**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 19 juli 2012

Av Lind@ - 19 juli 2012 23:09



Ja det är mitt nya smeknamn !!!


Han nämligen haft LÖSS på semestern oxå .....


Här hemma har det småkliat i en sisådär kanske 2 veckor och jag mitt pucko har SKOJAT om att det är nog löss .....


Ja det ska jag tala om att när det uppdagades var det inte en jollrande Linda precis .... fan, pinsamt och så äckligt så jag ville bara dööööööööööööö på fläcken - typ!


Fick sms av Fidde att både Olivia och Alice hade det... så självklart har jag fått det av dom. Det har stått lappar på fritids nästan hela våren känns det som... och jag har väl småkollat lite i Olivias hår, men inte så där noga ska jag väl erkänna. Varken hon eller Alice har sagt att det kliar eller jag har sett att dom kliat sig...


Så nu är dom avslusade första omgången och det skall göras till helgen igen.


Själv fick jag halvt skämmas ögona ur mig när jag i Kroatien fick fråga efter lusmedel. Enligt hon som stod i kassan var det invasion så hon trodde nog att jag fått det där...


Iallafall... använde lusmedelet, och sen fick stackars Mats ägna en halv dag åt att plocka löss som satt fast som berg på hårstråna och som inte luskammen tog ....... BLÄÄÄÄÄÄÄ, så sykligt!


Har tappat hår nåt så vansinnigt efter behandligen och det känns INTE kul !! Efter klippningen för några veckor sen då frisören (en som jag inte varit hos innan), klippte av minst 5 cm (   ), så är håret redan FÖR kort och FÖR tunt. Får se hur länge det dröjer tills det repar sig ???


Av Lind@ - 19 juli 2012 23:00


Först måste jag börja med att säga att dom kör fan som galningar i Italien !!! Jisses !!!


Vi gjorde ett kort lunch/köpa vin-stopp i Trieste & där höll det på att bli en Italianos mindre !!!   


Vi skulle göra vänstersväng (om än lite hastigt påkommen sådan..). När Mats svänger så KÖR DET OM en kille på Vespa - och det gick SNABBT vill jag lova - han som körde Vespan alltså ... fan, det är nästan så man får skylla sig själv om man blir påkörd om man gör såna omkörningar .....


Iallafall... vi intog en pastalunch som vi beställde på en Italiensk restaurang som låg utmed en rätt trafikerad gata. Vi var hungriga och beställde det som var på skylten utanför - en styck meny nummer 1 och en nummer 2... Sen skrattade vi lite eftersom vi inte visste vad vi beställde (varken jag eller Mats kan Italienska...).

Men in kom detta, som visade sig vara jättemumsigt:


 


   



Av Lind@ - 19 juli 2012 22:33



Vi hade kollat lite hotell runt Salo innan vi åkte och hade ett par alternativ som vi kunde tänka oss ... Blev att vi stannade på första stället, i Gardone Riviera. När vi insåg att det var ett rum med utsikt mot sjön och 20 meter till vattnet med underbar utsikt - ja då var det glada miner   


 

Lite slitet rum och lite konstig lukt på toan .... men helt okey för 2 nätter


 


 


Utsikten från vårt rum - underbart !!


 

Blev en svettig löparrunda (den enda för mig på resan.. den värmen ihop med löpning blev toooo much !!)


         



Vilken mat vi åt !! Supergod pizza och supergod pasta !! Är man i Italien så är menyvalet givet   


Blev en del cyklat runt omgivningarna och även lite solat och badat - såååå skönt det var i vattnet !! Jag som är en badkruka tyckte det var såååå härligt !! Tummen upp alltså !!



Av Lind@ - 19 juli 2012 22:25



Vägen till Italien var supersuperfin !!! Vi bestämde oss för att köra till en ort som hette Salo.


Stannade till för lunch i en liten by/stad en bit innan vi var framme på slutdestinationen. Fick en CHOCK när vi klev ur bilen - SÅ varmt var det. Men efter en fläktande cykeltur ner mot hamnen hamnade vi här ...


 

Här satt vi ..


 

Och denna fräscha pizzan blev våran lunch.. MUMS !!


 

Vackert och ROMANTISKT    


 

Av Lind@ - 19 juli 2012 20:14



Hann med att fota lite roliga skyltar oxå   


 

I Tyskland såg jag denna ...


 

Och i Österrike den här   


Av Lind@ - 19 juli 2012 20:05


Vilken fantastisk utsikt i alperna ...ojojoj vad fint det var ... "Bil"-bilderna blev sådär, men i minnet så har jag bilden av hur vackert det är ...


   


Ett matstopp på ett Mc Donalds med denna fantastiska utsikten blev det ...


    

    

Av Lind@ - 19 juli 2012 19:48


Efter Munchen ställde vi siktet på söderut igen och hade som mål att ta oss till Österrike - stannade i Innsbruck övernatten på ett mysigt litet ställe ganska nära bergskedjan ..


     


Vi cyklade en rejäl runda på kvällen och hann se mycket innan vi stannade på vad jag skulle kalla typisk österrikisk restaurang. Jag åt Wienerschnitzel och Mats sitt "köttstycke" som han gillar skarpt   


   


     


Såg den här fina kyrkogården och var tvungen att föreviga den ...


 

Av Lind@ - 19 juli 2012 19:28

Efter en dags åkande så kom vi tll Munchen & hittade snabbt ett hotell (Cosmopolitan) i stan (med GPS-ens hjälp   ).


Ett fräscht hotell där dom hade en kaffemaskin som gjorde supersmarrig Cappuccino   


   


Vi tog en kvällspromenad och hamnade på en restaurang som såg trevlig ut. Maten blev dock ett riktigt botennapp ! Tysk "knödel" som inte smakade nåt och en surkål med så mycket kummin i att det var hemskt. Nja - ingen höjdare.. Fast köttet var gott, så det fick bli min kvällsmat denna dag.


   


Dagen därpå tog vi en runda på cyklarna - som vi tog med. (Det var en höjdare att ta med dom- oj vad vi fick se mycket som vi inte skulle hunnit med annars...


         


En kul sak var när vi skulle parkera bilen - då fick vi köra in den i en supertrång hiss !!! (cyklarna bak på var bara att plocka av). Sen in där och ner en våning ...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards