**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under juli 2012

Av Lind@ - 19 juli 2012 20:05


Vilken fantastisk utsikt i alperna ...ojojoj vad fint det var ... "Bil"-bilderna blev sådär, men i minnet så har jag bilden av hur vackert det är ...


   


Ett matstopp på ett Mc Donalds med denna fantastiska utsikten blev det ...


    

    

Av Lind@ - 19 juli 2012 19:48


Efter Munchen ställde vi siktet på söderut igen och hade som mål att ta oss till Österrike - stannade i Innsbruck övernatten på ett mysigt litet ställe ganska nära bergskedjan ..


     


Vi cyklade en rejäl runda på kvällen och hann se mycket innan vi stannade på vad jag skulle kalla typisk österrikisk restaurang. Jag åt Wienerschnitzel och Mats sitt "köttstycke" som han gillar skarpt   


   


     


Såg den här fina kyrkogården och var tvungen att föreviga den ...


 

Av Lind@ - 19 juli 2012 19:28

Efter en dags åkande så kom vi tll Munchen & hittade snabbt ett hotell (Cosmopolitan) i stan (med GPS-ens hjälp   ).


Ett fräscht hotell där dom hade en kaffemaskin som gjorde supersmarrig Cappuccino   


   


Vi tog en kvällspromenad och hamnade på en restaurang som såg trevlig ut. Maten blev dock ett riktigt botennapp ! Tysk "knödel" som inte smakade nåt och en surkål med så mycket kummin i att det var hemskt. Nja - ingen höjdare.. Fast köttet var gott, så det fick bli min kvällsmat denna dag.


   


Dagen därpå tog vi en runda på cyklarna - som vi tog med. (Det var en höjdare att ta med dom- oj vad vi fick se mycket som vi inte skulle hunnit med annars...


         


En kul sak var när vi skulle parkera bilen - då fick vi köra in den i en supertrång hiss !!! (cyklarna bak på var bara att plocka av). Sen in där och ner en våning ...

Av Lind@ - 19 juli 2012 19:09


Blev inte några blogginlägg som jag tänkt .. Internet kostade pengar överallt och så tog jag mig inte tiden - utan hade även BLOGGSEMESTER   


Men nu är jag hemkommen och fyller på inlägg i takt med att jag hinner skriva ner vad vi hittat på ... (tills vi styr kosan mot Västkusten på lördag ..)


Vi åkte som sagt förra lördag lunch och tog färjan Gedser-Rostock vid kl 17.


Åkte ett par timmar i Tyskland sen innan vi till slut "landade"  den lilla staden Wittstock, som blev resans första oplanerade övernattningsställe    (kan verkligen rekommendera att "bara åka" och leta boende allteftersom. Med GPS-ens hjälp var det supersmidigt !!)


 


 



Av Lind@ - 6 juli 2012 21:16


Även idag ställde mamma upp och passade Alice fram till klockan ett ..


Blev ett stressigt pass idag igen på jobbet och ingen lunch hanns med + att jag som tänkt städa av skrivbordet mm och göra fint och rensa till man är tllbaka vecka 32, det hanns inte heller med ...   

Därför känns starten av semestern sådär faktiskt ... blev inte som jag planerat...


Men men - jag borde ju vara van, verkligheten med barn (iallafall mina) är ju sån rätt ofta - flexibilitet, där borde jag glänsa   


Hur som helst, håller på och förbereda inför resan imorgon och den ser jag fram emot   


Har redan fått "vinka av" Olivia då hon ville sova hos mormor och morfar i nya lägenheten .. så nu dröjer det 2 veckor innan jag får träffa henne igen. Alice lämnar jag hos Fidde imorgon bitti och sen blir det hem och packa klart och fixa till så "hemmet" klarar sig självt i två veckor   


En dator hänger med på resan, så nåt litet livstecken borde jag väl få till, hoppas jag !!


DELA MED DIG - VAD HAR DU FÖR SEMESTERPLANER ???

Av Lind@ - 5 juli 2012 14:29



Min snälla mamma ställde upp och var barnvakt till Alice halvdag idag & jag har kunnat turbojobba mellan kl 7-13 ... jisses - det är tur det inte är sånt tempo varje dag för detta var på gränsen vad jag mäktade med... skönt iallafall att kunna göra en insats för mina kollegor som fått jobba häcken av sig när jag vabbat... Alltid nånstans det gnager, när man jobbar så tänker man på barnen och deras långa dagar, är dom sjuka eller man är borta från jobbet av annan anledning så gnager det för man vet att kollegorna får mer belastning...


Hemma igen och fått lite biff och makaroner i magen (hann inte käka sommarlunchen som bjöds på jobbet idag... den hade nog annars varit smarrigare   )


Alice har återigen somnat i soffan och det lär väl blir en sen kväll idag igen innan tjejerna somnar - för att sen bli en tidig morgon igen imorron bitti.


Imorse kämpade jag dessutom i 15 (!!) minuter med att få Alice att ta "den äckliga medicinen" .... stressande or what ??? när man ska iväg och känner tidspressen......

Får se hur det går imorgon bitti, antagligen samma visa   


Vid kl 16 är det tvättstugepass - lite som behöver fräschas upp före jag drar på semester..


Hur har din dag varit so far ??

Av Lind@ - 4 juli 2012 17:46



 


      

Av Lind@ - 4 juli 2012 12:53


Jag målade naglarna igårkväll och det gick nog inte fem minuter imorse - innan Alice upptäckte det !!   


Hon ville ju såklart ha det oxå. Så innan premiärmålade vi tånaglarna (har inte gjort det innan då hon har liiiiite svårt för det här med att sitta still under "torktiden" ..) & händerna.


Hon blev så nöjd så nöjd   


 


Igår ägnade vi oss åt lite barnarbete oxå, för efter diskningen så skulle hon torka skåp - inte mig emot   


 


Hon är mycket piggare och penicillinet verkar funka bra   


Jag märker dock att hon fortfarande är trött, trött - för nu har hon återigen bett om att få ligga i soffan med filt på och "titta" på Bolibompa ... (hon somnade på 5 minuter..).


Själv planerar jag lite inför semestern, Mats och jag ska bilsemestra runt i Europa & reser på lördag ... Ska bli så galet skoj, jag har aldrig bilsemestrat så innan   

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards