**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under september 2013

Av Lind@ - 14 september 2013 16:50


I förmiddags ägnade sig Olivia bla åt att göra nästa veckas matteläxa + att hon skrev en saga och ritade bild till...


Riktigt kul att läsa faktiskt och ett minne som jag ju såklart måste lägga ut här.


Sen hade en tjej i hennes klass disco-kalas i em. Det var en del tårar när vi kom dit, hon får ju sån panik stackarn.

Men jag lyckades få henne att stanna kvar och hon hade en lapp med mitt telefonnummer i sin väska OM hon ville hem tidigare. Men dom ringde inte och när Alice och jag kom tillbaka så ville hon knappt med hem ... får då var det ju plötsligt KUL att vara där ...


 




Med två barn som har lika mycket energi som vanligt är det full rulle. Att jag har halsfluss tas det liksom inte hänsyn till ... så det är tur att penecillinet har verkat snabbt ..

Igår em åkte vi till mamma och pappa så dom tog hand om barnen medans jag tog mig en tupplur i soffan - jag var så in i helskotta risig då...


VAD GÖR NI I HELGEN DÅ ??

Av Lind@ - 14 september 2013 16:47


Alice har ju som bekant sina sidor, men när hon är go så är hon VERKLIGEN GO   


I förmiddags när hon fick välja kläder, FINKLÄDER skulle det vara, hahaha - DÅ var hon på väldigt gott humör   


 

Av Lind@ - 13 september 2013 12:24

Var så kass igårkväll och kunde inte svälja över huvudtaget..
Var tveksam till om jag skulle kunna jobba idag, men det är ju dyrt att va hemma...
Fick tid på vård centralen för en stund sen och efter halsprov och stick i fingret så konstaterade dom att det var halsfluss - som jag befarade!!
Penicillin i 10 dar...

Bläää va trist att va sjuk..

Av Lind@ - 9 september 2013 21:15


Eftersom Olivia fyller precis innan skolan börjar så blir det alltid lite tajt med kalas precis då ...


Sen att få till en helg efter det är inte helt smidigt ..


Men men, igår gick iallafall kalaset av stapeln !!


Hon ville ju gärna ha Bowlingkalas och så blev det   


VÄLDIGT smidigt. Aktivitet fixad, barnen får hamburgare och glass, dom fixar dukning osv ...


Det enda jag hade fixat var godispåsar & den arbetsinsatsen var helt OK   


Inget stök hemma utan bara att lämna när kalaset var slut. 1h 45 minter var helt lagom !!


Både jag och Fidde kände att detta var värt varenda krona, kostade 95kr/barn och vi var 9st (en kunde inte komma).

Det är klart, vi hade ju inte haft råd att bjuda hela klassen, men 10st blir ju en överkomlig summa.


 


Hon var såååå söt Olivia. Ny tunika och skor som hon och farmor shoppat dagen innan, diadem och öronhängen !!


Min älskade tjej va fin du är   

Av Lind@ - 9 september 2013 20:56

  


Fick bara veta att vi skulle på hemlig resa lör-sön ...


Packa träningskläder, nåt lite finare och sen åker vi lördag förmiddag !!


Det var orden från Mats    


Hade lite funderingar kring antingen Helsingborg eller Göteborg ..


Han styrde kosan mot Halmstad - där vi stannade för lunch. Var ju så SUPERhärligt väder så vi satte oss på gågatan och jag käkade en smarrig Ceasarsallad. Mats tog entrecote   


 


Sen styrde han vidare söderut - förbi Helsingborg ...


Då hade jag väl lite gissningar på antingen Malmö eller Köpenhamn..


Men Malmö blev det - Elite Plaza mitt i stan !!! Jisses vilken överraskning !!


Efter vi installerat oss och druckit lite Lambrusco tog vi tåget till Köpenhamn.

Hade sån tur så 3 sekunder efter vi klev på tåget så stängdes dörrarna !   


Blev en superhärlig kväll i Köpenhamn, promenad på Ströget bort till Nyhavn.

SÅÅÅÅ god mat på en resaturang nere vid vattnet, champagne & rödvin, hummer, oxfilé & creme brulee .. Vad mer kan man önska liksom ?? Jo sällskap av min älskling såklart som skämmer bort mig så vida pass   


 


 


 


På söndagen blev det lyxig hotellfrukost, sen en låååångpromenad neråt vattnet, bort till Turning Torso, tillbaka till stan och hotellet. Hade sen utchecking så det var skönt att slippa stressa   


Hade däremot Olivias bowlingkalas att hinna hem till så vi fick dra oss hemåt lite tidigare än vi egentligen ville ... men sååååå underbar helg det blev !! Helt fantastiskt - en riktig kärleksboost   


Fick ett jättefint halsband oxå, från Edblad, som ju är mitt favoritmärke när det gäller smycken   


TACK FINA MATS FÖR DEN UNDERBARA HELGEN       

Av Lind@ - 5 september 2013 21:31



Igårkväll var det Matlagningskväll - denna gången hos Jessica - som hade tema Chili & England !!


God mat och rödvin och massa tjöt   


Sen pratade vi även lite om vår kommande tjejresa som ska gå av stapeln nån gång nästa år ..

Vi sparar ju 100kr/månad sen ett tag tillbaka, så nånstans i Europa har vi tänkt att vi ska ta oss   


Nu fick vi alla lite mer eller mindre i uppdrag att kolla runt efter olika alternativ !! KUL !!


 

 

  


 

Av Lind@ - 3 september 2013 22:09



Ännu ett lååångt ord i rubriken  


Är med i skolans föräldrasamverkansgrupp och ikväll var det information.


Fick förhinder i höstas och tyckte väl det var rätt skönt att slippa det då om jag ska vara ärlig.


Fast nu ångrar jag att jag inte var med! Jättebra var det!


Bla annat fick jag mycket information om ombyggnationen av den delen av skolan där Olivia går på fritids.

Dom har ju hittat mögelsporer i en vägg (under gränsvärdena) men i höst kommer en omfattande renovering göras där.


Nu går hon ju i skolan i sk baracker/paviljonger och så kommer även fritids att se ut under ca 6 månader.


En del är ju jätteupprörda över hur saker och ting skötts & vissa föräldrar som har barn som fått astma sen dom började skolan undrar ju såklart om man kan koppla det till den dåliga luften mm ???

Usch, det känns hemskt att barn kanske blivit sjuka av inomhusmiljön där ..

Olivia gick ju i förskoleklass precis vid den delen där det är som "värst" ..! Men på henne har det inte märkts nåt .. än.


Hur som helst, det var kul att vara med och lyssna och "blyga jag" ställde säkert minst 5 följdfrågor ..

Ni som känner mig sen förr vet med all säkerhet att hade detta varit för typ 10 år sen så hade jag ALDRIG öppnat munnen och ställt en fråga inför 20 pers som jag inte känner.

Så liiiite stolt är jag faktiskt över att JAG vågade ställa dom där frågorna där inte informationen var tillräckligt utförlig.   


Nu har det blivit FÖR sent ikväll igen - BUMS i säng !!

Av Lind@ - 3 september 2013 22:00



Lååååångt ord det där   


Är inne i en sån där period nu där jag jag bara vill testa massa nya recept på mat som innehåller lite annorlunda och mer hälsosamma ingredienser ..


Detta blev dagens kvällsmat: 


 

Inte så snygga för jag gjorde dom i liiite för liten stekpanna   

Men dom blev himla goda - jag serverade Kesella med hallon till - mums !!


Här kommer originalreceptet - jag halverade och fick 3st pannkakor.


ca 6 st
Ingredienser:
4 ägg
0,5 dl grädde
50 g smält smör
1/4 tsk vanilj pulver (jag fick ta vaniljsocker för det hade jag hemma)
0,5 dl  kokosnötsmjöl
1 tsk bakpulver
smör till stekning.
Vispa ägg fluffigt, blanda ner grädden, smöret och vanilj. Blanda de torra  ingredienserna och blanda ner dem väl i smeten.
Stek med fördel i järnstekpanna på lite under medelvärme. Man får se och  känna när pannkakan har ”stannat” då kan man vända den. Pass på så det inte  bränns vid.
Detta blev 6 st mindre pannkakor.


TESTA OCH SE VAD DU TYCKER !!

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards