**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under september 2014

Av Lind@ - 12 september 2014 16:07

Ska det va det här tempot till pensionen så vete tusan... H u r S k a J a g O r k a??

MEN!
Nu stundar helg, som inleds med Fraktarträff hos Anita :)

Olivia är hos Fidde tills imorgon, Alice hänger med mig ikväll.

Nu har vi precis fikat på balkongen.
Vilken UNDERBAR värme det är :)

Av Lind@ - 11 september 2014 20:42

Har varit på föräldramöte ikväll och Olivias lärare nämnde att dom pratat om valet i skolan nu. Barnen hade fått göra egna partier och detta hade Olivia och hennes kompis gjort - GULLIGT :)

Av Lind@ - 9 september 2014 22:13

Får inte plats med detta braiga och mycket praktiska skåp, som var mitt hemmakontor under många år.
Inköpt på Ikea för X antal år sen, men i väldigt bra skick fortfarande.
Ett fynd för 400kr!

Av Lind@ - 8 september 2014 21:03

Ja ikväll blev det pizza (mycket inspiration från 56kilo's blogg)!!

Jag gillade den skarpt, barnen sådär!

Men dom överlever nog denna tokmammans nya matideer ;)

Fidde hade fått hämta Olivia på fm idag, hon hade ont i magen..
Lite klagan i em, (fick vabba några timmar i em), men hon var nog mest arg för att hon inte fick gå ut och leka. Men se där går gränsen, har man åkt hem blir man inne resten av dagen!
Eller hur gör du?

Av Lind@ - 7 september 2014 15:55


Har testat en del nya grejer idag, med inte helt traditionella ingredienser   


Misstänker att jag är känslig mot laktos eller gluten då magen alltsomoftast numera blir uppsvälld som en ballong när jag äter.


Försöker därför testa mig fram lite vad gäller maten ..



 


Chocolate chip bean cookies | 15 st
3/4 dl honung
2 msk chiafrö
2 dl kokta bönor (gärna svarta)
2 msk kokosolja
3/4 dl kakao
2 krm chilipulver
3/4 dl hackad choklad (hoppade över chokladen)
½ dl hackade torkade tranbär (tog sultanrussin istället)
flingsalt att strö över

Blanda chiafrö och honung, låt stå och svälla.
Mixa bönor, kokosolja, kakao och chilipulver slätt, Rör sedan i chiablandningen, choklad och tranbär.
Klicka ut på bakpappersklädd plåt och strö flingsalt över. Baka på 175 grader i 20 minuter.


Ser ju kanske inte mycket ut för världen - men MYCKET goda   



Detta kesobröd är så gott så jag håller på att smälla av.


Jag adderade solroskärnor, linfrön och chiafrön i mitt idag - mums !!


 


Till ikväll blir det ett vegetariskt alternativ - nämligen Kikärtsburgare.

Är väldigt spänd på hur dom kommer smaka !!


Sen har det även blivit en omgång Hummus - detta måste jag börja göra oftare !! My god va gott !!


Ikväll blir det ett passet Sunday Surprice med Sandra på Gymcenter !! Känns som det kommer bli gryyyymt jobbigt, ska visst va nere i XFT-lokalen i källaren idag!!



  

Av Lind@ - 5 september 2014 15:32

Ikväll ska vi testa detta recept - låter ursmarrigt tycker jag :)

Men först blir det en löptur runt Alandsryd i det fina vädret :)


Uppdatering !!


Oh la la !! Detta var SÅÅÅÅÅÅÅ gott så ni bara måste testa! Det är en ORDER !!

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards