**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 23 april 2017

Av Lind@ - 23 april 2017 22:51

Älskar ju det här med nya recept :)
Ikväll blev det Ärtbiffar!
Så gott!!
Modifierade receptet lite då jag inte tål lök.
Gjorde halv sats så jag har en till mellis imorgon em :)

Serverade med kokt ägg med krämig, lite rinnig gula och fetaost.

Gick inte av för hackor :)

Av Lind@ - 23 april 2017 21:30

På långfredagens em kom Stina och Maja med tåget. Whiiii som vi längtat!!!
Äntligen fick vi ses igen.
Blev så himla härliga dagar.
Vi var ut till Store Mosse på Påskafton. Gick till Svartgölen fram och tillbaka. Iskalla stormvindar så vi hade behövt full vintermundering egentligen, brrr!
Hade med fika men det fick vi ta inne på Naturum, vilket gick bra. Fick tom gratis kaffe där :)
Blev ingen påskbuffe då barnen ville ha Djungelkyckling. Supergott det med så alla var nöjda.
Stina och jag hann med ett löppass också, runt elljusspåret. Gött!!
Sen fick hon hänga med mig på sitt livs första cross-fit pass!! Nu är hon taggad att prova hemma i Gävle. Hon var modig som vågade hänga med!!
Alice och Maja lekte så bra ihop!! Verkligen superkul. Olivia var också på bra humör mestadels och påsken blev lugn för min del vad gäller barnen. Hade varit annorlunda om vi varit själva. Då tetas det från morgon till kväll!

Härligt var det iallafall att träffa Goa underbara Stina :)

Hoppas verkligen vi kan ses snart igen..

Av Lind@ - 23 april 2017 09:05

Hej på er som kikar in här!!

Söndag och jag vaknar som vanligt rätt tidigt ;)

Blev lite baksugen igår så jag handlade dadlar som fått ligga i lite vatten i kylen över natten. (Häller av vattnet när jag mixar sen.)
Har kommit på att bollarna blir så mycket krämigare då. Plus att det inte blir några "bitar". Gillar en slät smet så jag mixar rätt länge.
Blir gott till kaffet i em :)

Vad föredrar du?

Rullade i lakritspulver resp kakao idag!!

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards