**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under april 2008

Av Lind@ - 29 april 2008 21:47

Wow - häromdagen hade jag 30 besökare !!


Undrar just vilka alla är ??? :)

Av Lind@ - 29 april 2008 21:30

Nu äntligen finns det lite att skriva om HUSET !


Fidde har ju hållt på bra länge med att kapa takpannor och fixa till ränndalerna på taket. Plus att alla nockpannor skulle bort och det skulle dit nån plastgrej och sen dit med pannorna igen.


Men nu tror jag faktiskt det är klart.


Vi har haft en grävmaskin här nu oxå som skövlat av och jämnat till på baksidan och mellan husen.


Fidde har köpt plintar till vårt trädäck som vi ska ha på baksidan, så blir det okey väder nu till helgen så vet jag var han håller hus.


Annars har vi varit och kikat på plattor till garageuppfarten och vid entren.

Det blir nog en slät ljusgrå platta som mäter 20x20cm.

Vi har inte sett nån som har den så därför blir det nog det ...


Närmast huset blir det först vit mindre sten och sen en plattrad innan gräset kommer.


Nedanför köksfönstret är tanken att lämna 1 meter och fylla med vit sten.

Där kommer vi antingen att plantera buxbom eller ha i krukor.


Ett mindre trädäck blir det på framsidan oxå, där ena balkongdörren är.


Vi spånar fram och tillbaka, men är väldigt överens - än så länge ...


Fortsättning följer !!...

Av Lind@ - 29 april 2008 21:26

Den 17 april var det Fiddes tur att ta ett kliv upp på åldersstegen !!


Av mig och Olivia fick han skönsång på morgonen och nya snickarbyxor som han önskat sig.


På helgen var nästan hela fam Andersson här. Det bjöds på hemmagjorda våfflor med tillbehör.


Trevligt att träffa alla men det är ju alltid lite stök i köket och alldeles för lite tid att prata ... men så är det ju när det är kalas.

Av Lind@ - 29 april 2008 21:17

Länge sen nu och det har väl hänt massor antar jag ..


Olivia har fått en ny cykel av mormor och morfar + att Fidde var nere på stan med henne förra veckan och investerade i en exakt likadan trehjuling som Alex har (som Olivia SKA låna varje gång vi är ute). Fidde köpte en svart (Alex har blå) ... men tro nu inte att den nya duger - NÄHÄ !!

Likt förbaskat är hon borta hos dom och ska låna hans....

Jag begriper mig inte på henne !!


Tekniken har hon iallafall fått in nu så inte så mycket skrik över att det inte går framåt ...


Sen fick vi ju en liten kusin oxå för några veckor sen  - den underbara lilla Leah.

Sist dom var här så fick varken jag eller Fidde hålla henne, det var BARA Olivia som skulle hålla. Hon tycker det är såååå spännande!


När hon skulle rapa efter hon ätit frågade Olivia om hon skulle hämta den röda spannen!! Grejen är den att när hon haft spysjukan så säger hon att hon rapar när hon kräks och då har vi ju haft skurhinken och hållt henne över ... Så nu när vi sa att Leah skulle rapa efter maten så trodde hon att nu var det spydax !! Gullunge ....

Av Lind@ - 29 april 2008 12:32

Idag var det 49 !!! besökare :)

Av Lind@ - 12 april 2008 12:20

Tja - nu börjar hesheten ge med sig! Men istället har jag fått värsta jobbiga rethostan som värker i bröstet !


Känns som jag varit vaken halva natten pga den j-a hostan som aldrig ville sluta ...


Fidde hjälper Torgny i stugan och Olivia är hos farmor några timmar.


Vår plan var idag att åka till Tallberga och kolla på plattor, men eftersom det snöat så blev ju det inställt !

 Får se om vi kanske kan åka på onsdag istället?


Födelsedagsfirandet igårkväll blev inställt och att få till ett nytt datum verkar helt omöjligt ! ...

Vi är ju själva inte speciellt upptagna på fredagskvällarna, men andra är.


Vi får se vad det blir? Typiskt är det ju iallafall!


Det som grämer mig som sjutton just nu är att inte få träffa lilla bebisen, som ju är en vecka redan! förbaskade bacill, försvinn ur min kropp!!


Förhoppningsvis kan vi åka dit till veckan :)


Ha en bra helg allesammans - nu ska jag ta mig en kopp kaffe och njuta av ensamheten en stund :)

Av Lind@ - 11 april 2008 10:01

Sjuk idag med !


Jädrans trist!

Av Lind@ - 10 april 2008 15:54

Har känt mig mer eller mindre hängig sen i lördags morse och igår på lediga dan blev jag inte bättre - snarare sämre!


Har äcklig torrhosta och igårkväll försvann det mesta av rösten!


Vaknade idag på morgonen med halsont, huvudvärk och INGEN röst !


Det var bara att stanna hemma ... tur iallafall att jag kunde lämna Olivia på dagis. Hennes tempo hade jag inte fixat idag.


Har inte gjort många knop idag inte. Mest läst och degat i sängen ..


Imorron kväll var ju tanken att jag skulle ha lite försenat födelsdedagsfirande för de allra närmsta kompisarna, men i nuläget vet jag inte hur det går??? att inte kunna prata på en hel kväll känns ju inte så kul ..


Men jag håller tummarna för att det skall vara bättre imorron :)



Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards