**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under november 2013

Av Lind@ - 24 november 2013 21:21


Som vanligt en helg med mycket ups and downs  då det har varit/är barnvecka.. & en psykiskt slutkörd mamma .. !


Dessa bilder får sammanfatta helgen:


 



 



Av Lind@ - 22 november 2013 20:30


Idag har jag varit föräldraledig och så har vi haft finbesök av Jessica, Judit, Vide & Love   


Så kul att träffa dom allihopa, det var på tok för länge sen.


På lunchen kom Mats hit och gjorde oss sällskap och han var snabb att ta upp Love för lite mys i soffan   

Love sov som en stock på bröstet på honom   


 


Vi bjöd på Djungelkyckling och det var lite kul för Vide åt 3 (!!) portioner   


Efter maten åt vi Pepparkaksmuffins som jag och Alice bakade innan besöket dök upp på morgonen/förmiddan.


Efter hämtning av Olivia i skolan idag for vi till Stadium där jag skulle kolla på ny jacka. Man fick ju 500kr för sin gamla om man köpte en ny. Där höll jag på att nästan ge ungarna stryk på riktigt!

Dom rusade/bråkade/stimmade nåt så in i helskotta så besöket där tog lätt DUBBELT så lång tid mot om jag varit själv!

PUST!

Var en befrielse att åka därifrån ..

Fick med mig en ny snygg jacka för en femhundring så jag är nöjd ändå   

Denna ser lite längre ut än den jag köpte, men samma gråa färg med grön/turkosa detaljer.



Av Lind@ - 17 november 2013 09:44

 



En lugn start på söndagen - precis som jag vill ha det ..   


Frukost i soffan framför Nyhetsmorgon, lite surfande mm. Har bla hunnit med att sortera bland ALLA mina bilder på datorn, så nu är det lite lättare att navigera där   



Mats är ute och jagar och jag ska snart snajda om till träningskläder och ta mig en rask promenad i det härligt soliga vädret.


Sen blir det en lugn söndag som ska avslutas med ett Stridingpass är tanken.


HUR SER DINA SÖNDAGSPLANER UT ??? (Hoppas på många svar nu !!!   )



Av Lind@ - 16 november 2013 15:20



 

Startade helgen med "sovmorron" till kl 7   

Det är då märligt när man FÅR sova .. Men skönt ändå att få ligga kvar och mysa i sängen med sin käraste iallfall   


Sen lite gofrukost på det och vid kl 10 var det dax för BodyToning - så himla skönt att starta helgen med ett förmiddagspass.


Sen blev det hem och duscha och småpacka och sen en sväng inom Systemet och affären innan vi styrde kosan mot Erikstorp.


Nu är Mats ute och fixar med lite av varje och jag fixar med såna här "viktiga" saker   


Kvällen blir lugn, lite mat & vin & bastu & TV, sen får det räcka tycker jag.


VAD HITTAR DU PÅ I HELGEN ??

Av Lind@ - 16 november 2013 14:59


Vad jag har längtat efter dagen då min boendesituation ska bli lite enklare !!


Igår kom mailet som gjorde att jag nästan skrek rakt ut av glädje   


Har ju varit och kollat på rätt många hyreslägenheter lite överallt det sista och vet inte hur många mejl Finnvedsbostäder fått av mig ... Dom är nog ganska glada nu när jag inte är "sökande" längre   

Såhär ser planritningen över lägenheten ut. Lite mindre än vi har idag, men läget uppe på "Citronen" är precis vad jag har önskat och det är bara kanske 300 meter från huset vi bodde i.


Förhoppningsvis kommer detta underlätta MASSOR för mig. Barnen kommer ha nära till kompisar. Jag kommer ha tvättmaskin i lägenheten och slippa kånka på tvätt till och från tvättstugan och vara tokig på barnen som stimmar och röjer runt och som bara måste följa med VARJE vända ner i tvättstugan..

Sen är det carport utanför där uttag finns till motorvärmare, så förhoppningsvis behöver jag bara kämpa några månader med att skrapa rutor mm när vi ska iväg halv 7 på morgonen..

Sen är det badkar på toan på övervåningen - LYYYYYYX   

(Det enda som kanske inte är SÅ lyx är att hyran nästan är samma som nu, men skit samma, hellre det och ALLA andra fördelar med läget   )


Den blir ledig runt 1 Feb. Dom som har den nu kommer flytta ut innan så blir jag bara av med min så kanske det kan bli flytt runt månadsskiftet jan/feb, i värsta fall mitten av Feb.


JA DET KÄNNS TOPPEN helt enkelt   


Igår kväll fick det bli en FINflaska rödtjut och sushi..


 



Av Lind@ - 6 november 2013 21:44

Av Lind@ - 3 november 2013 21:53

Skulle varit en lugn söndag.. men vi har jobbat i köket hela dan :)
Fått mycket gjort och det var precis vi hann i tid till stridingen som började kl 19.
Härligt att få till ett träningspass på söndag kvällen.
Vi åkte till Chaplin och köpte pizza efter det ;)

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards