**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 24 augusti 2013

Av Lind@ - 24 augusti 2013 10:22



Igår var det min tur att vara värd för mina härliga gamla kollegor !!


Som vanligt en jättetrevlig kväll med många skratt men även med lite mer allvarliga inslag..


 



Jessica var här en stund och visade den superfina kollektionen från Me&I ... oj, vad mycket fint !!


 


Vi handlade lite allihop !!

Mina inköp blev följande (barnen hade kollat ut mössorna förra helgen när vi var hos Jessica + att jag oxå klämt på plaggen och funderat på vad jag ska satsa på för plagg denna gången):


  

Velourmössa till Olivia


 

Velourmössa till Alice


 

Velourklänning till mig !


Jag är sååååå förtjust i just Velour !! Superskönt material ! Mössorna kommer värma gott om tjejernas öron framåt hösten/vintern   



Dom andra föll för detta:


                         


Bjöd på detta ikväll:


 

Italiensk kycklingsoppa. La till vitt vin + torkad basilika i den oxå. Tog tortellini med spenat i + en burk med färdigstrimlade soltorkade tomater. Lite måste man ju improvisera   

Gjorde det enkelt för mig och serverade med färdiga vitlöksbröd som jag gräddade till i ugnen.


 

Tog bara 125gram mörk choklad. Tycker ibland att det blir för mastigt med massa mörk choklad. Detta tyckte jag blev lagom.




Kunde inte somna igårkväll, hade inte somnat vid halv 2 ....

Sen vaknade jag halv 6 ... & har inte kunnat somna om.. Vid halv 8 gav jag upp och satte på datorn och började betala räkningar, göra bildkollage och nu blogga ...

Jisses - hur trött jag ska jag vara sen idag ???

Hade dessutom tänkte mig en löprunda nu på förmiddan.. men det vete tusan om jag orkar ?!


Alla ni som kikar in här för ha en Härlig Helg !!


& ett särskilt varmt TACK till mina goa vänner för igår !! Ni är fantastiska allihop !!    






Av Lind@ - 24 augusti 2013 10:14



Förra helgen när det regnet öste ner - premiärbakade jag eget knäckebröd..


Lite halvmeckigt, men slutresultatet blev faktiskt bra (efter flera omgångar i ugnen   )


 

Gjorde en stor kaka på plåten och bröt sen i bitar.


 

Uteslöt hel kummin som är bland det vidrigaste jag vet !!   

Gräddade dessutom 8-10 minuter på varje sida. Har man varmluftsugn så tror jag det går snabbare och blir bättre resultat. Men i min hyresrätt fick jag ju inte välja spis, så jag får snällt anpassa mig till "vanlig" ugn..



Senare under dagen lättade vädret upp och vi tog en sväng bort till Folkets Park:


 


 



Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards