**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under februari 2010

Av Lind@ - 28 februari 2010 10:27


Alice sömn är bättre för tillfället & det är enormt skönt ... (hon har ju fått va frisk sen vi hade Hollandsbesök, det hjälper nog till).


Det har faktiskt varit rätt skönt med en bloggpaus så jag fortsätter ett tag till ;) 

Av Lind@ - 16 februari 2010 20:30


Jag kan inte skylla allt på Alice, men hennes sovvanor på nätterna är jag inte särskilt förtjust i ....


Inte ens bloggen orkar jag med just nu ...


Min kurs är så gott som nerlagd :(  Orken finns inte till att läsa all litteratur på kvällstid, inte i takt så jag hinner bli klar till tentan iallafall. Läser böckerna gör jag nog ändå för det är jätteintressant, men då i min egen takt ..


Det är en himla tur att jag inte börjat jobba för ha mig körandes på vägarna nu vore verkligen livsfarligt .. sömnbrist är inte att leka med!


Må gott & jag är nog snart tillbaka ...

Av Lind@ - 12 februari 2010 17:48


Fick en fråga här om mitt bakbord i plast.


Det är min mamma som köpt det för många år sen och jag vet inte vart hon köpte det men jag vet själv att jag sett det på Ekohallen för några år sen.


Mitt börjar bli lite slitet ;)  så jag behöver egentligen ett nytt ... Det har dessutom spruckit lite vid en flytt ..


Får nån nys om vad nya kan införskaffas så tar jag tacksamt emot tips !! :)


Det är superbra !

Av Lind@ - 11 februari 2010 13:03


Idag har Alice och jag haft lite främmat här.


Det är Karin&Ida, Josefine&Melker + Hanna,Melvin&Meja som varit här på lite förmiddagsfika. Leilas scones blev det idag ( det känns nästan som den boken är min bibel just nu) - haha !! Det finns så mycket goa grejer att göra men idag höll jag det relativt "smalt" - hoppas dom inte misstyckte ;)


Vi träffades mycket när dom större barnen var små och nuförtiden blir det mest att vi ses på öppna förskolan. Det är ju jättekul det oxå såklart men ibland är det lite lugnare i hemmiljö.


Förmiddan flög förbi hursomhelst och snart är det dagishämtning ...

Av Lind@ - 10 februari 2010 19:44


Igår var det öppna förskolan på förmiddan efter att Alice och jag lämnat storasyster på förskolan. Alice var på ett riktigt härligt humör & det är verkligen en helt annan unge som är med (oftast) när vi är utanför hemmets väggar.


Idag har det varit full speta igen! Känns nu kan jag säga ... trött-trött-trött ...


Vi besökte jobbet på förmiddan och min förhoppning var att kunna ta ett snack med chefen, men alla bossar var iväg så det blev inget med det. Mötte upp Gunilla (oxå mammaledig) & hennes Jenna som är två månader yngre än Alice men betydligt större !! haha  Men vi börjar bli vana nu, dom flesta växer om Alice :)

Olivia frågade inte en enda gång när vi var framme - kan ha att göra med att hon hade med sig ett gäng med skivor och några böcker i bilen :)


Vi skulle stannat till hos Jessica & Judit i Skillingaryd på vägen hem, men vi åkte från jobbet lite för tidigt så Jessica var inte hemma. Vi var rätt nöjda efter nästan två timmar och Alice behövde sova. I efterhand var det tur att vi inte stannade för Alice sov kanon i bilen och fick sova vidare i garaget tills kvart över ett när vi kommit hem.


Sen var det upp med henne - ge henne mat och ny blöja & sen for vi till öppna förskolan och var där mellan 14 - 16 ...


Ingen rast och ingen ro idag alltså -men vi har ju lite att ta igen efter alla sjukdomar :)


Imorron kommer 3 mammor med barn hit på lite förmiddagsfika så hoppas natten blir förhållandevis lugn ...


Natten till idag var det rätt mycket aktivitet. Alce vaknade redan vid 12 - så upp och greja och få henne att somna om. Sen vid 1-tiden kommer Olivia och gråter - då har hon växtvärk. Fidde ger henne alvedon och sen tar det en stund att somna om. 02:30 går nästa alarm - Alice IGEN! så upp och trösta och söva om ... Nästa omgång är vid strax innan kl 5 ... Upp igen och söva om .. Sen ger Fidde henne välling när han går upp vid 5...

Vid några minuter efter kl 6 är det morron anser Alice - hon sitter och gråter med bajsblöja så då är det bara att stiga upp !!


Undrar hur många som vill byta ??? Kan säga att jag snart stupar i säng ...

Av Lind@ - 8 februari 2010 12:34


Natten kan sammanfattas i ett ord - katastrof.


Alice har varit vaken minst en gång per timme och gråtit ... Det känns som jag varit vaken hela natten fast jag såklart har hunnit slumra emellan. Vid 3-snåret tog Fidde upp henne för jag var helt slut! Hon somnade om till slut och så fick hon välling vid 05:40 och sov sen tills kl 8 !!

Stackars Fidde kommer väl vara helt off när han kommer hem från jobbet i em...


Efter dagislämning imorse så tog jag med mig Alice till öppna förskolan i St Johannes. Eftersom hon sov till 8 så var det en glad tös som utforskade lokalerna och leksakerna :)

Vi drog oss hemåt vid kl 11 för min plan var att hon skulle somna i vagnen, vilket hon gjorde, och sova rätt länge så jag hann lägga mig lite. Denna planen funkade dock inte, hon vaknade nästan så fort vi kom innanför dörren :(


Nu försöker jag få henne att sova i sängen, INNAN vi måste ut igen för att hämta Olivia vid kl 14 - men det går inge vidare. Hon kommer väl antagligen somna 20 min innan vi ska ut igen så jag måste väcka henne....

Egentligen skulle väl det bästa vara att lägga henne i vagnen och gå ut och gå - men hela min kropp skriker efter vila ...

Av Lind@ - 7 februari 2010 14:21


Igår förberedde jag som sagt den franska köttgrytan & den har vi avnjutit idag. Köttet var kanonmört men liiite besviken var jag. Alltså, den var god - men inte wow, som jag förväntat mig. Fast ändå en riktigt juste söndagsmiddag. Såna man vill bli bjuden på ;)


Hade supertrevligt igår när Mia med familj var här. Vi kollade in Melodifestivalen och vi var överens om att det var helt okey låtar som gick vidare, även om det inte var några superlåtar direkt. Men visst undrar man hur vissa ens kan komma med! eller hur?


Idag har det inte blivit nåt bakat ännu, kanske äppelfrallor senare? vi ska våldgästa farfar en runda och ta med kakan från igår tänkte vi. 


Annars har dagen mest bjudit på städning, tvättning, lakansbyte och sånt där fantastiskt kul .... !!!


Ingen rast och ingen ro trots att det är söndag ;)


Imorron är det ny vecka och rätt mycket inbokat så det kommer bara rassla till så är det helg igen :)

Av Lind@ - 6 februari 2010 14:49


Olivia och jag var iväg en sväng på förmiddan och handlade mat + lite öl & vin ..


Sen har jag stått i köket och fixat några timmar - först lunch (Korv Stroganoff i all enkelhet) när vi kom hem, sen har jag förberett en köttgryta inför morgondagens söndagsmiddag (Bouef bourgignon).

För det mesta blir det kalops eller Lottas goda gryta när det vankas köttgryta, men idag utökar jag mitt receptregister med den franska köttgrytan. Ska bli spännande att se hur slutresultatet blir :)  Bra hoppas jag!


Ikväll kommer Mia & Håkan med sina barn och lite käk till kvällen är oxå förberett + en smarrig efterrätt - som jag inte avslöjar nu för Mia kanske läser - hihi! & hon kan få hållas på stäckbänken tills ikväll :)


Snart ska ett bröd sättas på jäsning oxå - inför kvällen.


Idag är det verkligen aktivitet på hög nivå i köket :)



Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards