**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under september 2007

Av Lind@ - 27 september 2007 13:07

I nuläget har vi nog ingen tidsplan för varken, TV, telefon eller internet :(


Så några nya bilder lär det inte bli på ett tag ...


Vad som är prio nu är väl målningen utvändigt.

Att få allt grundat + målat 1 gång med den gråa färgen.


Vi hade tänkt ha lite fest för "dom närmaste kompisarna" om en månad ca och tills dess MÅSTE stora badrummet vara klart + helst kontoret ...


Allt kommer ju såklart inte vara färdigt med gardiner och mattor osv ... men va fasen! Då blir det ju iallafall inga rödvinsfläckar på nya mattan !! :)

Av Lind@ - 21 september 2007 12:22

Åh jädrans vad bra det blev !!!


Vi hade ju inte sett soffan med det tyget i verkligheten och inte fåtöljerna heller .. Sen var dom från olika leverantörer så det var lite si och så innan vi kunde besluta vilka tyg vi skulle välja. Men för en gångs skull hade vi tur och det passade superbra ihop :)


Matbordet passade jättebra i matdelen och stolarna funkade finfint till :)

Vårt sideboard kommer om ca 2 veckor, så ännu så länge kan inte alla köksgrejer hitta till dess rätta plats !! men snart ....


På måndag kommer våra extra stödsidor till kyl/frys. Så sen är det bara att sätta upp överskåpen över kyl/frys och lasta in grejer man inte använder så ofta.


Vi har satt upp lite plisségardiner oxå och det blev kanon!! så nu kan vi skydda oss mot lite insyn om vi vill :)


Annars är det som musten gått ur mig lite.. har en förkylning som aldrig verkar ge sig och eftersom jag haft Olivia själv denna veckan (när Fidde jobbar kvällen) och fått lägga henne typ 20-30ggr innan hon av utmattning inte orkar gå upp en gång till, så stupar jag i säng redan vid halv 10 tiden!


Till helgen ska jag på kurs med jobbet. "Effektiva kundmöten" heter den och vi ska säkert göra massa övningar i grupp som ska framföras ... det verkar så.

När vi fick schemat så ångrade jag mig genast! Vi skulle börja med en självpresentation på ca 1 minut! ... blääää

Men visst, jag behöver träna på sånt, man jag fick ju ont i magen på en gång !!


Får se om det blir nåt mer bloggande - om jag överlever helgen !!!!



Av Lind@ - 14 september 2007 08:01

Lite snabbinfo!


Kartongerna betas av en efter en och igårkväll sydde jag gardiner!

Eller sydde och sydde, jag la upp ett par gamla, så nu är sovrummet klart.


Sen hade jag köpt gardiner på Village som jag skulle mönsterpassa och sy både uppe och nere! detta ska ni veta kräver en stor insats för jag och symaskinen är inte så bra kompisar !! :)

Men efter kl 23 igårkväll var dom på plats i "matdelen" :)


Nästa vecka kommer förhoppningsvis våra nya möbler så då MÅSTE allrummet vara rensat!! med andra ord - helgen är RÄDDAD !! :)


kram på Er alla som läser

Av Lind@ - 3 september 2007 08:08

I lördags gick flytten !!


Igår tömdes hela lägenheten & nu kan man väl säga att det råder KAOS överallt!


Ingen data har vi hemma så det fick bli ett blixtinlägg härifrån jobbet ..


Återkommer snart ..



Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards