**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 30 augusti 2013

Av Lind@ - 30 augusti 2013 21:42



Kikade ju på en bostadsrätt på Bolavägen i måndags ..


Igår började budgivningen .. utgångspriset var 675 000kr & då snackar vi RENOVERINGSOBJEKT MEGA !!

Allt var superrisigt !!


Vi var tydligen 3st som var intresserade och skulle vara med och buda .. Jag och en till la bud, nr 3 la då inga bud så länge jag var med .. på 725 000kr hoppade jag av ..

Det blir ju tokdyrt, ALLT måste ju göras om dessutom!


Men RIKTIGT SURT är det .. !


Ingen som möjligtvis känner nån som ska sälja som bor uppepå Gröndal ???   


Av Lind@ - 30 augusti 2013 21:39



Riktigt juste innehåll denna månaden..

(Lite typiskt bara att jag för 3 dar sen hämtade ut en precis likadan CC-cream, som jag beställt på nätet..)

Man vet ju inte vad boxarna innehåller .. fast då har jag sån kräm läääänge nu :)


 


 

Av Lind@ - 30 augusti 2013 21:22


Kom iväg jättesent från jobbet idag så hela tidsschemat spräcktes ...

Efter hämtning av barn på dagis och fritids (i ÖSregn) så blev det en vända till affären. Kylen behövde fyllas på inför helgen. Tokstimmiga barn och en irriterad mamma ..


Väl hemma så är det ju som vanligt bara att börja med JOBB nr 2... packa upp väskor, laga mat, medla bråk mm..


Men har hunnit med rätt mycket iallafall ...

Efter att Alice hällde ut en halv kanna juice häromdagen så har golvet varit som klister i köket .. Så idag åkte moppen fram. Välbehövligt inte bara på klistret   


Testade en ny fiskrätt idag, som gick hem rätt bra:


 


Sen blev jag grymt sugen på äppelpaj när jag såg svenska äpplen i affären, så en paj med Granolatopping blev det till dessert:


 


 


 


Har köpt Pauluns Granola (en nyttigare variant av musli) och surfade runt efter recept häromdagen.

Så idag gjorde jag min egen variant, hade i en himla massa grejer: havregryn,pumpakärnor,solroskärnor,linfrön,sötmand

el,hasselnötter,boveteflingor,svarta&gula russin,tranbär,kokosflingor,kakao .. kanske var nåt mer men minnet sviker. Sen blandade jag ihop 1dl koncentrerad äppeljuice och ½dl flytande honong. Blandade runt och så rostade i ugnen typ 40 minuter (rörde om många gånger).


 



Gjorde även detta Granolagodiset (hittade receptet på en blogg och var bara tvungen att testa! Dom blev asagoda !!   

Får nog lägga dom i frysen eller nåt annars ryker nog hela plåten med.

 


 

Tog som sagt min egengjorda Granola, 4 dumlekolor, 100gram choklad och lite smält smör.



Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards