**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under september 2012

Av Lind@ - 19 september 2012 17:16



Till helgen blir det mini/weeekend-semester med min fina Mats     


Vi åker fredag em mot huvudstaden och lördagen spenderas väl strosandes i stan för att senare på em inledas med ett restaurangbesök nånstans och sen vidare för att se:


 


Det ska bli sååååå kul, mysigt, härligt & romantiskt   

Av Lind@ - 17 september 2012 21:15


Tanke var egentligen en sväng runt Osudden men sen ändrade jag mig och tyckte vi (jag och Mats) kunde sprigna ner till Vattentornet.


Så det blev rundan genom stan, ett varv i elljusspåret vid vattentornet och sen hem genom stan, slutade på 9,77km och en tid på nästan 57 minuter. Inte så där bra tidsmässigt kanske, men  jag hade mycket krafter kvar när jag kom hem så det var ju skönt.


Trodde nog inte det var så långt som nästan milen.. Men bra att veta, för rundan kändes helt okey. Kanske man kan ta svängen om Prostsjön på hemvägen nästa gång?


Kör ju med RunKeeper-appen nu, funkar superbra! Jättebra att få rundan mätt och få snittid mm på rundan :)

Av Lind@ - 16 september 2012 22:14



Idag gick Olivias barnkalas - eller rättare sagt badkalas av stapeln.


Hon hade bjudit tjejerna i klassen. 3 som inte kunde komma och som hade meddelat + 1 som aldrig dök upp och som fortfarande inte har meddelat det .. sånt irriterar mig till max! Där stod vi allihopa och väntade utanför kassan ... innan jag

tog beslutet att nu väntar vi inte längre ...!

Hon dök aldrig upp ...


Kalaset var lyckat, men det var rätt stressigt med 6 tjejer i omklädningsrummet ... Själv han jag bara skölja av mig med vatten och fick traska ut med oborstat hår !!    

Duschen fick jag ta hemma sen.


Kommer lite bilder sen, Fidde tog lite med mobilen .. själv hade jag inte fått med kameran..


När vi kom hem väntade en gryta med Kalops (gjord på högrev som numera är mitt favoritgrytkött). Gjorde i ordning det innan vi for iväg på kalaset vid halv 12, sen fick det stå i ugnen på 125 grader i ca 3 timmar! Köttet fullkomligt trillade sönder och jag tycket det var supergott (ungarna sådär.. men dom gillar ju inget dessa dagar..).


I em sen blev det en sväng till Apladalen:


 


 


 


 


Ikväll fick vi finbesök av killarna Lanned (  ) som varit i Hörle på jobb !!


Jag och Alice svängde ihop scones (gjorda på vetemjöl, rågsikt & grahamsmjöl) som vi mumsade i oss ...

I den vevan fick jag jätteont i magen .. den fullkomligt svullnade upp och jag har haft sån magknip hela kvällen + att magen är som en halv fotboll - jätteskumt! Ibland undrar jag om jag är glutenintolerant eller nåt?? När jag får såna anfall och magen svullnar så jag ser ut att vara gravid i 4-5 månaden ... och snabbt går det, på typ 10 minuter!


Nån som känner igen sig?


Nu sussar barnen sött och väskorna är packade inför pappaveckan som tar vid imorgon em.


Själv somnade jag till när jag la Alice innan och när jag väl kom upp så hade Olivia somnat framför tv-n ..


Nu bingen igen   



Av Lind@ - 15 september 2012 19:12

Mamman i huset ska njuta av en kopp kaffe med skummad latte mjölk och chili choklad + att det nog blir lite Amarula till oxå !!

Av Lind@ - 15 september 2012 16:53



Ibland är det skönt att göra det enkelt för sig..


Eftersom barnen är med i Mc Donaldsklubben så fick Olivia ett Happy Meal när hon fyllde år i augusti.


Det utnyttjade vi idag   


 


 


Sen åkte jag och lämnade av Olivia hos Tilda och "blev av med" Alice oxå, som stannade och lekte med Nova.


Så helt plötsligt var jag själv !!


Vad skulle jag göra nu??? Åka hem och läsa min bok, handla, eller kanske passa på att träna ???


Det blev det sistnämda - hem och byta om i rasande fart - bort till gymmet och få igång löpbandet !!


Så 45 minuter blev det, mest i 5,30 tempo - svettigt och ganska tungt, men sååååå gött att jag hann med det på min "barnvecka" som annars är katastrof vad gäller träningstid.


 

Hoppas ingen såg mig när jag fotade med självutlösaren, haha - då tror dom väl jag är helt koko   

Av Lind@ - 14 september 2012 17:13



Igår for vi ner till stan på em för jag skulle kolla på en keps på Team Sportia (Jessica hade tipsat).


Blev denna svarta som satt bäst - även om jag hade tänkt mig en rosa/cerise ...


 


Sen "råkade" jag kolla på REA-stället och hittade ett FYND som jag inte kunde gå ifrån ..


Denna Didrikson regnjackan nersatt från 1400kr till 400kr (det fattades en knapp vid luvan, men det borde väl händiga jag kunna fixa   )


 

Av Lind@ - 14 september 2012 16:52



Alice operation har gått bra och igår när vi lämnat av Olivia i skolan så styrde vi kosan till Skillingaryd för att träffa Jessica, Judit och Vide.


Inte så ofta jag är hemma "mitt-i-veckan" längre så när Alice var så pigg som hon var så frågade jag om vi fick hälsa på våra goa kompisar & det fick vi   


Jag och Alice hade bakat Mandelkaka  i förrgår som vi tog med och fikade på.


 

Mandelkaka med hallonglasyr (vi hoppade över glasyren, det funkade bra ändå   )


 

V bakade Te-kakor oxå häromdagen..



Här kommer lite bilder från dagen i Skillingaryd:


 

Bus med Vide på köksgolvet !!

 

Full fart med Bobbycaren !!

 

Alice tog kort på Judit !!

 

Judit tog kort på mammorna !!

 

Alice tog kort på mammorna !!





Av Lind@ - 11 september 2012 09:48



Är på jakt efter en snygg vardagskeps men kan inte hitta det nånstans !!!

Har ju en tunn löparkeps, men som sagt, den har jag när jag tränar och är inget jag sätter på mig annars.


Så vad jag är ute efter är alltså tips på - VAR jag kan hitta en snygg damkeps ????


Please help me out !!   

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards