**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 28 juli 2013

Av Lind@ - 28 juli 2013 22:55


Eftersom jag är på hemmaplan några dar så bokade jag in mig på Spinning i em.


Senaste passet jag var på var i slutet av juni !! Så det var SVETTIGT idag och i denna värme !!

Det droppade på golvet & det gör det inte ofta på mig   


Var välbehövligt med ett riktigt svettpass, har ju mest blivit powerwalks och lite kortare 5km-löprundor på semestern.


Imorron bitti ringer klockan i ottan - då ska jag nämligen följa med Anneli på behandling i Jönköping.


Bäst att försöka sova nu tror jag bestämt, hur lätt det nu blir när jag sov till kl 9:30 idag !! (Det var längesen jag SOV till den tiden.. blev nästan chockad när jag insåg hur mycket klockan var!!)

Av Lind@ - 28 juli 2013 20:46



Jag kan bara inte låta bli att handla när jag ser HALVA REA-PRISET - skyltar eller får såna mail ....


Det är liksom omöjligt att inte "fynda" ..


Så under semestern jag har shoppat ett gäng jeansleggings till tjejerna för 40kr (!!!) styck, joggingbrallor till dom för 25 kr styck, lite andra kläder för typ 30 kr/plagg ...

Presenter till kommande kalas, Olivia som går i skolan vet jag ju kommer bli bjuden framöver och det är ju perfekt att ha lite allt möjligt i "presentlådan" så behöver det inte bli panik när kalaset närmar sig och man inte hunnit köpa nåt.


Sen har Ecco rea oxå, så där har jag näthandlat skor till båda tjejerna inför nästa sommar.

(Kunde inte låta bli utan klickade hem några par till mig oxå + ett par till Mats )


Hur är det för dig - kan du motså HALVA-REA-PRISET ???   

Av Lind@ - 28 juli 2013 12:51


Har haft barnen i två veckor och dom har vi spenderat i Halmstad   


Vilket väder vi har haft !!!! SÅÅÅÅ underbart !! Hade aldrig kunnat eller vågat drömma om så mycket SOL.


Här kommer en bildkavalkad med vad vi hittat på under våra veckor i stugan ....


 

Alice är lik mormor - städar och torkar & noga som tusan är hon   


 


 

Mats och pojkarna kom förbi ett par dar. Mats hade med sig torsk han fiskat i Norge, smakade gudomligt      


 


 


 

En kväll gjorde vi wienerschnizel - så gott så man håller på att smälla av   


   


 


 


 

Att bygga koja är väldigt kul tycker tjejerna, så såna här fina byggen lekte dom i länge & hör och häpna - var mestadels SAMS !!!!   


 

Tur att mormor finns & kunde trimma till Alice lugg som var på tok för lång ..


 

Alice "passade" grannpojken Isak många omgångar !!


 

Fotbollseftermiddag inne i stan. Vi satt på Torget och kollade när Sverige spelade mot (hmmm) var det Italien ..


 

En kväll åkte vi till Varberg. Kul med lite avbrott .. Sen var det buslandet en em och besök i fina lekparken inne vid Norre Port i Halmstad en förmiddag.


 

Och så avslutar vi med lite festbilder då vi vuxna skulle göra stan !!!   

Ursmarrig Pina Colada i glaset   








Av Lind@ - 28 juli 2013 12:29


Första semesterveckan spenderade jag och Mats vid Gardasjön i Italien.


Vi bilade ner och hade ett stopp i Tyskland (körde 12 timmar första dagen).


 

Många timmar i bilen .. + kö i Tyskland .. inte kul!


 

Första övernattningen efter 12 timmars åkande - blev staden Bayreuth.


 

Inte så mycket på menyn. Mats satsade på Sauerkraut med tyska korvar. Jag valde en slags toast som var sådär..


 

Härlig utsikt genom Österrike. Kul med en parkeringsautomat som drivs med solceller !!


 

Vårt rum i San Felice som låg 4km från den lite större orten Salo. Här spenderade vi 5 nätter.

Ovanligt med laminatgolv inne på toan ..   


 


     

Mysig liten båthamn ..


 

Käkade ursmarrig pizza en kväll.


 

En dag vaknade vi av REGN .. då begav vi oss till ett megastort köpcentrum. Käkade lunch där och åt en citronkyckling och suchi som var gudomligt gott !

Sen en bild på hur vi löste kylning av vin! Papperskorgen fylld med kallt vatten   


 

Sista kvällen promenerade vi in till Salo där det var nån musikfestival.

Åt en sån supergod pasta med champinjoner - kvalar lätt in på top 5 av den godaste pastan jag ätit.

Lambrusco till det !!


 

På vägen hem stannade vi i Magdeburg i norra Tyskland. Bodde centralt på Maritime Hotel och kom iväg ut på en kvällspromenad.

Det jag valde att äta var lätt top 3 det vidrigaste jag nån gång ätit .. Skulle vara nån potatissoppa, men var nån konstig sörja .. haha. Så kan det gå. Kul namn på gatan där restaurangen låg var det iallafall   


 

Vi spelade Yatsy en kväll !! & snacka om att jag var NÖJD som VANN !! Började spelomgången med att slå Yatsy och kamma hem 50 poäng ... & jag spelade mot värsta tävlingsmänniskan, hihi !!

Sen lite shoppingkvitton. Handlade allt vin på Lidl och det var superduperbilligt !!


 

Hela bagaget fullt med vin!! Vi har rödvin så vi klarar oss ett tag   







Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards