**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under september 2012

Av Lind@ - 10 september 2012 21:22


Idag har Alice opererats - igen ..


Nya rör + att dom tog bort en medelstor polyp bakom näsan...


Fidde var med henne och jag satt och var nervös på jobbet..


Allt gick bra och hon fick åka hem efter några timmar.


Fidde är hemma med henne imorgon oxå, sen tar jag vid resten av veckan.


Hoppas nu verkligen att detta ingrepp hjälper och att hennes ideliga förkylningar bromsas upp !! (kan inte ens försöka förklara hur tröööött jag är på hennes rinnande näsa & för att inte tala om hur den älskade lilla Alicegumman måste känna sig som är konstant snorig sen typ 3,5 år... JO, det är sant..)

Av Lind@ - 10 september 2012 21:14


Var en sväng i Boutiqen (ja Ge-Kås såklart   ) i fredags kväll ...


Var en snabbvisit så jag hann inte med så mycket, men lite underkläder kom iallafall med hem.. + lite "går-alltid-åt"-grejer ..


Iallafall - på hemvägen körde vi förbi Älvsered. Mats visste att det fanns ett matställe där som visst skulle vara nåt alldeles extra och YES, vilket ställe !!


Ni MÅSTE besöka Mandys Diner - vilken mat !!


Vi käkade hamburgare som lätt var top 3 i hamburgare ever !!


 

Alla burgare serveras i en sån här häftig bil (olika modeller såklart beroende på burgare). Supersmarriga stora räfflade strips ....


Inredning helt i amerikansk 50-tals stil - ja det var såååå coolt !!


Så har ni inget för er en helg - googla på Mandys Diner och boka bord för det är tydligen ofta fullbokat   

Av Lind@ - 10 september 2012 21:07



Ja ni som känner mig vet ju att jag väl typ aldrig satt min fot i skogen för att ägna mig åt svampplockning   


MEN faktum är att det är skitkul - när man väl hittar dom små rackarna !!


Spenderade hela helgen hos Mats och hann med två rundor i skogen och ikväll har Olivia hjälpt mig att skära av det fula och så har jag sköljt! Hon tyckte det var jättekul och jag var helnöjd med hjälpen, rensa är väl inte sådär superskoj ..  


 

Snygga osminkade jag i skogsmulleoutfit !! Invigning av mina nya stövlar från Tretorn, som klarar mer än mina "citystövlar"    


 

Här blev jag riktigt glad när jag såg så många på samma ställe !!

(Ursäkta den dåliga bildkvalitén, batteriet var näääästan slut..) 


 

Smörstekta kantareller med lök, toppat med lite Creme de Balsamico   

Av Lind@ - 10 september 2012 21:01


Förra torsdan var det höstpremiär med matblubben   


Som vanligt så fixar värdinnan menyn och vi lagar tillsammans - ett vinnande koncept om ni frågar mig !!


Anne hade Ananas och Thailand som "tema", som vi lottade innan sommaren.


Vi bjöds på dessa 3 delikata rätter:


 

Kyckling kokt i ingefära och fisksås, wokgrösaker och en dressing på bla sweet chilisås - gott !!


 

Färsröra med bla ingefära, fisksås, kokosmjölk.. + ris och tillbehör - gott !!


 

Ananaspaj med toscatäcke, serverad med vaniljsås - gottgottigottgott !!







Av Lind@ - 5 september 2012 21:01


I fredags em styrde jag, Jessica, Anna, Sofia och Anne kosan mot Stockholm - målet för 3 av oss var att ta oss runt Tjejmilen !!


Det var väl inte det mest hippa vädret som mötte oss när vi vaknade på lördagsmorronen ...   

Ösregn !! Det lättade väl lite under förmiddan och jag önskade sååå att det skulle klarna upp..

Vilket det inte gjorde ... Ute på Gärdet var det rätt lerigt redan innan start och vi som var "nybörjare" hade varken med oss sopsäck att trä över oss, påsar att  trä över skorna ... mm.


Iallafall, jag var i startled 5. Det var vi som trodde vi skulle springa på 60 minuter ..


Kändes bra innan start och det var lite uppvärmning i "startfållan". Lite trist att dom andra 3 var i grupp 8, för det hade varit roligare att ha nån att småprata med innan start. Men men,  det gick bra ändå   


När startskottet gick så var det typ tvärstopp och Mats GPS-klocka som jag lånat visare på en sniiiigelfart ... lite stressande faktiskt och enormt enerverande att det var sån KÖ.. !


Hela loppet mer eller mindre fick jag sick-sacka mig fram eller f ö r s ö k a springa om på vänstersidan, vilket inte var så lätt ... Väldigt många som höll lågt tempo som inte höll till höger ...


Lite irriterande att många anmälde sig på 60 mintersstartledet och sen G I C K väldigt tidigt om du frågar mig...

Det är väl i och för sig upp till var och en, men iallafall ..   


Jag gjorde så gott jag kunde iallfall och kom i mål på tiden 56,05.


Helt acceptabelt och det är jag nöjd med för mitt allra första lopp nånsin - vad tycker ni?


Nu är jag revanschsugen inför nästa år - då jäklar ska jag vara i ett startled längre fram och sikta på ett par minuter bättre !!   


På kvällen var vi ute och käkade. Min mat var ett riktigt bottennapp, men dom andra hade mer tur med sitt .. fick avsluta med efterrätt + att vi tog vitlöksbröd till förrätt & dom var såååå goda, det var parmersanost på dom oxå   


 

Tre nöjda Tjejmilendeltagare   


 

SKÅL !!


    

Jag, Sofia och Anna


Usla kort med mobilen ... hur kunde JAG glömma kameran hemma ??? Sen funkar inte överföringen från mobilen till datorn - alla bilder blir i miniatyr ..



Av Lind@ - 5 september 2012 17:18

 

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards