innehöll allt man kan önska sig av en fest   

God mat, vin, kul tävling (Quiz), massa trevliga människor som bjöd på sig själva, sång & även lite dans framåt natten  

En kväll helt i min smak med andra ord.


Eftersom varken jag eller Mats var sådär sugna på att köra så sov vi över, rätt skönt framåt småtimmarna att slippa ta sig nånstans  


Här kommer lite bilder från kvällen:


    


   


 



Hemkomna efter festen svängde vi ihop en bulldeg och efter lite knåpande blev detta resultatet   



 




Vad har du hittat på i helgen ??

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards