**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under september 2017

Av Lind@ - 25 september 2017 22:39

Hej!

Vegetarisk måndag! Försöker anamma det :)

Idag blev det linsbiffar.
Modifierade lite efter vad som fanns hemma.
Men så frasiga och goa!
Tummen upp från barnen- inte illa :)

Se länken nedan för det smarriga receptet!!

jessicaclaren.com/wordpress/linsbiffar/

Hade stekt en omgång köttbullar också. Så jag serverade det också. Med gräddsås och kokt potatis.
MUMS

Av Lind@ - 25 september 2017 22:15

Ny frisörbekantskap idag!

Har inte varit helt nöjd senaste gångerna.
Dyrt och känns mest som löpande-band..

Så fick tips om Studio89,
känns riktigt bra!
Tjusiga lockar fick jag också :)

Av Lind@ - 22 september 2017 13:13

Bibblan alltså!


Vilket fantastiskt ställe !!


Vet inte hur många nuförtiden som utnyttjar detta makalöst bra ställe??


Jag gör det OFTA :)


Lånade hem dessa gobitar för ett tag sen & man vill ju testa typ ALLT :)


Så mycket gott!


Tänk om det funnits  "snabbmatskedjor" som serverade rätter som dessa! Wow alltså. Jag skulle bli stammis direkt.


 


 

Av Lind@ - 21 september 2017 18:24

Just denna varianten på "shot" har jag inte gjort innan!
Bra sting i den :)
En såhär varje dag och förhoppningsvis hålls bacilluskerna i schack :)

Av Lind@ - 21 september 2017 14:23

Att jag gillar att experimentera fram nya recept är nåt jag gärna ägnar mig åt.
Sååå kul!!

Idag blev det ramslöksrostad sötpotatis, potatis, morötter och tomater.
Örtkryddad halloumi.
Snabbslungad babyspenat.
Toppas med tahinidressing (recept nedan).
Jag tog citron istället för lime för det var det som fanns hemma :)
Jag är inte så himla noga :)

Blev sååå himelens gott alltså!

Roligt att "få till det" och att det blev godare än jag kunnat föreställa mig:)
HEJA MIG!!

Av Lind@ - 18 september 2017 19:06

Vem gillar inte fynd !!?
Idag släpptes Heidi Klums kollektion på Lidl och jag var där och klämde och kände på en del plagg och skor.
Dessa skor i SKINN fick följa med hem. Alltså! Sååå mjuka och sköna! För 250kr paret. Gick liksom inte motstå fast jag har köpstopp nu när jag är sjukskriven.. oops!
En kofta, tröja & glitterbomberjacka blev det också. Även dom till riktigt justa priser :)

Av Lind@ - 18 september 2017 12:13

Längtar redan!!
Ska se Jill i Göteborg i November !!
Hon är ju så fantastisk bra.
Blir show och övernattning och tjejmys.
Kommer bli bra det:)

Av Lind@ - 17 september 2017 22:44

Fick med mig lillhönan till Store Mosse idag.
Blev promenad ut till Svartgölen.
Så himla mysigt hade vi det.
När vi satt och fikade så säger Alice plötsligt;
"Mamma, här kan vi njuta"
Hon har fattat grejen med tyst och lugnt ?
Eller, tja, gulligt lät det iallafall.
Sorry för bilder upp och ner och på sniskan!

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards