**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2012

TINGELING & BIOPREMIÄR FÖR ALICE

Av Lind@ - 31 oktober 2012 20:36


Fick frågan förra veckan av min fina ex-granne Jessica (&hennes Nova), om inte jag och Alice ville hänga med på bio i em.


Klart vi ville !!   


Så idag kompade jag ut vid halv 4 och åkte och hämtade Alice (det är ju Fiddes vecka nu men jag fick lite extratid   ).


Vi handlade popcorn, MER och Alice valde en påse Gott&Blandat (gissa OM det var svårt att hålla sig ifrån den, jag som har godisförbud... !!!   men det gick!)


Såhär glada var vi innan filmen började:


Alice (snorig igen!!) & Nova

   

Mamma och Alice

 

Nova och Jessica




Det tog nog inte mer än 15-20 minuter innan Alice frågade NÄR SKA VI GÅ HEM (filmen var 1timme och 15 minuter) ?? skitunge   

Sen var det upp & ner & upp & ner och fram och tillbaka & klappa händerna och prata och upp & ner ... osv osv ...

Jag försökte mata henne med så mycket popcorn och Gott&Blandat jag kunde så hon skulle sitta still och vara någorlunda tyst   


Men nu är bio-premiären avklarad och vi får nog vänta ett tag tills nästa gång känner jag.


Men ett par mysiga timmar fick vi iallafall och det känns inte så långt tills måndag ...

Barn · Film
 
 
hos familjen vanlig

hos familjen vanlig

2 november 2012 09:27

Hahahaha låter som en halvsvettig pärs! Tror nog faktiskt det hade kunnat funka med Judit om bara filmen hade passat. Ibland kan hon sitta försjunken framför tv'n hur länge som helst.
Ha en go helg och lycka till med tabletterna, ta en näve linfrö både morgon o kväll så funkar det säkert!
kramis

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards