**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under juli 2012

Av Lind@ - 3 juli 2012 12:13


Alice är piggare och vi har varit på en liten promenad till dagis innan med ett gäng med lånetrosor (från förförra veckan då det var mycket "olyckor"   )


Sen blev det kaffe, glass och bulle när vi kom hem - jag får lyxa till det lite när jag ändå är hemma   


Olivia har med sig matsäck med bla muffinsen vi bakade igårkväll och hon såg fram emot besöket på High Chaparall idag med fritids ... stora tjejen på utflykt! Önskar jag kunde varit med ...


Nu somnade stumpan i soffan här jämte mig så helt pigg är hon inte... det hör nämligen inte till det normala att det yrvädret ber om att få lägga sig i soffan med filt på och titta på Bolibompa ...


Tror nog jag kryper ner jämte henne - bäst att passa på    

Av Lind@ - 2 juli 2012 20:34



Imorron ska Olivia på utflykt med fritids till High Chaparall. Innan idag var vi på Netto och hon skulle få välja kex och nån dricka att han med sig. Det var några chokladmuffins hon ville ha ... men den ekonomiska mamman=jag    tyckte vi kunde baka själv ... & så blev det.


Så efter mycket kladdande och vispande och mätande blev det 2 plåtar med chokladmuffins - perfekt att ha till sommarens picknickar oxå - om vi nu kommer kunna åka på nån picknick i det här vädret ??


 


Muffins som Olivia fyllt alldeles själv ..


 

Sen skulle det diskas ... och det var galna mängder med diskmedel som förbrukades (men rent blev det   )

Av Lind@ - 2 juli 2012 08:38

Alice  var ju sjuk i midsommarhelgen och sen var Fidde hemma med henne mån-tis.


Sen ett par dagar på dagis och på fredag var det dags för sjukdom igen!


Denna gången kom det med full kraft och hon har haft 40 graders feber hela helgen + att hon fått en infektion i en körtel i kinden så hon är helt uppsvullen...


Igår kväll kom hon till mig och det var en SJUK tjej .... fy så hemskt det är att se sin älskling sån ...


Hon somnade rätt tidigt på kvällen efter att ha övertalats i en halvtimme att ta den äckliga medicinen.


VARFÖR kan dom inte tillverka penicillin som smakar gott ????? det är ju ett rent h-vete att få i henne dom där 3ml ......!


 



Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards