**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under januari 2018

Av Lind@ - 26 januari 2018 17:24



Alltså nu är det tamejtusan dax!

Vet ju egentligen HUR mycket kemikalier det är i så mycket produkter man har till allt!

MEN att ta steget och verkligen rensa ut och sen BARA köpa EKO och miljövänligt - det är det svåra!

Så nu är mitt mål att under 2018 fasa UT produkter som inte är bra för varken naturen eller våra kroppar.
Tvättmedel
Sköljmedel
Starka rengöringsmedel
Duschkrämer, schampo, hudlotion, cremer osv som innehåller massa onödiga tillsatser.

Även köksutrustningen ska ses över.
In med mer träredskap, rostfria byttor och glas för matförvaring.

Inte en dag för tidigt men bättre sent än aldrig.

Böckerna nedan blir lektyr i helgen.
Har ägnat igenom dom lite smått och är så taggad nu!!

Av Lind@ - 21 januari 2018 19:39



Har piggnat till från feber och förkylning!
Såpass så jag bestämde mig för att ta med girlsen till Lidnäs.

Tilda hade sovit över här så hon hängde också på.

Blev några jättehärliga timmar & Olivia som är tvärt omöjlig utanför dörren ville inte ens åka hem när det var dax för det.

På väg till bilen tjurade hon dock ihop fullständigt och det var en "treåring" jag hade att handskas med innan vi väl kom därifrån .

Får va glad ändå att vi fick njuta av snön och vara ute i det härliga vädret.

Tilda Olivia och Alice

Olivia satt längst fram när vi åkte tåg och fick all snö på sig!!

Tilda och Alice

Av Lind@ - 19 januari 2018 16:42


Fick hämta Alice i onsdags då hon var krasslig!
Kände mig oerhört hängig själv och under em blev det bara värre!
Igår var eländigt- feber, sprängande huvudvärk, tokförkyld och värk i kroppen. Hela paketet..

Natten var en svett och fryspärs! Hua

Att va man bara vill bli frisk när man ligger krasslig och dan!

Något bättre idag som tur är.

Mamma och pappa har fått rycka in och hjälpa till och lämna och hämta och ha barnen hos sig.
Så tacksam att jag har dom.

Lite av min fasa att bli sjuk på barnveckan!

Av Lind@ - 14 januari 2018 18:16



Inledde söndagen med dubbelpass på Relevé. Först Step i 30 galna minuter & sen Tabata i ytterligare 30 galna minuter   

Rivstart på dagen minst sagt, men riktigt skönt. Och energin fanns där idag - yeay!


Handling inför barnveckan, en runda genom biltvätten då bilen var helt vidrigt skitig. Usch. Inte allt gick ens bort ..

En handtvätt hade varit på sin plats men jag är för bekväm just nu.

Får åka till Halmstadtvättaren till våren för en rejäl touch up.


Fick ett infall och köpte kålrot i affären. Väl hemkommen så - hmmm - vad gör jag med den ?! haha


Så det blev två varianter. Rostade ena halvan i ugnen ihop med färsk brysselkål. OH MY! så jädra gott. Hyvlade parmersan över och lite getost när det kom ur ugnen. Tips från bloggen lesscarbs.se 

Andra halvan fick bli en soppa ihop med morot och potatis. Perfekt till lunchlådan i veckan.


 


Drog fram min Crockpot och i den går en köttfärssås som får puttra i timmar. Ska bli måndagkvällens middag när tjejerna kommer tänkte jag. 


Kravlös matlagning är ju så kul. Jag älskar det! Greja och experimentera. 


Nu blir det soffan och bok eller TV en stund. 


Å T E R H Ä M T N I N G är hög prio för mig nuförtiden.

Av Lind@ - 12 januari 2018 15:49


Alltså detta!

Att ens kalla det gröt..
Jag gillar ju iofs gröt men detta är en aha-upplevelse!

Mixade ihop smeten/gröten och ställde in i ugnen i två mindre portionsformar.

Blev som 2 bullar typ, helt len konsistens utan bitar.
Delade på mitten och på mandelmassan mellan.

Såååååååå himla gott!

Halvera mandelmassan för en portion tycker jag själv för det blev myyycket! (&jag käkade upp allt).

SLURP

Av Lind@ - 10 januari 2018 19:24



Rawfoodbollar känns ju väldigt trendigt nuförtiden.

Dessa kardemummabollar är to die for!

Mums!!

Av Lind@ - 3 januari 2018 21:46


Idag fyller min härliga tjej 9 år!

Vi har firat henne ikväll med pizza.

Till dessert blev det nyheten "Alice special" som består av Vaniljpannacotta i botten och chokladpudding över.
Riktigt smaskigt!!




 

Av Lind@ - 1 januari 2018 16:03



Barnen är här igen - känns bra i mammahjärtat!

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards