**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under december 2013

Av Lind@ - 31 december 2013 15:30



Så har det blivit dax att knyta ihop 2013 idag då   


För min egen del ganska blandad kompott vad gäller livet i sig.


Väldigt många tuffa veckor som ensamstående mamma & just när det gäller det kan jag inte annat än önska att 2014 inte går lika hårt åt mig.


Nyårsmaten förbereds här och det blir 4-rätters ikväll. Så blir det när den andra hälften (&jag oxå såklart) är matlagningsintresserade   


Önskar Er som kikar in här en trevlig nyårsafton   



  Bjuder även på lite "NYÅRSFRAMTRÄDANDE"   

Av Lind@ - 30 december 2013 16:49



Alice leker med sin kompis Nova i em.


Olivia har hjälpt dom att komma igång med lite dans och här kommer ett av alla "nummer" jag sett   



 

Alice · Barn · Olivia
Av Lind@ - 30 december 2013 16:44



28 Dec klev Mats ännu ett snäpp upp på åldersstegen ! 


Det firade vi med bio och mat i Göteborg.


Vi såg Hundraåringen, som var asabra! Skrattade görmycket stundtals   


Sen hade vi bokat bord på Heaven23 på Gothia. Där blev det deras berömda räkmacka   

Vi avlsutade med Creme Brulee och lite kaffe på det. 


Sen styrde vi kosan mot Erikstorp igen.


 



Av Lind@ - 30 december 2013 16:35



Tjejerna fick varsin vit enkel tallrik med tillhörande pennor att måla med i julklapp.


Häromdagen var det dax att dekorera.


Gick väldigt bra till en början, dvs innan Alice fick ett spel och ritade ett svart streck på Olivias.

Jag var i sovrummet och pratade födelsedagspresenter med mamma så exakt vad som hände vet bara trollungarna själva!


Ett jäkla  levande blev det iallafall i köket och jag blev ju såklart tokarg!


Alice fick ännu mera "spel" och ritade svart över precis HELA tallriken på nolltid !! + på vaxduken! Att då var jag inte nådigt ARG !! Jisses, hon rök in på rummet i en rasande fart ... Där låg hon en bra stund för jag var inne ett par gånger och frågade om hon blivit snäll och då bara skakade hon på huvvet! 

vilken liten argbigga !!


 


Det började bra som ni ser ovan !! men slutade i ett inferno av svarta streck kors och tvärs !!   


 

Olivia var lugnare och dekorerade sin jättefint. Hon fick rita en flicka uppe vid kanten där Alice varit på och kladdat.

Alice · Barn · Olivia
Av Lind@ - 26 december 2013 17:41


Sitter lagom slö i soffan .. Väntar på att barnen ska komma om en stund.

Har lovat Fidde att ha dom inatt då han ville ut och partaja med sina kompisar.


I och med det beslutet att ha barnen över natten så har typ hela gårdagen och idag inte varit nån "hit".


Planen var att åka med barnen till Mats ikväll men fick reda på för några dar sen att middagen hos Fiddes mamma var kl 15 så då gick dom planerna i stöpet, är ju ingen mening att komma dit när det är läggdax.


Det enda som varit bra med att va själv från igår lunch är väl att jag fått 18 kartonger packade.

Tänk - om en månad flyttar jag !! gött, men samtidigt är det slitigt det här med att packa och flytta och komma iordning på nya stället.


Blev en rask promenad runt Osudden i em iallafall, är så matt i kroppen så jag orkar knappt ta mig för nånting.

Nån som känner igen sig?

Det här med ledigt är på gott och ont. Själv blir jag ett slött vrak som bara vill VILA ..


Kanske det som behövs efter all stress som alla andra veckor innehåller? Men det känns INTE BRA att bli så orkeslös.


VAD HITTAR DU PÅ SÅHÄR I MELLANDAGSTIDER ??





Av Lind@ - 25 december 2013 18:03


Blev en lugn start igår då barnen var hos Fidde. 


En skön sovmorron, kaffe och morgontv i sängen - hur skönt är inte det ?? :)


Sen var vi faktiskt lite nyttiga och drog på oss träningskläderna och körde ett pass på gymmet.

Crosstrainer och lite magövningar för mig - så gött.


Hem för lite lunch och sen begav sig Mats hem till sig och jag åkte ner till mamma och pappa.


Vid 17-tiden kom barnen och sen var det full rulle      


 


 


 


 



 


 


 


 



 


Barnen var på strålande humör och var vakna till kl 23 (!!!!)


Tror nog alla var nöjda och glad över sina presenter - jag fick en superfin mörkbrun skinnväska som jag blev sååå himla glad för, hade inte ens önskar mig det, men det var perfekt   

Av Lind@ - 23 december 2013 10:46


Igår förmiddag så kom Olivia på att vi kunde ju åka till Buslandet i Lagan. Så efter lunchen styrde vi kosan dit.


Spenderade 3 timmar där - dsv hela eftermiddagen   


När vi skulle bege oss hemåt stannade vi till hos Mia med familj en liten sväng - har nog inte setts sen i somras - katastrof! Vi bor ju bara 20-25 minuter från varann ..


 



Det är på gränsen att jag vågar åka rutschkanan som är som ett stup ner !!! När jag åkt några gånger med Alice så vågade hon sig på att åka själv. Ni skulle varit med och sett hennes "min" första gången hon åkte själv! Herregud, hon trodde nog att sista stunden var kommen   
 

Av Lind@ - 21 december 2013 19:18



Igårkväll var det dax för julavslutning med matlagningsgänget. 2:a året i rad som vi var hos Jessica och Ralle.


Sofia och Andreas var inte med i år för Sofia har varit krasslig hela veckan - typiskt!


Var en trevlig kväll även om jag var sååååå tröttt så jag höll på att stupa! Veckan på jobbet har varit helt hysterisk, samtidigt som Alice ju varit sjuk och nätterna har varit katastrofala vad gäller sömnen.


 


 


 


TACK ALLA FINA VÄNNER FÖR IGÅR   

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards