**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 11 februari 2013

Av Lind@ - 11 februari 2013 16:28


Alice var ju sjuk från tisdan förra veckan, var piggare i fredags för att sen bli sämre i lördags ..


Efter besök på vårdcentralen fick hon ju penicillin och är nu inne på 3-e dagen.


Det är ett HELVETE att få i henne medicinen !!! usch, jag får lirka och hota och lirka och hit och dit MÅNGA vändor innan det går få i henne det ...

Imorse spydde hon upp det och när jag drar fram henne mot diskhon i "panik" när hon kräks så river hon ner hela diskstället så jag får ner handen i hon och skär mig på ett glas som går sönder ... guuud säger jag bara! i dom lägena vill jag bara försvinna nånstans...


Mamma kom hit en sväng innan så jag kunde sticka bort till Netto och handla hem lite mjölk, youghurt och lite annat som saknades. Då fick vi Alice till att visa mormor hur duktig hon var med medicinen, så den gick smidigt. Men nu bävar jag för ikväll .. och resten av veckan :(   jag är dessutom urdålig på att hålla humöret uppe när dagarna sniglar sig fram och det är GNÄLL GNÄLL för ALLT ...


För en halvtimme sen somnade hon i mitt knä och nu ligger hon i min säng och får sova en stund. Olivia ska vara hos Fidde ikväll och inatt och jag behöver inte upp tidigt imorgon med henne så då kan Alice och jag sova om vi vill. Hon får va uppe länge ikväll om hon vill stumpan.


Själv har jag ångest bara över att sitta själv (även om Alice är hemma) - i såna här stunder saknar jag nåt så vansinnigt att ha en man som kommer hem och kan stötta och bara finnas där när livet känns tungt ...

Jag känner mig helt knäckt när Alice är sjuk, jag vet inte vad det är, men det framkallar nån hemsk känsla inombords från när hon var mindre och var sjuk jämt och jag inte såg nån ände på det ...


Har du inget för dig ikväll så är du varmt välkommen till Egnahemsvägen :)



Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards