**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under augusti 2008

Av Lind@ - 28 augusti 2008 20:57

Nu när Fidde jobbar förmiddag och kvällens stök med mat, nattning och röjning är avklarad är lusten att sätta igång datorn = 0 !


Har faktiskt varit ute på kvällspromenad både må,ti och idag - sååååå skönt!


Igår när det ösregnade blev det film som för en gångs skulle visades vid en perfekt tid, 20-22 ! Det är nåt för oss jobbande småbarnsföräldrar :)


Imorron ska jag på "sommarfest" med jobbet. Vi ska åka båt från Piren i Jönköping och vara ute på Vättern i 3 timmar. Temat är sill och grill :)

Ska bli superskoj!


På lördag har Fidde herrklubb så då ser jag nog inte röken av honom. Det ska vara övernattning i svärfars stuga så vi får se hur pigge han är på söndag !! :)


Nu blir det läsning en stund och sen soooova. Vaknade vid 5 imorse när Fidde gick upp och har varit igång sen dess .....


Bye

Av Lind@ - 21 augusti 2008 12:03

Fidde jobbar ju kvällen denna veckan och har fått ägna några förmiddagar åt att jobba järnet med att fylla upp poch förbereda med att flytta plattor.


Sen har killen som hjälper oss varit där på kvällen.


Igår var Fidde helt slutkörd - trött, förkyld och allmänt hängig. Trodde nästan han skulle sjukskriva sig, men han var på jobbet när jag kom hem.


Det är bara lite kvar nu bakom garaget och vi är jättenöjda :)


Spottarna som han svurit över (eller snarare regnet som hindrat honom från att vara ute !) skall nu "bara" kopplas ihop och monteras.


Till helgen blir det inte mycket husfixande.

Vi har namnfest för kusin Leah kl 14 och OM vi får nån barnvakt så ska vi på fest med Fiddes jobb på kvällen.

Av Lind@ - 19 augusti 2008 20:50

Gick av stapeln i lördags!


Vi hade ju såklart beställt fint väder och gissa om vi hade tur ?!


Festen skulle börja vid kl 17 och runt 16-snåret såg vi att det började röra sig ute på gatan - folk kom bärandes på bord och stolar.


Så vi ut - vi ville ju ha plats under taket i Mickes motorcykeltält!

Nästan alla fick plats under, men nåra bord hamnade utanför. Det gjorde ju inte så mycket för solen värmde länge.


Det blev mingel först och ungarna rusade järnet - utom Olivia som var ur form - hon hölls sig när mig!


Alla hade med sig vad man ville äta och en stund efter utsatt tid så tändes grillarna. Sen åt vi och drack gott (vissa mer andra mindre !!)


Partymusiken inifrån ena grannens garage drog igång direkt efter maten och stämningen steg :)


Fidde som jobbat och slitit med plattorna sen kl 7 på morronen hängde med till typ halv 12-snåret, sen hittade jag honom hängandes sovande över soffan inne :)

Själv drog jag mig tillbaka lite efter 12 - och sen var det ju då ett järngäng som partajade till kl 5 på morronen!


Behöver jag säga mer än att aktiviteten på gatan dan efter var = 0 !!!


Riktigt lyckat var det hursomhelst och när jag dan efter gick runt med en påse med kvarglömda saker var det idel positiva kommentarer!


Jag tror den årliga festen redan är här för att stanna :)

Av Lind@ - 12 augusti 2008 11:10

Stort Grattis till Stina, Daniel och Oscar som inatt välkomnade den nya familjemedlemmen MAJA :)


En stor tjej på 3864g och 51cm såg dagens ljus kl 01:52


Åh vad roligt :)

Av Lind@ - 11 augusti 2008 20:52

Nu äntligen händer det lite med våra plattor - som vi innan sem kallt räknat med skulle blivit gjort 1-a sem-veckan!


I lördags hade vi hjälp av Emelies Kristoffer, så våra framtida land börjar nu ta form. Fidde har varit ute hela kvällen idag och fixat kantstenen till landet framför köksfönstret. Det känns bra så jag hoppas vi blir nöjda. Det här med planering av trädgård är ju inte direkt nåt vi sysslar med till vardags!


Vi är helt förvånade över hur bra gräset tagit sig. Det är ju knappt två veckor sen vi sådde och redan är det mycket gräs som kommit upp.

Igår när det öste ner hela dan så var det nästan översvämning, men det rätade upp sig lite idag.


Det har ju regnat massor det sista, tacksamt för vi behöver ju inte vattna och bekosta ur egen skral ficka!


Till helgen hoppas jag plattläggningen tar mera fart och sen ser jag fram emot våran Trädgatanfest !! Det kan nog bli hur livat som helst :)

Får se hur många av dom 24 hushållen som ställer upp ?


Imorron blir det jobb igen - idag har jag varit hemma med en krasslig Olivia.

Hon hade feber igår och vi befarade dunderförkylning för rösten var tjock och hon hostade rejält natten mellan lör-sön. Det verkar dock inte bli mera av det - iallafall var hon inte sämre idag. Imorron är det kortdag för mormor hämtar vid kl 12.


Nu ska jag börja på min senast lånade bok - Islekar ....

Av Lind@ - 9 augusti 2008 13:53

Fick ställa klockan på 6 imorse så vi skulle hinna innan hon vaknade själv!


Hon blev chockad av sången och började gråta när vi tågade in - men det ändrades snart när hon såg paketerna :)


Hon var så uppspelt hela dagen, vi fixade lite handling hon och jag och när väl klockan var lite innan 15, ja gissa vem som slocknade i soffan ??


Så när alla kom låg hon och sov som en stock :)


Hon fick sova en stund ocj sen var det en yrvaken tjej som vi fick visa att alla kommit och hur många paket hon hade fått.


Hon fick så mycket fina grejer - matta, filmer, cd-sagor, hopprep, tuschpennor, trosor, jeans, böcker mm.


Lyckad dag för vår lilla tjej som nu är på väg att bli stor !



Av Lind@ - 5 augusti 2008 21:27

Vi fick värsta sommarpresenten från jobbet i år! (eller jag fick min förra veckan, men iaf).


Idag efter jobbet var jag på bibblan och lånade min första ljudbok.

Det verkade SÅÅÅ himla smidigt att ladda ner (när en kollega berättade!!).


Här sitter jag nu, med en blinkande laddande Ipod & inte fan kommer det upp nån installationsruta här inte!


Brukar ju läsa en stund när jag lagt mig, och tänkte variera mig lite genom att lyssna - men inte ikväll .....!


Imorron får det bli Ipod-kurs på jobbet ! (har hört av ett gäng andra att det krånglat, så det känns ju skönt att det inte bara är jag som är helt iq-befriad , haha)

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards