**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under november 2009

Av Lind@ - 30 november 2009 10:35



Alice är nog inte riktigt piggelin. Hon har varit superstökig inatt vilket inneburit att jag inte sovit särskilt mycket.


Imorse kräktes hon under bordet när Olivia och jag käkade frukost. Hon har nog feber oxå för hon är jättevarm...


Får se vad det blir av det ?!

Av Lind@ - 29 november 2009 19:29


Vi har ju gått lite på sparlåga idag både jag & Fidde. Sviterna efter sprutan! "Tur" att det är helg ..


Latade oss idag och käkade McDonalds till lunch. Dom hade ansiktsmålning där idag och Olivia blev målad till en tiger - HELA ansiktet var målat. Hade tyvärr inte kameran med så jag kan visa hur fin hon var!

Hon var vansinnig innan när vi tvingade henne att tvätta av sig det innan läggdags! Hon skulle visa på dagis imorron tyckte hon! Fast det blev i slutändan inget med det - VI vuxna bestämmer ... :)


Nu är alla stjärnor uppe och mysstämningen har infunnit sig. Julgardinerna har tyvärr inte kommit på plats ännu då jag slängde dom förra året. Hade köpt panellängder i Ullared och dom var så j-a snea .. ! & såklart hade jag ju glömt att jag slängde dom förra året..


Nu är jag ev på jakt efter nya - eller inte ?! Jag kan inte riktigt bestämma mig OM jag vill ha "jul"-gardiner ..


Nu ska jag dricka lite glögg :)

Av Lind@ - 29 november 2009 11:00


Fy f-n vad risig jag var igårkväll! Började frysa och få ont i kroppen typ 10 timmar efter sprutan igår! Fidde kände sig inte heller pigg & inatt har både han och jag haft miniinfluensa :(


Det känns bättre idag fast armen värker som sjutton och är superöm!


Vad är det vi gör med våra kroppar egentligen ?? Det är lite obehagligt faktiskt att dom sprutar in "vem vet vad" .. Tänk om nån mixtrat med vaccinet och det uppdagas sen !! Det är läskigt tycker jag!


Men nu när vi utsatt oss för detta så hoppas man ju att vi slipper den omtalade flunsan ...

Av Lind@ - 29 november 2009 10:53



En trevlig eftermiddag hade Sofia och jag igår :)


Fidde tog med sig barnen ner på marknaden så vi fick husera själva ett tag ...


Alla våra bakverk blev superlyckade !!


Vi testade en ny variant när det gällde att få knäcken i formarna. Använde en tupperwarekanna och en rostibunke & det funkade skitbra! Snabbt gick det och inte så himla mycket kladd som det brukar vara!


  



Av Lind@ - 28 november 2009 13:08



Igår var Jessica med sin lilla Judit & Sofia med sin Emmy här och hälsade på.


Blev en prommis runt Alandsryd och sen käkade vi lunch och provsmakade pepparkakorna som vi bakade förra helgen.


Det är ju sån skillnad nu vilket stadie barnen är i. Alice är typ överallt, Emmy är rätt nöjd med att ligga på magen på filten & Judit bara sover & sover :) !!


Härligt att få följa deras utveckling är det hur som helst :)


    

Av Lind@ - 28 november 2009 12:54


Snart drar Sofia och jag igång årets julbak !!


Vi har ju under årens lopp dratt ner på ambitionerna och det är inte längre heldagsprojekt och 10 olika grejer ...


I år blir det följande:


  • Polkaknäck (det enda som hänger med sen starten!)
  • Lussekatter
  • Mjölkchokladbiscotti med pecannötter (ICA)

Av Lind@ - 28 november 2009 12:51

Idag har vi varit iväg och vaccinerat oss hela familjen!


Alla skötte sig galant. Det var bara Alice som skrek till lite ..


Olivia tog först och fick beröm så hon växte nog nåra centimeter där :)


& fint plåster och klistermärke fick hon!


Fidde känner av lite värk i armen och jag litelitegranna, men jag känner ju efter lite emellanåt oxå .. :)


Av Lind@ - 26 november 2009 22:01


Innan jag glömmer bort det ...


Nu ikväll när vi var på väg hem från Anneli så såg jag först 1 rådjur och sen strax efter 2 till och jag när jag såg dom sista så kan jag tänka mig att jag sa nåt i stil med "shit där var två till" ... då säger Olivia helt lugnt :


"Förbannade älgar som ska gå över vägen"


Tur att hon satt bak så hon inte såg hur mycket jag flinade :)

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards