**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under mars 2013

Av Lind@ - 29 mars 2013 08:26



i onsdags var det påskfest på Växthuset - denna lilla damen lämnade jag på morronkvisten:


 

Av Lind@ - 28 mars 2013 21:37

Ja så är det visst.. även om det här med att fylla år inte känns som min grej..
Är inte det minsta "kul" nuförtiden.. Hade lätt kunnat hoppa över och låtsas det var vilken dag som helst, vilket det ju nästan varit idag. Ingen på jobbet som kom ihåg så där var det lugnt :)


Haft mamma och pappa (&Olivias kompis Tilda) på lite kladdkaka ikväll, Olivia ville baka det så så blev det..


 


Jessica kom förbi med fina tulpaner - superfina och matchar perfekt hos mig:


 


Mamma hade köpt en liten blomma oxå:


 

Av Lind@ - 23 mars 2013 15:10



Ja det går upp och ner. Kändes ju lite hoppfullt där igår när jag kände mig bättre, men tji fick jag som fick tillbaka den höga febern på em/kvällen :(


Mats kom förbi igårkväll och hade med sig lite lagad mat till mig. Några bitar lax, broccoli och potatis fick jag iallafall i mig så jag får va glad för det. Men jag är ju så genomtäppt i öron, näsa och hals så all smak har försvunnit..


Idag har faktiskt febern varit lägre hela dan hittils och med Mats hjälp har jag fått nya lakan i sängen + att jag äntligen (efter 6 dar !!   ) besökte duschen.


Fick tvätta det illflottiga håret 3ggr och göra inpackning, skrubba hela mig med peeling och shava lite här och där ...  


Sen åt jag lite mat och efter det var jag HELT SLUT! så jag fick gå och lägga mig och har sovit 2 (!!) timmar nu.


Det här tillståndet bådar inte gott inför måndan, känner på mig att jag kommer bli läkarbesök då och kolla halsen, känner mig lite orolig över halsfluss faktiskt. Men jag tar en dag i taget, bill bara bli bra nu!


Mats är hemma och jobbar med diverse husprojekt så han kommer tillbaka ikväll och tar hand om mig igen. Riktigt skönt att ha nån nära efter så många dagar själv.


HUR SER DIN HELG UT ???







Av Lind@ - 22 mars 2013 11:44


Vilka dagar! Att va såpass risig och dessutom själv dygnets 24 timmar är inte att rekommendera .. Men det är ju verkligheten som ensamstående & jag har överlevt, även om rätt många timmar denna veckan har känts rätt hopplösa.

Ni vet hur det är, när febern håller på att knäcka en, värken i kroppen gör så man vill gråta konstant och tanken på att ta sig till toan känns som ett mission impossible ...


Men idag verkar febern ha lugnat sig något, kvar är halsont, en dunderförkyld näsa och en kropp som är helt orkeslös.


Jag bara hoppas nu att jag ska repa mig såpass att jag kan jobba på måndag och är redo att ta emot tjejerna på mån em.


Kommer kurera mig hemma själv denna helgen så gott det går. Mats pappa har blivit hastigt inlagd och han behöver stötta sin mamma hemma, så inga basilusker är välkomna till Erikstorp :)



Av Lind@ - 21 mars 2013 14:46

Går snabbt att sammanfatta läget: lika sjuk idag oxå !!

Av Lind@ - 20 mars 2013 11:11



Febern håller i sig och nu har jag även fått skitont i halsen och kan knappt prata ..


Har konstaterat att  det blir att stanna hemma hela veckan, när statusen är som den är idag.


Tur jag har en riktigt skön säng, för här har jag spenderat dom sista snart 2 dygnen.


Jag har ju massa läslektyr, så jag läser och slumrar om vartannat. Inatt var jag vaken mellan 3-4, antagligen inte många andra som låg vakna då.



Av Lind@ - 19 mars 2013 17:01

Finaste Anneli kom förbi men lite Krya på dig - tidningar och godis..

Jag blev så paff så nu sitter jag och gråter.

Sååå gulligt och att hon orkar tänka på andra när hon själv går igenom tuffa behandlingar mot sin bröstcancer.

TACK FINA ANNELI

Av Lind@ - 19 mars 2013 16:15

Är inte ett dugg piggare idag.. tyvärr!

Har läst och sovit om vartannat hela dan.

Har nu läst ut första boken om Mr Grey, som är så omtalad..
Anne var snäll och kom förbi med dom två efterföljande böckerna + att Topp Hälsa damp ner i brevlådan innan.

Så läslektyr har jag så jag klarar mig ett tag :)

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards