**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under oktober 2014

Av Lind@ - 10 oktober 2014 19:42

I soffan!!
Fredag kväll, oh så gött..
Lite trist bara att enda gullungen jag har hemma redan har slocknat..

Av Lind@ - 8 oktober 2014 20:32

Googlade mig fram innan efter recept på Ugnspannkaka med mandelmjöl i och hittade detta, som blev sååå bra!


5 ägg

2,5 dl mjölk

1 dl grädde

1 tsk salt

2,5 dl mandelmjöl

1,5 msk fiberhusk

bacon


+ sylt och grönsaker till


Blanda ihop smeten, låt svälla typ 15 minuter.

Jag hackade bacon i små bitar och la i formen och stekte knapriga i ugnen, sen på med pannkakssmeten. Hade inte så stor form så jag gräddade ca 25 minuter i drygt 200 grader.



(Barnen åt dessutom med god aptit, ett bra betyg för sista tiden är dom sååå misstänksamma mot nya maträtter. Vad det är i, om det är några "ovanliga" grejer. Dom vet ju att jag experimenterar med både det ena och det andra nuförtiden   )

Urgott !!   


BVC

Av Lind@ - 8 oktober 2014 15:32

Läkarkontroll för Alice i em.
Kompade ut 13:30 idag för att hämta Alice.
Sen iväg till BVC. Bara lyssna på hjärtat och kolla så ryggen är rak.
Kändes helt mysko, trodde dom skulle göra nåt mer?!
Vägde och mätte när vi ändå var där.
105cm och 16,3kg.
Hämtade Olivia redan kl 14:30 så vi var hemma tidigt idag :)
Helt underbart!!
Fått dricka em-kaffe hemma - lyx!!



Alice tog kort på dockorna hon lekte med.

I soffan med kokoslatte, snart cykeltur..

Av Lind@ - 5 oktober 2014 16:17

Skulle "bara" in på Rusta innan och köpa dubbelhäftande tejp..
Ut kommer jag med ny matta (den som jag tänkte köpa för länge sen men som var slut då och jag fick ta en annan!).
Två snygga förvaringslådor, perfekt till mattidningarna. Två lampskärmar, som visade sig inte passa, får se om det går fixa till?
Tejpen som var prio ett, hade dom inte!!
Så kan det gå :)

Av Lind@ - 4 oktober 2014 15:33

Har varit igång sen i förmiddags och fejat all over the place :)
Nu är alla fönster putsade (bara liiite ränder när solen ligger på!).
Barnens rum iordning och städade, hela undervåningen "putsad" & toaletterna skurade + växterna duschade!
Klockan har hunnit slå halv 4 och nu slutar jag för idag.
Golven får jag ta imon..
Packa lite och sen kör jag till Mats.
Lugn kväll med mat och film..
Hur har Du spenderat Din lördag?
Kom igen! Nån kan väl svara av er ca 40 som brukar va inne och läsa.....



Av Lind@ - 4 oktober 2014 12:04

Efter en omgång i tvättmaskinen är dom vita smutsiga tygskorna så gott som i nyskick :)
Ner i "sommarskolådan" redo för nästa säsong :)

Av Lind@ - 4 oktober 2014 10:22

Hela min kropp strejkar egentligen, nån konstig värk inombords har jag haft sen några dagar tillbaka.. & så energilös.
Varit jättemycket och rörigt på jobbet länge nu och jag vet inte vad det är som gör att jag känner såhär? är det förkylning eller nåt liknande på gång eller kollaps på riktigt?!
Idag MÅSTE jag iallafall ta tag i mitt förfallna hem.. Putsa fönster och storstädning..
Har startat med stor kopp kokoslatte (kaffe mixat med kokosfett) och en skål keso/chiapudding/yoghurt/granola..
Nu är det bara att masa sig ur soffan och börja!

Av Lind@ - 2 oktober 2014 22:20

Varannan vecka när jag egentligen inte har barnen så brukar jag alternera och hämta nån av tjejerna varannan gång, har blivit torsdagar för det passar bäst.
Idag hämtade jag Alice.
Så mysigt att bara få ha en av dom själv ibland.
Den lilla hönan ger så mycket härlig energi och hennes goa kramar är som balsam för själen.
Nu ska jag ligga nära och hålla om henne hela natten :-)

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards