**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2017

STUGHELG & BLODBAD!

Av Lind@ - 3 oktober 2017 14:49

Har ju inte varit i stugan på vädigt länge nu. Hade inga planer inför helgen så då bestämde vi oss för att åka dit.

Är ju så mysigt att träffa mamma och pappa också, både för mig och tjejerna.


I fredags em när vi kom ner så var vi först till Lager157 och bytte en jacka som jag skickat efter till Olivia. Som tur var fanns den i mindre storlek så nu är hon "kittad" med termobrallor och vinterjacka för 300 riksdaler. 

Älsk på såna "fynd" :)


Sen blev det en promenad nere på stranden. Så skönt !!


         


Hade tagit med mig köttfärsås hemifrån som bara var att värma på. Smidigt!


I lördags blev det en tur till badhuset. Hade lovat dom det. Blev aldrig av att vi åkte dit i somras..

Så det blev rutschkanor och forsar och virvlar och trampoliner & bubbelpool & bastu. 

Höll ju på att glömma! Jag är så OTROLIGT STOLT över mig själv!

Hoppade från 3ans trampolin!!! Alltså jag smäller av! Jag som är så megahöjdrädd! Var först uppe en vända och fick gå ner igen. Pulsen ruuuusar och hela kroppen skriker NEJ NEJ HOPPA INTE!

Och så går man ner och det ser ju så jädrans fjuttigt ut! 

Olivia kastade ju sig ut hej vilt och Alice hoppade från 1ans trampolin.

Hursomhelst - jag trotsade min rädsla och tog helt sonika ett kliv rätt ut!

SPLASH! Jag dog inte :)

Hoppade dessutom en gång till sen - men efter det hade jag gjort "mitt" :)


Efter det äventyret fick jag gå och lägga mig när vi kom hem sen. Det här med återhämtning. Kroppen pallar inte mycket inte ..


Sen på seneftermiddagen ville Alice gå bort till Knipans lekplats. Så vi var in till grannen och frågade om han ville hönga med. Jajamen det ville han. Så vi knallade iväg. Dom skrattade och busade och hade jättekul och jag satt och frös på en bänk (haha).

Hade precis tagit bilden nedan och skulle skicka den till Isaks mamma.


 


När jag vänder mig om får jag världens chock! Alice är BLODIG ÖVER HELA MUNNEN OCH NÄSAN.

Det fullkomligt forsar!! Herregud!

Kan inte lokalisera vart blodet kommer ifrån för det ser ut som det kommer från både mun och näsa. 

Så upp med henne på höften och börjar halvspringa hemåt. Försöker först hålla handen under munnen men orkar inte hålla henne med ena armen. Blodet får forsa bäst det vill!

Snacka om att vi är nersölade med blod när vi kommer hem! Kläder, skor, hår och innanför kläderna.


Trodde Olivia skulle svimma när hon såg Alice. Den paniken !!!


Vi fick stopp på det värsta och kunde konstatera att det kom från näsan och inte munnen.

En rejäl fläskläpp fick hon dock på överläppen och ett stort blåmärke på insidan av läppen.


Jisses - hon är då utför det stackars Alice.


Resten av kvällen var lugn sen som tur var.


I söndags em var vi på bio.

Såg Emoji movie. Riktigt kul film!

Hittade 3st biocheckar förra veckan  som gick ut den 1okt. Att det alltid ska bli så med fribiljetter av nåt slag.

Så därför var vi tvingade att se en film i helgen :)  OM dom inte skulle brinna inne såklart. Och det vill man ju inte!


 

Söndagspromenad


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards