**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 6 april 2013

ATJOOOO !!

Av Lind@ - 6 april 2013 12:31



Så låter jag fortfarande!! Inne på 3dje veckan nu som jag är halvkrasslig   


Har blivit några rundor runt Osudden denna veckan (promenader).


I torsdags kväll hade jag och Sofia en "dejt" på Stigs Pelikanen   

Mycket trevligt och skönt att få vädra både den ena och det andra - det är inte ofta man ses på tu man hand längre.


Igårkväll var det Fraktarträff hos Tintin - som vanligt god mat (även om mina smaklökar inte är vad dom borde vara pga förkylningen..)

Det blev rätt sent, halv ett kom jag i säng - men tiden fullkomligt rusar iväg när vi ses !!   

24 maj ska vil till Camilla - längtar redan !!

Glömde både mobil och kamera hemma pga väskbyte häromkvällen, så inga kort - inte likt mig !!


Imorse vaknade jag halv 7 !! Trots att jag somnade sent!

Hade tvättstugan bokad så jag knallade ner dit och började tvätta. Andra tvättstugan var oxå ledig så då "tog" jag den oxå. Det resulterade i att jag idag har tvättat 10 (!!!!) maskiner!

Vinterjackan fick sig en uppfräschning och ska nu ner i förrådet har jag tänkt, mattorna är rena, tunna bäddmadrassen i sängen, sängkläder är bytta, mina och barnens kläder är upptvättade plus att jag drog av sofföverdraget och tvättade upp det - sååååå gött !!

Nu ska jag bara ner och hämta mattorna och sista sofföverdraget. Det fick jag tvätta om pga en chokladfläck som jag behandlat med Yes inte blev rent och jag testade sen med galltvål och tvättade om det .. Nästan allt gick bort ..

Inte helt smidigt med vita överdrag!

Resten av soffan fick sen en rejäl omgång med klädrullen så nu är den så fin och luddfri så jag tror ingen får sätta sig i den !!   


Just det - har ju tonat håret idag oxå, så nu är det inte riktigt lika shaskig färg på det   


Efter tvätten är inplockad så blir det en powerwalk innan Mats kommer.

Vid kl 18 är vi bjudna till Mia och Håkan   


VAD HITTAR DU PÅ IDAG ??


 
 
hos familjen vanlig

hos familjen vanlig

7 april 2013 08:58

Tänk vad några timmar utan barn kan resultera i! Här var R iväg hela dagen så jag fick knappt skräpet på golvet upplockat :( sen var vi en sväng på Smålänningen med mamma oxå, lite shopping o fika så det var mysigt!
Idag siktar vi på att måla väggar och lister, tvätta en del och kanske röja i källaren, har iaf börjat med ägg, bacon och amerikanska pannkakor till frukost :)
kram kram

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mia

7 april 2013 10:52

Det var trevligt att ha er på besök igår kväll. Synd bara att vi snorade ikapp och jag vann nog =). Hoppas jag inte smittade er med mer förkylningar!
Ska bli riktigt trevligt att resa till Turkiet med er, jag ser verkligen fram emot det.

Hörs!!!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards