**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 21 januari 2014

REA

Av Lind@ - 21 januari 2014 19:14



 


Blev en sväng ner på stan efter jobbet idag. Skulle egentligen åkt raka vägen hem och bytt om till träningskläder och sen iväg på spinning - MEN, vaknade med ont i halsen idag och har FRYSIT HELA DAGEN, trots att jag byltat på mig alla kläder jag hittade på jobbet!   


Som sagt, styrde kosan ner till stan istället för att se om jag kunde hitta lite vinterplagg till barnen inför nästa säsong.

Halva-rea-priset var mitt mål, men det fanns inte mycket kvar av det tyvärr eller var det inte ens rea på alla ytterplagg.

Men jag kom hem hem två påsar iallafall. Jackan ovan var halva priset på Villervalla = 450kr (ärligt, finns det nån som hade betalat 900spänn för en barnjacka?) Den kan Olivia ha som lite mer "finjacka" nästa år och kanske året därpå, om inte Alice kan ta över den, det var strl 128/134?

Sen blev det ett par svarta termobrallor i strl 128 på Lindex för 200kr (halva priset).


HUR GÖR DU? FÖRSÖKER DU HITTA PLAGG PÅ REA INFÖR NÄSTA SÄSONG ??

 

Anledningen till att jag JAGAR REA är ju förstås ekonomin - måste försöka få ner kostnaderna så att handla fullpris går liksom bort   

 
 
hos familjen vanlig

hos familjen vanlig

21 januari 2014 21:02

Gissa hur jag gör???? Handlar på rea såklart... har köpt en vinteroverall till Judit nästa år, 400 kr från Villervalla.se. Sen kanske jag får komplettera med ett par thermobyxor till ifall hon växer enormt men jackan kan hon absolut ha ett år till (eller två). Till både Vide o Love finns det blandade storlekar som bör räcka och finjackor har de oxå. Har tom redan köpt varsin snygg jeansjacka till de stora som de kan ha i sommar. Handlar dyra grejer på rea så kan jag unna oss andra plagg till ordinarie ibland :)

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards