**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 21 februari 2013

FLYTTARTANKAR...

Av Lind@ - 21 februari 2013 18:33



Surfade runt på Hemnet lite nyss .. och inser att jag hade kunnat bo billigare än jag gör nu ..

Men såklart på bekostnad av nånting ...


Finns en 3:a på 80 kvadrat där jag bodde innan vi byggde huset ... Och det känns väldigt väldigt lockande!


Problemet är väl just att det "bara" är en 3:a ... och att barnen hade fått dela rum (som dom iofs gör hos Fidde).


Vet inte heller om det finns så mycket barn i området och det känns ju lite som ett "måste" om jag ändå ska flytta igen..


Men fatta om jag hade kunna bo 2-2,5 tusen billigare per månad! Då hade jag sluppit skicka Alica halvrisig till dagis bla för att jag inte har råd att vabba .. + att jag kanske hade kunnat lägga undan nån krona till semestern. Nu lever jag ju månad för månad och spara är bara att glömma :(

Tur jag har Mats som skämmer bort mig lite emellanåt, men känns hemskt att jag inte kan bjuda tillbaka..


Jag ska nog gå på visningen om 2 veckor och se hur det "känns" :)


HUR HADE DU RESONERAT KRING ATT FLYTTA TILL MINDRE OCH LÅTA BARNEN DELA RUM ??

 
 
Ingen bild

Mia

22 februari 2013 10:33

Tror inte alls barnen har ont av att dela rum när de är i den åldern. Nackdelen är ju att man inte kan skicka in dem på varsitt rum när de inte sköter sig ;). Det är ju samtidigt trist att lägga så mycket pengar på boendet o inte kunna unna sig något annat. Du får kolla runt o känna efter så kommer du nog fram till det som känns bäst för er!

Kram kram

 
hos familjen vanlig

hos familjen vanlig

22 februari 2013 12:02

Hade absolut kunna tänka mig att låta barnen dela rum, så gör ju vi och så lite som våra ungar sover spelar det absolut ingen roll. Kommer ju in till oss varje natt :( Ett alternativ är ju att skippa eget sovrum men det kanske inte känns så lockande? Tycker du ska hålla koll... är ju inget som är direkt jättepanik :)
kram

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jennie

22 februari 2013 14:56

De går väl jättebra att låta barnen dela rum!! Låt dem få det stora sovrummet så går de ju sätta nån skärmvägg emellan.
Å lite extra klirr i sparkassan är ju aldrig fel!!
Hoppas du hittar nåt!!

 
Ingen bild

anita

22 februari 2013 19:45

Hej
Jag tror inte de mår dåligt av det De är ju vana hos Fidde Förklarar man bara för dom så tror jag dom accepterar det Man måste ju kunna leva också o inte bara bo
Ha en rolig helg
Kram på dig hälsa barnen

 
Ingen bild

Sofia

22 februari 2013 22:41

Tycker absolut du ska kika, o du vi bor ju faktiskt inte så långt ifrån ;-)
Dela rum som barn än nog bara kul! Kram

 
Ingen bild

Anna o Wille

23 februari 2013 10:49

Tror inte heller det är någon nackdel att dela rum i alla fall inte så länge dom är så här pass små. Är ju inte kul och alltid få vända på vart enda öre för att få allt att gå ihop. Är ju kul om man kan ha lite över och kunna hitta på lite kul för.

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards