**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under januari 2013

Av Lind@ - 19 januari 2013 14:00



Igår var det faktiskt fredagsmys på riktigt - det är inte ofta jag kan säga det eftersom barnveckorna brukar vara en emotionell berg&dalbana ...

Men faktum är att denna veckan är den bästa veckan med barnen på länge   

Olivia har varit på jättebra humör och HJÄLPT TILL jättemycket. Alice är ju ofta pain-in-the-ass och har väl varit det X antal ggr denna veckan oxå, men på det hela taget har det varit en bra vecka.


Olivia började på Dansmix på Kulturskolan i onsdags. Då hämtade mormor Alice och jag och Olivia fick en stund själva hemma innan dansen började - jättemysigt, vi läste, åt lite och pratade   

Dansen gick bra (jag satt utanför dörren som lovat).


Alice lekte med Nova igår em och Olivia och jag hämtade henne där lite efter kl 17.


Då hade jag handlat (själv efter jobbet-jag vet man fååår inte det, men jag valde att "fuska lite"..Hade ändå tid på fritids till Olivia).

Sen hämtade jag Olivia, vi hann hem och packa upp varorna och började förbereda middan.


Sen hämta Alice och hem och sen kom Daniel.


Ett par timmar rök iväg och barnen skötte sig bra och tycker såklart det är kul när det är besök (& jag oxå)   


 


 

Av Lind@ - 19 januari 2013 13:49



Ett par dar efter morbror kom hem från Thailand så kom han förbi oss med en present till Alice ..


(mamma hade tipsat om grytor    för det lagas en del mat inne hos Alice)


 

Av Lind@ - 12 januari 2013 09:14

Satte degen på jäsning igår kväll..

Efter träningen sen ska jag sätta tänderna i detta smaskiga bröd :)

Av Lind@ - 11 januari 2013 19:04



Spenderar fredagkvällen på egen hand då hushållssysslor ibland måste utföras ...

Vill ju egentligen spendera fredagkvällen hos Mats juh ..


Julen har städats ut och alla "pryttlar" i form av tomtar är numera i förrådet igen - blev rätt många vändor fram och tilbaka innan jag var klar...


Nu är allt i sin vanliga "ordning" igen.


Hade tur att det var ledigt i tvättstugan ikväll så därför blev det lakansbyte och tvätt av dom smutsiga och en maskin med träningskläder. Så några vändor till tvättstugan blir det oxå - lite oplanerat, men skönt det kommer bli att sussa i rena lakan sen   


Har fått till några träningspass i veckan, BodyToning, Striding, Powerwalk ute i blåst och kallt som fan igår (!)

Lite besviken att jag inte hann till gymmet idag, men nu är jag alldeles för försoffad för att masa mig iväg, även om klockan bara är lite efter 19 ..


Imorron fm SKA jag dock dit och springa på löpbandet .. min förhoppning är lite intervall & jag hoppas hoppas att jag orkar pressa mig till det ..   


Sen imorron em/kväll blir det att träffa min prins   


VAD HAR DU FÖR PLANER I HELGEN ??





Av Lind@ - 5 januari 2013 14:04



Fick väcka barnen imorse för idag var det "bytesdag" igen ...

Vi väckte Fidde när vi ringde på klockan kvart i 9 !!


Tanken var att jag skulle till gymmet och testa Afrodance. Vi stod ett helt gäng utanför träningssalen men ingen instruktör dök upp - märligt tyckte vi alla och efter 10 minuter så insåg vi att vi får nog träna nåt annat än det vi tänkt.


Så jag började gå på löpbandet, för att sen öka på tempot och springa i 40 minuter (knappt 7 km)..


Har inte sprungit på huuuur länge som helst (nu när jag gör massa annan roligare träning istället)..


Måste säga att jag känner mig rätt nöjd iallafall med dagens pass, hade kunnat harva på ett tag till, men klockan tickade och jag skulle till Benetton-rean på stan !!   

Hittade för övrigt ett par svart chinosbrallor med lite pös vid fickorna, så dom fick hänga med hem. Dom fanns i orange oxå, så gillar jag dom svartam så kaaaanske jag får dit en vända till.


Nu sitter jag uppkrupen i soffan hos Mats och ska strax styra kosan mot köket där jag ska göra ananaspaj till ikväll.


Mats kompisar Pelle och Anna kommer och vi ska bada tunna och käka lite gott   


VAD HITTAR DU PÅ IDAG ??


Av Lind@ - 4 januari 2013 20:19



Tulpanbukett pryder nu bordet..

Den skulle gått till Jessica för tanken var att vi skulle stannat hos dom på vägen hem från Ikea i em.
Det blev dock inte så då dom precis skulle ut på fix när vi var på g..

Helt slut efter dagen, Olivia har stundtals varit på riktigt jävligt humör och hon är nära att bli skickad i säng i skrivande stund..... grrr!!

Av Lind@ - 3 januari 2013 17:43



Olivia och jag väckte Alice med sång och paket imorse - det var en väääääldigt yrvaken tjej som ändå förvånansvärt snabbt piggnade till   


 

Hon fick en egen OnePiece (från Lager157), tuschpennor och 2st filmer med Madicken.


Hon valde senare själv kläder och bestämde att hon skulle ha EN tofs och EN fläta - så det så!

Inget att diskutera !!   

På Olivia försökte jag mig på att göra 2st inbakade flätor, det gick sådär, men hon blev festfin iallafall, även om det muttrades en hel del ..


 


Alice fick bestämma maten och tårtan och valde Spaghetti med köttfärssås till middag och en Chokladtårta med chokladsmörkräm och nonstop på.



 


 

Tomten hade råkat "glömma" ett paket till Olivia, så idag kom det en ny OnePiece även till henne !!    


Tanken var att Olivia skulle hänga med mormor och morfar hem men hon ångrade sig och skickade med lillasyrran istället - så nu är hon och jag själva ikväll   



Av Lind@ - 3 januari 2013 17:37



Vi tjejer åkte ju som sagt till killarna i Erikstorp på Nyår.


Blev en trevlig kväll trots att det "bara" var vi. Med 4 barn gick tiden fort och alla barn var vakna över tolvslaget - wow !!


Här kommer lite bildkollage från kvällen:


 

Lite stylade frisyrer på oss alla - det är ju trots allt nyår !!    




 

Bamseraketer fyrades av i två omgångar under kvällen och vid tolvslaget !!  


 

Lite dans till Ganggam style hann vi med emellan varven     Är väldigt förtjust i min nya blus med spetsärmar från Soaked in Luxury som jag fyndade på outleten i Kosta.

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards