**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under oktober 2012

Av Lind@ - 11 oktober 2012 10:44





Då var det dax igen !!


Alice var hemma från mån - tors förra veckan...


Dagen härhemma började inte bra, hon hade kissat ner sig lite och bara grät från det hon kom upp till vi åkte .. (dumma jag var lite lätt irriterad över detta jäkla gnällande ... så jag funderade inte ens över om hon kunde vara dålig. Vilket ger mig jättedåligt samvete nu..)


Vid halv 10 ringde dom från förskolan - hon hade 39,1 i feber ...


Så det var bara att packa ihop och lämna över till en kollega (som redan ringt 3 ggr sen vi kom hem, haha..).


Vi hann inte mer än hem och la oss i sängen och läsa saga, så somnade hon ...


 

Ser nu att hon har händerna knäppta - hon ber nog till gud att hon ska bli frisk nångång ..



Blir en VAB-dag imorron oxå då mormor och morfar åker till stugan idag för att bomma igen inför hösten.

Är iofs helt okey att vara hemma imon oxå, det är ju inte så att min egen mamma MÅSTE ställa upp varje gång barnen är sjuka. Men visst underlättar det.. Och jag sticker inte under stol med att det jag tänker på mest varje gång jag behöver vara hemma är ekonomin .... Nu blir väl detta löneavdraget lagom till jul = mindre pengar till julklappar   



Av Lind@ - 10 oktober 2012 21:27



Idag har Alice varit på ÄLGJAKT !!! Jojomensan !!


När jag lämnade på Växthuset imorse stog det på tavlan att idag var det jakt på schemat på förmiddan !!


Jag har tänkt på det där många gånger under dan och småskratta lite för mig själv och tänkt att dom där tokiga underbara fröknarna har säkert klätt ut sig till älgar ...typ!

Och mycket riktigt - så var fallet - Alice hade minsann sett älgar idag, MED BYXOR MAMMA, sa hon..


HAHAHA


Gud vad jag hade velat se alla barn när dom "jagade" !!


Alice hade med sig bössan hem och visade minsann hur man skulle skjuta   


 


 


Ni som är uppmärksamma ser del av "THE UTBROTT" = Olivia i bakgrunden ... Och en mormor som försöker styra in samtalet på nåt roligare ...

Av Lind@ - 10 oktober 2012 21:13


Mormor hämtade Alice på förskolan idag så jag hämtade bara Olivia och så hade hon fått i "uppdrag" att välja nåt som vi skulle göra efter fritids, bara hon och jag.


Olivia har det lite kämpigt nu och både jag och Fidde är helt överens om att vi MÅSTE se till att Olivia får va BARA med mamma eller pappa nångång. Utan att ha lillasyster som ska tävla om uppmärksamheten.


Vi ska därför försöka få barnvakt till Alice en gång i veckan för att få några timmar själv med Olivia och stärka relationen till henne och umgås bara med henne.

Det är sån skillnad när man har henne själv. Då är hon den där stora tjejen, som faktiskt ÄR 7 år .. Tillsammans med Alice blir hon nästan yngre än lillasyster & strider å det grövsta om bagateller .... Vilket håller på att ta kål på mig varannan vecka.


Idag valde hon att vi skulle på stan och fika - Café 18 blev det.

Hon valde ett smarrigt chokladwienerbröd och jag en stor chokladkaka !!


 


 



När vi kom hem så ritade vi ... en stund - tills det ballade ur och ett vansinnesutbrott utan dess like tog vid ..

Min teckning blev nämligen finare än hennes och sen var det kört !! Gallskrik och hopknycklade teckningar och så var det med den mysiga eftermiddagen ....

Låter pessimistisk, men va f-n rent ut sagt! kunde inte allt bara fått gå bra idag ....


Döm själva hur "fin" min teckning var !!! hahahaha, nåt teckningsgeni har jag aldrig varit !!   


 


 


 

Av Lind@ - 7 oktober 2012 09:41

Här är frukost precis intagen..


Mats har haft feber å det grövsta inatt, jag känner mig hängig och allmänt risig..
Har varit en mycket lugn helg.. och ingen träning att tala om under hela veckan:(


Vi åt fantastiskt god mat igår kväll - igen :)


Lamm med rödvinssås och hasselbackspotatis & gräddstuvad savojkål !!
Till förrätt blev det trattkantarellsoppa, oxå super gott !!
Vi hade plockat svampen under em..



Av Lind@ - 6 oktober 2012 16:29

Hemma har jag ju ingen ugn med varmluft.. men det har ju Mats, så nu är 3 plåtar med det supersmarriga GI-knäcket i ugnen !!


Får nog bli kvällens snacks.. ihop med lite mörk choklad...



Av Lind@ - 6 oktober 2012 15:54

Lugn fredagskväll då både Mats och jag är krassliga!!

Blev färsk torsk med sås och pressad potatis till kvällsmat - fisk är sååå gott!!

Av Lind@ - 3 oktober 2012 06:37


Hade en sån där "håller-på-att-kanske-bli-krasslig"-känsla i kroppen igår ...


Samma känsla nu på morronen ...


Det som svider mest är ju att det är barnfria veckan och jag KAN träna igen - och så kommer detta .... Har lust med många svordomar nu, men besparar er det ....


Strax off to work !!

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards