**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 16 november 2013

ÄNTLIGEN !!!

Av Lind@ - 16 november 2013 14:59


Vad jag har längtat efter dagen då min boendesituation ska bli lite enklare !!


Igår kom mailet som gjorde att jag nästan skrek rakt ut av glädje   


Har ju varit och kollat på rätt många hyreslägenheter lite överallt det sista och vet inte hur många mejl Finnvedsbostäder fått av mig ... Dom är nog ganska glada nu när jag inte är "sökande" längre   

Såhär ser planritningen över lägenheten ut. Lite mindre än vi har idag, men läget uppe på "Citronen" är precis vad jag har önskat och det är bara kanske 300 meter från huset vi bodde i.


Förhoppningsvis kommer detta underlätta MASSOR för mig. Barnen kommer ha nära till kompisar. Jag kommer ha tvättmaskin i lägenheten och slippa kånka på tvätt till och från tvättstugan och vara tokig på barnen som stimmar och röjer runt och som bara måste följa med VARJE vända ner i tvättstugan..

Sen är det carport utanför där uttag finns till motorvärmare, så förhoppningsvis behöver jag bara kämpa några månader med att skrapa rutor mm när vi ska iväg halv 7 på morgonen..

Sen är det badkar på toan på övervåningen - LYYYYYYX   

(Det enda som kanske inte är SÅ lyx är att hyran nästan är samma som nu, men skit samma, hellre det och ALLA andra fördelar med läget   )


Den blir ledig runt 1 Feb. Dom som har den nu kommer flytta ut innan så blir jag bara av med min så kanske det kan bli flytt runt månadsskiftet jan/feb, i värsta fall mitten av Feb.


JA DET KÄNNS TOPPEN helt enkelt   


Igår kväll fick det bli en FINflaska rödtjut och sushi..


 



 
 
Ingen bild

Sofia

19 november 2013 22:16

Vad kul! Grattis till ny lya;-D
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards