**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 5 augusti 2012

Av Lind@ - 5 augusti 2012 19:29


Kom ett riktigt skyfall en dag !!


 


Stackars "Greta" irrade omkring i vattnet tills pappa gjorde en insats och fick "hem" henne till laddstationen ...


 


Ute på gatan stod det vatten en bra bit på vägen...

Av Lind@ - 5 augusti 2012 19:19



I år blev den äntligen av !! Min och Mias årliga utgång i Halmstad. Har ju nämnt den här innan, men här kommer även lite bildbevis   


Förfest:


 

Mia är moster till dom här trevliga tjejerna. Jessica till vänster och Tina till höger ..


 

Mias syster Annelie till vänster och så Mia själv


 

Moi med min fina kille


 

Här börjar nog vinet "verka"   


 

OJOJOJ  - hon kommer få hångla ikväll !!   


 

Vodka och resorb (njae, okey då - vatten och resorb - hade bara liiiite skallebang dan efter   


 

Två som dansat som galningar på Mårtenssons   


 

Två rätt sliriga "gubbar"   



Längar redan tills nästa års utgång !! Då är vi som 25 igen !!   

Av Lind@ - 5 augusti 2012 19:13


Vi har sån tur som har en familj med barn i ungefär samma ålder som mina, som bor i stuga bredvid i Halmstad.


Denna sommaren har dom lekt supermycket och haft jätteskoj !!


 


 


 


 


 


 

Alice, Tilde (Mias snart 11 åriga stora mysiga tjej) och Olivia


 

Barnen i ursöta klänningar som min morbror och hans fru gav tjejerna i present !!! Skulle nästan kunna tro att dom ska på bröllop eller nåt   



Av Lind@ - 5 augusti 2012 19:07


Olivia skulle ju prompt spela minigolf, så sagt och gjort. Hon, Alice, jag och mormor begav oss till "Japan" för att spela.


Eller rättare sagt, dom 3 skulle spela - jag förde protokollet .... som egentligen var helt onödigt, var mest 10-or !!   


Det började spåra ur redan på första banan när Olivia inte kom igenom första hindret ..... frustrationen tog över direkt ..!!


 


 


På första bilden ser hon ju rätt okey ut - men den här nedanför ger bara en försmak om hur humöret urartade!!


Herrejäklar vad hon skrek och lipade & när Alice till råga på allt sätter en SPIK ja då är verkligen katastrofen ett faktum .... Vi fick gå hem i förtid och kasta i bollen vid sista hålet ...


 


Blev ingen mer golfrunda efter det ska tilläggas !!!

Av Lind@ - 5 augusti 2012 19:02


Barnen och jag har ju spenderat mestadels av våra två veckor ihop i Halmstad.


Fint väder gjorde att vi fick några härliga stranddagar, då vi dessutom hade finbesök av grabbarna Lanned   


 


 


 


Vi fick även hänga med på krabbfiske ute vid piren. Det var dock lite "svårfiskat" men till slut så lyckades killarna fånga 4st så vi kunde köra tävling   


 


 



9km

Av Lind@ - 5 augusti 2012 14:58


Nöjd med dagens löprunda !! 9km (&mycket uppför då jag sprang runt Alandsryd, det "jobbiga" hållet   )


Har inte riktigt koll på tiden, men tror jag gick hemifrån 20 i två - var iallafall tillbaka fem över halv 3..


Lite besviken att rundan inte var 1 mil - det kändes så   


 Har intagit gårdagens lilla kebabpizzabit som blev över och en nektarin och nu väntar duschen !!


Sen har jag massa tvätt från imorse att sortera (skulle varit betydligt mera om jag inte sniktvättat lite hos Mats när vi var där i veckan   ).


Imorron är det tillbaka till verkligheten och lunchlåda måste förberedas idag - lutar åt nån sallad tror jag.

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards