**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 19 januari 2013

Av Lind@ - 19 januari 2013 18:05

Då blir det detta:

Av Lind@ - 19 januari 2013 14:08


Dagen började kl 7 då Alice vaknade och signalerade att hon bara hade kissat ner sig liiiite .... Ja det var rätt lite + lite på lakanet.. tur att jag hade tvättid idag   


Så vid lite efter 7 traskade vi ner till tvättstugan hela ligan ..


Sen har det gått i ett, frukost, tvätt, röja mm mm.

Vid 11 kom Olivias kompis Andrea. Dom har fått hjälpa till i tvättstugan, vi har bakat chokladmuffins, ätit spaghetti och köttfärssås, ritat mm.


 


Sen testade Alice och jag funktionen "kameran-tar-kort-själv-när-du-ler".... Jättekul !! (vi testade igår oxå på Danne, men den VÄGRAR ta på honom hur mycket han än ler, hahahahaha)


 


 

Av Lind@ - 19 januari 2013 14:00



Igår var det faktiskt fredagsmys på riktigt - det är inte ofta jag kan säga det eftersom barnveckorna brukar vara en emotionell berg&dalbana ...

Men faktum är att denna veckan är den bästa veckan med barnen på länge   

Olivia har varit på jättebra humör och HJÄLPT TILL jättemycket. Alice är ju ofta pain-in-the-ass och har väl varit det X antal ggr denna veckan oxå, men på det hela taget har det varit en bra vecka.


Olivia började på Dansmix på Kulturskolan i onsdags. Då hämtade mormor Alice och jag och Olivia fick en stund själva hemma innan dansen började - jättemysigt, vi läste, åt lite och pratade   

Dansen gick bra (jag satt utanför dörren som lovat).


Alice lekte med Nova igår em och Olivia och jag hämtade henne där lite efter kl 17.


Då hade jag handlat (själv efter jobbet-jag vet man fååår inte det, men jag valde att "fuska lite"..Hade ändå tid på fritids till Olivia).

Sen hämtade jag Olivia, vi hann hem och packa upp varorna och började förbereda middan.


Sen hämta Alice och hem och sen kom Daniel.


Ett par timmar rök iväg och barnen skötte sig bra och tycker såklart det är kul när det är besök (& jag oxå)   


 


 

Av Lind@ - 19 januari 2013 13:49



Ett par dar efter morbror kom hem från Thailand så kom han förbi oss med en present till Alice ..


(mamma hade tipsat om grytor    för det lagas en del mat inne hos Alice)


 

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards