**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Inlägg publicerade under kategorin Resa

Av Lind@ - 19 juli 2012 20:14

Hann med att fota lite roliga skyltar oxå

I Tyskland såg jag denna ...

Och i Österrike den här

Av Lind@ - 19 juli 2012 20:05

Vilken fantastisk utsikt i alperna ...ojojoj vad fint det var ... "Bil"-bilderna blev sådär, men i minnet så har jag bilden av hur vackert det är ...

Ett matstopp på ett Mc Donalds med denna fantastiska utsikten blev det ...

Av Lind@ - 19 juli 2012 19:48

Efter Munchen ställde vi siktet på söderut igen och hade som mål att ta oss till Österrike - stannade i Innsbruck övernatten på ett mysigt litet ställe ganska nära bergskedjan ..

Vi cyklade en rejäl runda på kvällen och hann se mycket innan vi stannade på vad jag skulle kalla typisk österrikisk restaurang. Jag åt Wienerschnitzel och Mats sitt "köttstycke" som han gillar skarpt

Såg den här fina kyrkogården och var tvungen att föreviga den ...

Av Lind@ - 19 juli 2012 19:28

Efter en dags åkande så kom vi tll Munchen & hittade snabbt ett hotell (Cosmopolitan) i stan (med GPS-ens hjälp   ).

Ett fräscht hotell där dom hade en kaffemaskin som gjorde supersmarrig Cappuccino

Vi tog en kvällspromenad och hamnade på en restaurang som såg trevlig ut. Maten blev dock ett riktigt botennapp ! Tysk "knödel" som inte smakade nåt och en surkål med så mycket kummin i att det var hemskt. Nja - ingen höjdare.. Fast köttet var gott, så det fick bli min kvällsmat denna dag.

Dagen därpå tog vi en runda på cyklarna - som vi tog med. (Det var en höjdare att ta med dom- oj vad vi fick se mycket som vi inte skulle hunnit med annars...

En kul sak var när vi skulle parkera bilen - då fick vi köra in den i en supertrång hiss !!! (cyklarna bak på var bara att plocka av). Sen in där och ner en våning ...

Av Lind@ - 19 juli 2012 19:09

Blev inte några blogginlägg som jag tänkt .. Internet kostade pengar överallt och så tog jag mig inte tiden - utan hade även BLOGGSEMESTER

Men nu är jag hemkommen och fyller på inlägg i takt med att jag hinner skriva ner vad vi hittat på ... (tills vi styr kosan mot Västkusten på lördag ..)

Vi åkte som sagt förra lördag lunch och tog färjan Gedser-Rostock vid kl 17.

Åkte ett par timmar i Tyskland sen innan vi till slut "landade"  den lilla staden Wittstock, som blev resans första oplanerade övernattningsställe    (kan verkligen rekommendera att "bara åka" och leta boende allteftersom. Med GPS-ens hjälp var det supersmidigt !!)

Av Lind@ - 6 juli 2012 21:16

Även idag ställde mamma upp och passade Alice fram till klockan ett ..

Blev ett stressigt pass idag igen på jobbet och ingen lunch hanns med + att jag som tänkt städa av skrivbordet mm och göra fint och rensa till man är tllbaka vecka 32, det hanns inte heller med ...

Därför känns starten av semestern sådär faktiskt ... blev inte som jag planerat...

Men men - jag borde ju vara van, verkligheten med barn (iallafall mina) är ju sån rätt ofta - flexibilitet, där borde jag glänsa

Hur som helst, håller på och förbereda inför resan imorgon och den ser jag fram emot

Har redan fått "vinka av" Olivia då hon ville sova hos mormor och morfar i nya lägenheten .. så nu dröjer det 2 veckor innan jag får träffa henne igen. Alice lämnar jag hos Fidde imorgon bitti och sen blir det hem och packa klart och fixa till så "hemmet" klarar sig självt i två veckor

En dator hänger med på resan, så nåt litet livstecken borde jag väl få till, hoppas jag !!

DELA MED DIG - VAD HAR DU FÖR SEMESTERPLANER ???

Av Lind@ - 31 oktober 2011 18:45

Lite tunnt på bloggen sista veckan - det har sin förklaring - vi har varit på semester på Gran Canaria !!

Vi i familjen + mormor och morfar har varit där (brorsan tar en Thailandstur framöver istället, men dit åker ju inte jag som ni som känner mig vet anledningen till ...)

Det har varit riktigt skönt med värme och vi har haft svenskt sommarväder (när det visar sig från den bättre sidan..). 2 dagar med bara SOL och sen växlande molnighet dom andra dagarna och faktiskt lite regn oxå en dag. Men det har ju varit varmt så inga strumpor på en hel vecka

Lite halvkyligt på morronen och på kvällarna så tur att jag hade med några koftor!

Vi skulle flyga så tidigt från Malmö så vi åkte ner dan innan och sov över på Sturups Hotell - inga superrum precis men helt okey för en natt.

Lite bus i sängen innan läggdax på Sturups hotell

Alice somnade till en stund på planet på ditresan - skönt !!

Den rackarungen hade hyss för sig på planet och vid ett obevakat ögonblick försökte hon trycka fast sitt tuggummi i nacken på en kille i 30års åldern som satt framför oss i planet (samma kille fick även en brödbit i huvudet lite senare) men han var av den lugna typen och skrattade bara !!

Blev några glasspauser och lite olika aktiviteter fanns på området

Olivia är fullkomligt GALEN i att "hänga" så hur många varv hon svängde fram och tillbaka på denna lekplats kan jag inte ens räkna till - hon har grym teknik + att hon ju väger som en fjäder.

En kväll vid Yumbo Center som var ett rätt stort köpcentrum - det var mycket Olivia ville lägga pengar på där och det gjorde vi ju såklart

Alice åkte många ggr ner i det kalla vattnet !!

Efter ett par dagar tuffade Olivia till sig och kunde sen åka själv & hon var sååå stolt när hon vågade !!

Coola brudar i mamma och pappas solglasögon !!

Puerto De Mogan   (Pappa körde och jag var kartläsare. Både han och jag är ashöjdrädda och vi satt fram på hemska bergsvägar !!!! Hua det var läskigt !!)

Playa De Amadores (hit styrde vi kosan dagen då vi hyrde minibuss) Hit har dom forslat sand från Karibien för 13 år sen och det jättefin strand och det var supervarmt denna dagen så tom badkrukan jag tyckte var var superskönt att bada - bikinibilderna behåller jag dock för mig själv

Det var två olika poolområden - här ett by day och ett by night !! Vi höll till vid det "lilla" med alla häftiga grejer som sprutade vatten - det var sååå kul !!

Olivia fotar moi på restaurang !!

En kväll käkade vi på Play Del Sol och mormor var supernöjd - dom spelade CHRISTER SJÖGREN och han var på den stora duken bakom oss (han syns svagt om man kollar noga!!). Barnen tyckte det var superkul och vi fick ta oss en svängom ute på dansgolvet

Mormor, jag och Olivia poserar i kvällssolen

Olivia ville ha fina flätor så dan innan vi åkte hem så gjorde hon det. Hon som är så grymt håröm hade svårt att hålla tillbaka tårarna, stackars lillhönan.

Det bästa till sist - eller INTE  !!! hade med på tok för mycket kläder (är ju inte så vana charter-resenärer!!) så jag tvättade precis HELA dan igår

Härligt med lite miljöombyte, men alla vi som har barn vet ju att det blir ju inte mycket till VILA (om det är det man är ute efter...) Hann läsa en bok jag köpte ett par dar innan avresa. Bingo Rimérs "En flickfotografs bekännelser" - jisses vilken lirare! Men rätt kul faktiskt!

Av Lind@ - 29 juni 2010 21:46

Åh vad kul vi hade igår !!! Det var fantastiskt !!

Vi startade resan hemifrån vid 8 snåret på morronen - det är ju alltid mer stök och bök än man vill när man ska iväg ;)  Men iväg kom vi & med Fiddes jobb-GPS tog vi oss fram utan problem ;)  Fidde som normalt brukar vara den som sitter ijämte, var faktiskt chaufför igår :)

Det var ju riktigt VM när vi kom fram - parkeringsvakter som lotsade till exakt den p-rutan vi fick ta !!

Rätt mycket folk när vi kom fram men helt framkomligt överallt i parken hela dagen + knappt några köer alls. Varken till toa, mat eller glass! Superbra!

När vi kom dit startade vi med medhavd fika - det smakade gott efter bilresan.

När vi hade fikat klart och precis packat ihop så kom tjuvarna från Pippi fram och började prata med Olivia. Fråga henne om hon sett hon den där tjejen som bor i det stora gula huset osv .. Nä det hade vi inte ... Sen försökte den ena av dom tjuva våran skrinda & gissa om Olivia fick konstig "min" då !! hahaha

Så då fick vi säga att - hörrödu, det där är våran vagn och då ställde han tillbaka den och sa att han skulle leta efter Pippi istället. Jisses vad Olivia pratade om det sen ... hihihihi

För Olivia var dagen superkul - hon känner ju till många karaktärer och blev eld och lågor så fort hon såg nån - typ Kling & Klang, Prussiluskan eller Mattis från Ronja Rövardotter. Mattis sa för övrigt till henne att stänga dörren till Lotta på Bråkmakargatans hus för annars skulle han "röva" där !!

Alice njöt oxå av dagen men det dröjde ända tills kl 15 innan hon utmattad somnade i vagnen !!! Det högsta glädjetjutet var nog när hon fick se kossorna i en hage !! hahaha

Vi stannade nästan tills dom stängde vid kl 18. Resan hem var sådär angenäm. Alice skrek i över 1 timme !! Jag och Olivia som satt där bak med henne var rätt trötta på henne då!

Det var en trött familj som raglade in efter hemkomsten. En mycket nöjd familj dock.

Här kommer lite bilder från dagen: