**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under maj 2013

Av Lind@ - 24 maj 2013 12:34



Vi hade bestämt igår, barnen och jag, att idag skulle vi ha sovmorgon, för jag är ledig ...

Gissa vem som börjar prata prick 6:00 imorse! Alice den skruttan !!! Lite lite sovmorron för mig som brukar kliva upp 5:20 när jag har barnen, men för dom själva var det vanlig tid att vakna.. Lite typiskt.


Efter vi lämnat Olivia i skolan har det varit fullt ös! Hämta lite olika paket hos ombud - whioo   

Sen lite tvätt på det, dom nya kuddöverdragen och en ny filt som behövde fräschas upp i maskinen.


Sen har jag skurat av balkongen, så nu snaaart kan jag lägga ut matta där och plocka fram utemöblerna.


Jag och Alice tog även en tur till Folkets Park, hon cyklade och jag gick - perfekt.


Nu ligger hon såhär och toksover:


 



Och om 20 minuter ska vi hämta Olivia i skolan .... ooops, får nog väcka henne nu...

Av Lind@ - 19 maj 2013 11:56

Nu ska jag lata mig och fortsätta läsa sista boken...

Av Lind@ - 16 maj 2013 23:38

Fick ett ryck när jag skulle lägga in rena kläder i garderoben innan...

Fattar inte varför jag sparar kläder som jag ALDRIG använder - så idag åkte dom ut!
Imon åker dom till en sån där insamlingsgrej, så kanske nån annan kan få nytta av det..

Av Lind@ - 16 maj 2013 17:58



Shoppade dessa på Zalando.se när dom var på REA för 319kr häromdagen. Nu kostade dom över 400kr så vilket system dom har där kan man ju fråga sig ?? men jag kom ju billigt undan iaf   


Har sett på många kändisbloggar den sista tiden att Sneakers med klack används flitigt & då måste det ju vara supertrendigt - eller hur?   


Så jag chansade och skickade efter dessa i strl 38 (har ju antingen 37 el 38 och tänkte att jag tar 38 så lägger jag i en skinnsula annars).


Hiss eller Diss - Snygga eller Fula - you deside !!   


 


Sköna var dom och helt i skinn så jag hoppas jag får stor användning för dom .. Kanske inte en dag som idag bara då det är 24grader ute ... 



Av Lind@ - 15 maj 2013 22:15


Blir ju inte mycket tränat barnveckorna av förklarliga skäl ..


Så jag måste ju "ta igen" det lite när jag är själv .. Mats är dessutom i Norge så jag får vara precis HUR egoistisk jag vill   


Igår körde jag Flowin - följt av 30 minuter på löpbandet.

Idag blev det dubbelpass - först Striding och sen BodyToning på det.


Känner mig galet nöjd    Har slitit som ett djur och träningsvärken är inte nådig   


Imorron blir det "vilodag", från träningen vill säga. Då blir det ett långpass i tvättstugan ..

Av Lind@ - 12 maj 2013 19:38


Har varit runt lite överallt denna helgen..


Torsdagen spenderades härhemma, bla lekte barnen med dom nya tjejerna som flyttat in.


Fredag förmiddag var barnen med mig på gymmet när jag körde intervall på löpbandet. Sen efter lunch åkte vi till killarna. På kvällen fick vi besök av ett par gamla kompisar till Mats och deras 2 barn, så det var fullt ös   


Sen igår styrde vi kosan mot Halmstad och har varit där tills i em - sååå härligt det är att komma dit - semesterkänslan infinner sig direkt. Även om det inte blir särskilt mycket semester med alla barnen, och mat som ska fixas till höger och vänster.

Men dom har skött sig väldigt bra och varit på lekplatsen själva massor med gånger. Alice cyklar för fullt på sin cykel med stödhjul - hon har en himla fart   


 

Lunchstop på McDonalds


 

Grillning lördag kväll - asagott !!!


 

Lek på Gatehus lekplats


 

Glasspaus vid stugan


 

Lek på Hagöns lekplats


 

Kaffe och chokladpaus


 

Olivia testar kamerans konstiga funktioner och fick till detta läbbiga kort !!   

Av Lind@ - 9 maj 2013 19:31


Idag kom vi äntligen iväg och fick träffa tjejernas söta goa lilla kusin Melanie.


Vilket litet charmtroll !!!


Kolla in här:


 


 


 

Av Lind@ - 9 maj 2013 15:09

I tisdags upptäckte vi att två tjejer flyttat in några trappuppgångar bort.
Dom är 5 & 10 år och nu hoppas jag sååå att mina tjejer kan leka lite med dom.
Efter maten innan gick dom iväg ihop och ringde på hos tjejerna och nu leker dom ute - jag är så glad så ni anar inte !!! :)

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards