**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under augusti 2014

Av Lind@ - 26 augusti 2014 21:54

Har ju haft bilen på verkstad i 2.5 vecka pga omlackeringen.
Fick tillbaka den i sånt VIDRIGT skick så ni fattar inte! Borde kollat det innan jag åkte därifrån!!
Ikväll har Alice och jag städat den som tokar!! Jag dammsugit och torkat och hon har illgnott på dörrar och insteg! Hon är sååå grym på städning :)
Förhoppningsvis sitter lite av citrondoften kvar några dar.. Den luktade f-n efter tiden på verkstaden!
Sov så sjukt dåligt inatt så inatt måste det bli bättre.. Helt slut i kropp och knopp! Hade tänkt köra hemmaträning till min dvd, men såhär sent får det stryka på foten! Är ju med i Röhnish running school, men denna veckan lär ju gå åt skogen.. Kidsen först :)
Mamma sen..
Go natt!!

Av Lind@ - 24 augusti 2014 14:21

Oj, nu är jag sååå nöjd!
Spräckte 2-milsgränsen idag och vilken härlig känsla!!
Höll ett lågt tempo och Mats som sprang bredvid i mitt behaglighetstempo.
Det kanske blir en löpare av mig trots allt ;)

Nu ska det smaka underbart med pasta med kantarellsås :)

Av Lind@ - 23 augusti 2014 13:28

Blev en kortare löptur på 6.6km nu på förmiddagen.

Semesterkilon som jag vill ska försvinna fort! Men det har ju tagit några veckor att få dit dom så det lär väl ta det dubbla att bli av med dom.. Det är ju så gott med mat och annat ;)

Av Lind@ - 22 augusti 2014 17:38

Varit en väldigt hektisk vecka på jobbet, så hjärnan är redo för två dagars paus.

Nu stundar snart en underbar middag! Mats rullader är GRYMMA!!
Risken att äta det liiilla extra är stor ;)

Några avsnitt av Games of thrones väntar sen, verkar va en bra serie!
Nån som sett den?

Ha en go helg :)

Av Lind@ - 15 augusti 2014 22:31

Bloggen har verkligen haft ett långt semesteruppehåll i år..
Hade tänkt ta tag i och uppdatera, men så förra helgen dog min endast 2,5 år gamla bärbara dator där många bilder finns. Har mycket i Dropbox, men inte dom programmen jag vill ha för att göra kollage.
Känns som jag har sånt ekonomiskt oflyt hela tiden nu.
Dels bilen som är iväg på omlack, kostar 4000 i självrisk. Nu datorn som kostade typ 6000kr för ett par år sen.. HP köper jag aldrig mer!!
Ska lämna in den till datorfirman i stan och se vad dom säger, men då kommer det kosta pengar.. :-(
Hade behövt en ny bäddsoffa, men det blir det inget med. Ny cykel står oxå på önskelistan, men det är nu långt ner på önskelistan..
Jaja, materiella ting..
Har ju tak över huvudet och får va glad för det :-)

Av Lind@ - 15 augusti 2014 22:19

Hon fyllde ju i lördags, men då var dom hos Fidde och jag och Mats var bara nere och grattade henne på förmiddagen.
Idag var det bjudning med mormor, morfar, morbror & killarna!!
Hon hade valt mat till kvällen. Vi bjöd på Djungelkyckling med ris, sallad & nybakt foccacia. Till dessert hade hon valt kladdkaka - bra val för kladdkaka går hem hos dom flesta :-)

Av Lind@ - 15 augusti 2014 22:12

Alice har haft en lös tand sen förra lördagen när Olivia fyllde 9 år.
Idag blev den stora dagen när tanden lossnade. Det var förskolepersonalen som fick va med då tanden lossnade när hon åt macka på lunchen!!
Vilken mallig tjej som kom rusandes mot mig i em när jag hämtade!!
Har ju ingen dator då den la av förra helgen, så bilder mm vänder sig fel.. Får fixa det sen..

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards